Permalänk
Skrivet av Blazin87:

Vänta lite nu.... du vet med andra ord inte 100% säkert om vcore droppen i din dator är det som orsakat ditt fps lagg? utan bara något du fått höra?

Hur ska jag veta till 100%?
Jag har kollat runt på 100tals forum och det dom nämner där är antingen v-core eller temp

Permalänk
Avstängd
Skrivet av westy1337:

Hur ska jag veta till 100%?
Jag har kollat runt på 100tals forum och det dom nämner där är antingen v-core eller temp

Det kan lika gärna vara något annat som spökar.... typ trojan/virus till exempel...

Eller hårddisk lagg (väldigt vanligt), det kan vara svackande nätagg, det kan vara temperatur problem, det kan vara half defekt grafikkort, eller helt enkelt trasiga/buggiga drivrutiner eller inkompatibilitet i programvara...

Jag rekommenderar att du stress testar din CPU i OCCT linpack 1timme (kom ihåg att det är meningen att loaden ska gå ner till 25% och upp till 100% då och då i testet) och posta resultaten här.

Gör sen detsamma gällande din GPU i OCCT.

Så eliminerar vi några faktorer iallafall.

Va det längesen du formaterade din dator?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om det står tidigare i tråden, men vad har du för PSU?

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Jag vet inte om det står tidigare i tråden, men vad har du för PSU?

Corsair CX 600W 80+ Bronze

Permalänk
Skrivet av Blazin87:

Det kan lika gärna vara något annat som spökar.... typ trojan/virus till exempel...

Eller hårddisk lagg (väldigt vanligt), det kan vara svackande nätagg, det kan vara temperatur problem, det kan vara half defekt grafikkort, eller helt enkelt trasiga/buggiga drivrutiner eller inkompatibilitet i programvara...

Jag rekommenderar att du stress testar din CPU i OCCT linpack 1timme (kom ihåg att det är meningen att loaden ska gå ner till 25% och upp till 100% då och då i testet) och posta resultaten här.

Gör sen detsamma gällande din GPU i OCCT.

Så eliminerar vi några faktorer iallafall.

Va det längesen du formaterade din dator?

Trojan/virus: Har gjort virus, spyware osv sök på datorn i vanligt och felsäkert läge och den hittar inget.
Hårddisk lagg: "Skulle kunna vara" asså jag sitter med en SSD som jag köpte i december 2012, windows + spel som jag spelar ligger på den, sen en SATA 1,5TB, vet inte hur gammal eller hastighet i nuläget.
Nätagg: "Skulle kunna vara" sitter med ett Corsair CX 600W 80+ Bronze vilket borde klara av att driva mina saker, sen kan man såklart få måndagsex också...
Grafikkort: Testat med olika grafikkort, samma problem.
Drivrutiner: Vilka drivrutiner tänker du på då? Versionen jag har på grafikdrivrutinerna har ingen klagat på änsålänge iaf va jag har sett.
OCCT: Är detta något man bara laddar ner och kör eller? Isåfall kan jag väl testa det.
Formaterade datorn: Senast var väl när jag köpte mitt uppgraderingspaket i augusti. Så rätt nyligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av westy1337:

Trojan/virus: Har gjort virus, spyware osv sök på datorn i vanligt och felsäkert läge och den hittar inget.
Hårddisk lagg: "Skulle kunna vara" asså jag sitter med en SSD som jag köpte i december 2012, windows + spel som jag spelar ligger på den, sen en SATA 1,5TB, vet inte hur gammal eller hastighet i nuläget.
Nätagg: "Skulle kunna vara" sitter med ett Corsair CX 600W 80+ Bronze vilket borde klara av att driva mina saker, sen kan man såklart få måndagsex också...
Grafikkort: Testat med olika grafikkort, samma problem.
Drivrutiner: Vilka drivrutiner tänker du på då? Versionen jag har på grafikdrivrutinerna har ingen klagat på änsålänge iaf va jag har sett.
OCCT: Är detta något man bara laddar ner och kör eller? Isåfall kan jag väl testa det.
Formaterade datorn: Senast var väl när jag köpte mitt uppgraderingspaket i augusti. Så rätt nyligen.

CX serien från corsair är inte bra, riktiga budgetagg.
Har du ett annat nätagg du kan prova med?

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

CX serien från corsair är inte bra, riktiga budgetagg.
Har du ett annat nätagg du kan prova med?

Nope inte för tillfället, dock har jag testat ett par games nu och fps-droppen verkar borta även om vcoren sänks då och då. Lägsta vcore hittills har varit 1.020V, max 1.428V. (Lägsta den gick ner till förut var 0.900V)

Så kylningen verkar ha gjort sitt tydligen