Nvidia prissänker Geforce GTX 770 och 780 – prissätter GTX 780 Ti

Permalänk
Medlem

Perfekt. gigabyte gtx 780 rev 2.0 för 3990kr beställt från INET: PRisvärt och bra inför bf4 release. Precis vad jag hoppades på !!!

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av diddedraker:

Lite bradålig timing. Det kommer bli smutt oavsett, speciellt eftersom du har så många val till jul.

Hellre många bra val än få dåliga. GTX 780 har en bättre kylare och är något billigare. 290X är något dyrare men presterar bättre med en sämre kylare. 290 kanske presterar som ett GTX 780 till billigare pris? Vem vet. Alltid kul med priskrig.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag har GTX 580 SLI (1,5bg minne). Kommer jag få bättre prestanda med 1 st GTX 780 3gb i Bf4, high/ultra 1920x1080, 60hz?
Blev sugen på att sälja mina 580's och byta mot ett 780 nu när priserna sänktes.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

780 Ti kan omöjligt prestera bättre än Titan.
För 780 har 3 klusters avstängda, Titan har 1 kluster avstängt.
I bästa fall har 780 Ti ett kluster avstängt och då presterar det ju lika bra som Titan.
0 klusters avstängda är otänkbart, för det skulle kosta Nvidia för mycket.

Ja 780 Ti kanske har ett kluster avstängt+högre klockfrekvens än Titan, men då är det bara att överklocka Titan också så vips presterar de lika.

Riktigt så enkelt är det inte.

Förbättringar i Arkitekturen kan ge uppemot 20% ökad prestanda vid samma antal kluster och klockfrekvens.

Dessutom är Titan anpassat för att även kunna användas som ett prisvärt kort för beräkning vilket gör att det faktiskt är sämre eller jämnbördigt i de flesta normala speltester mot 780 idag trotts 2 fler kluster aktiva.

Nvidia och AMD har nu haft lång tid på sig att finslipa ariktekturen på 28nm, och korten som de släpper idag med nyare arkitektur är bra mkt bättre per beräkningsenhet och klockfrekvens jämnfört med de första som släpptes.

Vidare så har tillverklingen finslipats så pass att korten rent generellt går att klocka mycket högre idag än de första 28nm korten gick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Hellre många bra val än få dåliga. GTX 780 har en bättre kylare och är något billigare. 290X är något dyrare men presterar bättre med en sämre kylare. 290 kanske presterar som ett GTX 780 till billigare pris? Vem vet. Alltid kul med priskrig.

Problemet är väl att 290 med största sannolikhet kommer ha referenskylare också. Och kommer kosta 3-4 hundra mindre än GTX 780.

Därmed kommer gtx 780 överklocka mer och också prestera därefter.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Tur att jag inte fått mitt R9 280x, avbokade och slog till på ett Gtx 780!
http://www.inet.se/produkt/5409961/gigabyte-geforce-gtx-780-3...

http://www.inet.se/kampanj/1251/nvidia-geforce-pirates-hereos...
3 Spel om man köper GTX 780

Visa signatur

Fractal Design Arc Midi R2, 4670k, Sabertooth Z87, Gigabyte Gtx 780 Windforce, Samsung Evo 2x120gb Raid0, Seasonic X-650, A-data XPG 16gb Inet edition, Seagate-någonting 2tb

Permalänk
Skäggig legend

Amevafaaaan! Lönen sitter på kontot, Inet är på vägen hem, jag vill uppgradera inför BF4 - ska man vänta på 290X eftermarknad eller ska man bara köpa GTX 780 och vara nöjd?! sdjfhlkasdfj Mufflon! xD

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wolifan:

Jag har GTX 580 SLI (1,5bg minne). Kommer jag få bättre prestanda med 1 st GTX 780 3gb i Bf4, high/ultra 1920x1080, 60hz?
Blev sugen på att sälja mina 580's och byta mot ett 780 nu när priserna sänktes.

Problemet du har är mängden minne du har (1,5 gb). Du går ner lite i ren prestanda men du vinner ev. på att du har mer vram.

Skrivet av Devil May Cry:

Problemet är väl att 290 med största sannolikhet kommer ha referenskylare också. Och kommer kosta 3-4 hundra mindre än GTX 780.

Därmed kommer gtx 780 överklocka mer och också prestera därefter.

Antagligen. Med lite tur kanske det blir en 280X lansering där de lanserar direkt med tredjepartskylare? Hoppet är det sista som lämnar människan.
Dessutom får jag ju med BF4. Får se till jul som sagt. Då har dessutom tredjepartskylarna släppts även till 290X.

