7970 för 1899:-, Powercolor något att ha?

Permalänk

Jag går in här även om det var ett HD7990 jag köpte. Efter lite strul fick jag min voucher på Crysis 3...med en faktura på 299:-. Nu hade ni väl otur när ni tänkte Webhallen. Grafikkortet är klockrent det ska ni ha cred för, men en faktura på en give-away voucher...det var lite magstarkt.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Surgubben:

Jag går in här även om det var ett HD7990 jag köpte. Efter lite strul fick jag min voucher på Crysis 3...med en faktura på 299:-. Nu hade ni väl otur när ni tänkte Webhallen. Grafikkortet är klockrent det ska ni ha cred för, men en faktura på en give-away voucher...det var lite magstarkt.

Är du säker på att det är en faktura och inte bara en följesedel?
Om det verkligen är en faktura så skicka ditt ordernummer som PM så makulerar vi den direkt.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Är du säker på att det är en faktura och inte bara en följesedel?
Om det verkligen är en faktura så skicka ditt ordernummer som PM så makulerar vi den direkt.

Pardon my french... ...du har rätt...jag blev bara lite upphetsad ett tag där

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nån text

Lånar tråden en snabbis!

Fråga 1.
Varför har ni inte gjort en tråd i http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/ ?
Gillar din er respons i denna tråden stark!

Fråga 2.

Om jag köper detta av er och är missnöjd med att det är högljutt eller har problem med coil whine kan jag då retunera det och få pengarna tillbax?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Skrivet av atego:

Lånar tråden en snabbis!

Fråga 1.
Varför har ni inte gjort en tråd i http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/ ?
Gillar din er respons i denna tråden stark!

Fråga 2.

Om jag köper detta av er och är missnöjd med att det är högljutt eller har problem med coil whine kan jag då retunera det och få pengarna tillbax?

Ja du kan retunera kortet inom 14 dagar om du köper det online.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surgubben:

Pardon my french... ...du har rätt...jag blev bara lite upphetsad ett tag där

"Nu hade ni väl otur när ni tänkte", så är det man själv som inte ens ser skillnad på en faktura och en följesedel, hur pinsamt är det inte att vara du just nu? jeeez

OT: lutar åt Hitman, Dirt 3 och Thief för min del, tyckte fan det va låg kvalitet på amds voucherspel asså...

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk
Skrivet av Naga:

"Nu hade ni väl otur när ni tänkte", så är det man själv som inte ens ser skillnad på en faktura och en följesedel, hur pinsamt är det inte att vara du just nu? jeeez

OT: lutar åt Hitman, Dirt 3 och Thief för min del, tyckte fan det va låg kvalitet på amds voucherspel asså...

Konsten är att stå för det...;)

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av atego:

Lånar tråden en snabbis!

Fråga 1.
Varför har ni inte gjort en tråd i http://www.sweclockers.com/forum/71-butiker-och-tillverkare/ ?
Gillar din er respons i denna tråden stark!

Fråga 2.

Om jag köper detta av er och är missnöjd med att det är högljutt eller har problem med coil whine kan jag då retunera det och få pengarna tillbax?

1: Vi söker dagligen på "Webhallen" (Och "Webbhallen" eftersom många har lite svårt att lära sig att det bara är ett b ) i forumet och försöker ta oss an alla trådar där det är relevant att vi svarar på saker. Sen läser ju typ alla i vår personal hela tiden på dessa forum så om jag missar något brukar alltid någon kollega peka ut saker åt mig.
Med andra ord, när någon skriver vårt namn fungerar det lite som batman-signalen

Vi tycker det funkar rätt bra för oss så vi kommer nog fortsätta så tills vidare. Jag som sköter detta har en central roll på vår inköps- och marknadsföringsavdelning och kan därför ofta ge snabba och korrekta svar, kan passa vidare frågor till tillverkarna, ta beslut som ordinarie kundtjänstpersonal saknar auktoritet att ta osv. Om vi skulle öppna en egen tråd är jag rädd att flödet skulle bli för stort för mig att hantera och därmed skulle kvaliteten på arbetet vi gör här minska till förmån för enklare info- och kundtjänstärenden. (Då ser vi hellre att de sakerna går genom vår regelrätta kundtjänst bara.)

Men men, i framtiden om vi lägger mer resurser på det kanske vi kan göra båda delarna.

2: Om du köper kortet online så har du 14 dagars ångerrätt som du kan utnyttja.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Jag beställde mitt 7970 18 november och hämtade ut det igår fredag men fick inte med någon never settle. Är dem slut?

Permalänk
Medlem