Skrivet av XHI:

Amevafaaaan! Lönen sitter på kontot, Inet är på vägen hem, jag vill uppgradera inför BF4 - ska man vänta på 290X eftermarknad eller ska man bara köpa GTX 780 och vara nöjd?! sdjfhlkasdfj Mufflon! xD

Som jag sa tidigare. Är du beredd att byta ut kylare så är 290X ett riktigt bra köp. Vill du ha ett kort som klockar riktigt bra direkt ur kartong så är GTX 780 att föredra.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd

det var ju lägligt
nu blir det att beställa 1st 780 till

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Mycke trevligt för alla oss konsumenter med dessa prissänkningar!
Bara lite förvånad att NVIDIA inte sänker 770 och 780 ännu mer.. Radeon 290 som kommer nu borde rimligtvis lägga sig ganska jämt med 780 och jag tror den kommer landa kring 3400 - 3600.. Det betyder nog att NVIDIA får sänka ytterligare på 780.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jag vet mycket väl att man kan montera en eftermarknadskylare på R9 290X men jag tycker att ett GTX 780 Classified är bättre än ett R9 290X med säg Accelero Xtreme III för GTX 780 Classified kan överklockas som satan.

Dessutom vet vi exakt vad referens R9 290X går för när det gäller överklockning, det står svart på vitt i recensionen.
Sen hur framtida R9 290X med kylare i December presterar är en sak men jag kommenterar nutiden.

Fast det är ju inte vad jag skrev utan undrade snarare över överklockningspotentialen överlag vad gäller 290x och då med eftermarknadskylare monterad som bör kunna hittas för runt 5k och något svart på vitt vad gäller den potentialen finns ju faktiskt inte alls i testet Swec gjorde så vad jag undrar över är hur du kan veta det nu?

Att GK110 överklockar grymt vet ju redan men vi vet inte vad gäller 290x förutom världsrekordet på LN2 eller har jag missst något nu?

EDIT:

Ok jag kan ha missförstått dig totalt det händer ibland och i så fall ber jag om ursäkt då jag förstår att det är den bättre dealen i din mening vilket såklart är en personlig åsikt, so far so good.. Jag syftade mer på hur vi kan veta vilket av korten som är den bättre överklockaren överlag idag, R9 290X vs GTX780 dvs?? Snälla tro inte att jag söker trubbel för det gör jag inte och jag skulle inte heller bli förvånad om GTX780 fortsätter att vara "klock-kungen" men jag är riktigt nyfiken på 290X överklock potential under bättre kylning och där finns det inte tillräckligt med resultat att ta del av för att bilda sig en uppfattning än i min mening? Väntar med spänning på att fler resultat skall postas för att kunna bilda sig en uppfattning om 290x överklock potential överlag, självklart utan refernskylaren som utan tvekan begränsar kortets potential i sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmörBacon:

Tycker alla skall lugna sig lite. Lika bra att vänta på 290 samt aftermarketkylda 290x. Det dröjer nog till Januari vilket folk kanske inte orkar vänta till men ändå. AMD har verkligen fuckat upp denna releasen. Tänk om det fanns ett 290X med DirectCuII..Som det är nu hade jag aldrig köpt referens 290x om jag inte skulle vattenkyla. Verkar som 780 överklockat i dagsläget är vad som gäller eller kanske dubbla 280x.

Förnuftet säger att man ska vänta men själv orkar jag inte vänta tills Januari då jag behöver uppgradera mitt kort för BF4 + annat godis som dyker upp under spelsäsongen. Tycker även att AMD har klantat sig iom att de inte tidigare kunde släppa kortet till sina partners så vi hade haft partnerkort tidigare.

Istället för dubbla 280x kanske det kan vara en ide att först köpa ett GTX 780 nu och sedan vänta tills kort nummer två sjunker ännu mer?

Permalänk

Tänkte beställa ett 780 nu men lite osäker på vilket jag ska välja av dessa:

  • Gigabyte GeForce GTX 780 3GB OC Windforce rev2.0

  • MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr Gaming-series

Någon som vill ge mig lite snabba inputs? Tänka OC'a en del själv och är inte så kräsen med ljudnivå. Prestanda är viktigare. Eller finns det bättre alternativ än ovan?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fark:

Fast det är ju inte vad jag skrev utan undrade snarare över överklockningspotentialen överlag vad gäller 290x och då med eftermarknadskylare monterad som bör kunna hittas för runt 5k och något svart på vitt vad gäller den potentialen finns ju faktiskt inte alls i testet Swec gjorde så vad jag undrar över är hur du kan veta det nu?

Att GK110 överklockar grymt vet ju redan men vi vet inte vad gäller 290x förutom världsrekordet på LN2 eller har jag missst något nu?

290X klockar bättre än GTX 780 med flytande kväve så det borde visa att 290X har en hög kapacitet när det kommer till överklockning.. Däremot hålls kortet tillbaka av undermålig kylare.

Skrivet av RipTheJacker:

Tänkte beställa ett 780 nu men lite osäker på vilket jag ska välja av dessa:

  • Gigabyte GeForce GTX 780 3GB OC Windforce rev2.0

  • MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr Gaming-series

Någon som vill ge mig lite snabba inputs?

MSI.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolifan:

Jag har GTX 580 SLI (1,5bg minne). Kommer jag få bättre prestanda med 1 st GTX 780 3gb i Bf4, high/ultra 1920x1080, 60hz?
Blev sugen på att sälja mina 580's och byta mot ett 780 nu när priserna sänktes.

När jag kollade sist så låg ett 780 på ca fps10+ över två 580, vissa titlar var det större skillnad pga drivrutiner som inte var fullt optimerade.
Så om man räknar blint på FPS så är det troligen inte direkt värt det.

Permalänk

Då var det beställt.

Skönt med lite konkurrens så att nivåerna blir lite bättre.

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/kampanjer/spel_p...

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Amevafaaaan! Lönen sitter på kontot, Inet är på vägen hem, jag vill uppgradera inför BF4 - ska man vänta på 290X eftermarknad eller ska man bara köpa GTX 780 och vara nöjd?! sdjfhlkasdfj Mufflon! xD

Haha, samma för mig, Inet ligger ett stenkast bort. Men jag tror inte jag orkar vänta ett par månader tills partnerkorten för 290X kommer ut meh.

Permalänk
Medlem

Varken Komplett, Dustin, Misco eller CDON har justerat priserna helt.

Bara NetOnNet och Inet har justerat priserna. Det blir väl att beställa från dem.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

290X klockar bättre än GTX 780 med flytande kväve så det borde visa att 290X har en hög kapacitet när det kommer till överklockning.. Däremot hålls kortet tillbaka av undermålig kylare.

MSI.

Varför MSI då?

Permalänk
Skrivet av RipTheJacker:

Tänkte beställa ett 780 nu men lite osäker på vilket jag ska välja av dessa:

  • Gigabyte GeForce GTX 780 3GB OC Windforce rev2.0

  • MSI GeForce GTX 780 3GB OC TwinFrozr Gaming-series

Någon som vill ge mig lite snabba inputs? Tänka OC'a en del själv och är inte så kräsen med ljudnivå. Prestanda är viktigare. Eller finns det bättre alternativ än ovan?

TwinFrozr har bättre kylare: http://www.guru3d.com/articles_pages/msi_geforce_gtx_780_gami...

Visa signatur

Battlestation:Core i7 2600k kyld av en Corsair A70 | MSI P67A-C45 (skitbräda) | 4x4GB Corsair Vengance @1600 | Gainward GTX 570 | 80GB Intel X25M för OS. 64GB Crucial M4 för spel | NZXT H2 | Sony 40" EX720 | Win7 Ultimate x64

Och en Ipad gen3 för slösurf.

Permalänk
Medlem

Oj det var ett jäkla liv det blev, blir det lika fart på tangenterna när politiker pratar siffror?

Skrivet av Aleshi:

Det skiljer 50$ i rekommenderatpris. Vilket är runt 315:-. 290X säljs för 4590:- och släpptes för bara några dagar sedan så priset i butik har ju inte hunnit sätta sig ännu. Så fort de finns i större utsträckning i lager vilket brukar ta ett par veckor så kan du nog se en annan prissättning.

Utöver det så ska du jämföra GTX 780 mot 290, som lär vara kring 3500-3800:- i pris, det får vi se om några dagar.

Skrivet av Tumnus:

Men du lyckades på något vänster få 1000:- att bli 2000:-. Dessutom så kallade du just dig själv ett troll. Grattis.

Skrivet av vi0lat0r:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1936005
Gigabyte GeForce GTX 780 OC HDMI DisplayPort Dual-DVI 3GB
3990:-

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2255514 <--- battlefield 4 inkluderat
Sapphire Radeon R9 290X HDMI DisplayPort Dual-DVI 4GB
4590:-

Det skiljer 600kr, INTE 1100kr... Vart får du din information ifrån eg?

Till ovan citerade personer, jag gjorde en enkel jämförelse på inet då denna sänkning var den jag såg först.
Med Gigabyte GeForce GTX 780 3GB OC Windforce rev2.0 för 3990 så blir det en skillnad på 1000-1100.

För att förtydliga: Jag jämförde bara priserna på Gigabyte kort på Inet.

Sedan för alla andra som skriver innan de tänkt färdigt.

Jag gjorde en enkel jämförelse på 2 kort som går att beställa nu på samma sida, i detta fall Inet's.
Sedan så gjorde jag jämförelsen pris/prestanda.
290x presterar bättre än 780 och det är inget konstigt med det, men jag skulle inte kunna leva med det ljud som 290x levererar.
Alltså behöver jag byta kylare, om jag ska byta till arctics kylare så är det en konstnad på 500 - 800.

Okej, vi är fortfarande inte uppe i 2000, men hur mycket är den förlorade garantin värd?
För mig har den ett värde, så i min jämförelse så skiljer det över 2 papp mellan korten.

Jag har inte tagit ställning till vad som sker i framtiden, priserna kommer alltid att variera och det kommer nya kort.

Skrivet av heatm:

Han har en poäng dock. Jag är på "trollets" sida.

Tack, en av de få som kan tänka efter lite först.

Visa signatur

Citera gärna så jag hittar tillbaka,

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

När jag kollade sist så låg ett 780 på ca fps10+ över två 580, vissa titlar var det större skillnad pga drivrutiner som inte var fullt optimerade.
Så om man räknar blint på FPS så är det troligen inte direkt värt det.

stock och överklockat är en stor skillnad
jag har överklockat mitt 780 till 1240mhz core och 6800Mhz mem.
det borde dom flesta fixa även med standardkylaren.

FPSen i BF3 är snäppet högre än när jag körde överklockade GTX 670 i SLI

det kan iofs bero på att jag kör win 8.1 nu där CPU optimeringen är bättre.
men ett överklockat GTX 780 presterar grymt bra och borde räcka för dom flesta i 1080p och 60Hz

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Nu sitter ja ju helt i skiten.... va 12379846% säker på ett 290x med eftermarknadskylare. men ett 780 för de priset.

eyefinity på 780 hmm..... blir å köpa ett bara orkar inte vänta på eftermarknadskylarna.

Permalänk
Medlem

Får väl säga tack AMD som gav ut något som sänkte Nvidias priser.
Blir ett 770 till julen och en ny skärm, mys

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Riktigt så enkelt är det inte.

Förbättringar i Arkitekturen kan ge uppemot 20% ökad prestanda vid samma antal kluster och klockfrekvens.

Dessutom är Titan anpassat för att även kunna användas som ett prisvärt kort för beräkning vilket gör att det faktiskt är sämre eller jämnbördigt i de flesta normala speltester mot 780 idag trotts 2 fler kluster aktiva.

Nvidia och AMD har nu haft lång tid på sig att finslipa ariktekturen på 28nm, och korten som de släpper idag med nyare arkitektur är bra mkt bättre per beräkningsenhet och klockfrekvens jämnfört med de första som släpptes.

Vidare så har tillverklingen finslipats så pass att korten rent generellt går att klocka mycket högre idag än de första 28nm korten gick.

Riktigt så är det ju heller inte.

Förbättringar i tillverkningsteknik är inte detsamma som förbättring i arkitektur. Arkitekturen sätter de tidigt, och när de förfinar den på något som helst sätt så får vi se det i form av nya kodnamn på chipen. Från allt att döma så förblir arkitektur oförändrad i 780Ti, och den var oförändrad i 780.

Titan har ett "FP64-läge" att tillgå men det är sannolikt inte påslaget när spelsajter kör benchmarks. Det placerar sig typiskt lite över 780 och att skillnaden inte är större skulle snarare kunna förklaras av drivrutiner och klockfrekvenser. Arkitekturen är ju identisk.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

stock och överklockat är en stor skillnad
jag har överklockat mitt 780 till 1240mhz core och 6800Mhz mem.
det borde dom flesta fixa även med standardkylaren.

FPSen i BF3 är högre än när jag körde överklockade GTX 670 i SLI

Sluuuttaa det kliar alldeles för mycket ;;
Fan få bli att titta på film hela kvällen så det förhoppningsvis går över! ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

http://www.bit-tech.net/news/hardware/2013/05/10/nvidia-profi...

"Nvidia's profit margins have hit a record high, thanks to growth in its high-end GPU and GPGPU products "
"Increased uptake of high-priced Kepler boards, especially in the workstation market, have seen the company's margins rise to a record 54 per cent"

Du förstog kanske inte vad jag menade? Nvidia tjänar inte 54 USD per 100 USD i försäljning vilket du verkar tro? Jag säger att dom tjänar ca 16 USD per 100 USD försäljning det är inte dåligt men det är inte så fantastiskt som du försöker påskina. Jag bad dig förklara de siffrorna du skrev vilka stämmer men de är helt betydelselösa ryckta ur sitt sammanhang. Att kopiera några citat är inte svårt dessutom, det är inte många poäng du vinner på det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mimematis:

Sluuuttaa det kliar alldeles för mycket ;;
Fan få bli att titta på film hela kvällen så det förhoppningsvis går över! ^^

haha
jag la till windows 8.1 som skillnad
men ändå det är ett grymt kort som klockar otroligt bra.

KÖP!

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Hmm, hoppade priset precis upp 2-300 kr på Asus 780 DCII på Inet

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RipTheJacker:

Varför MSI då?

Deras kylare är tysta men presterar bra.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds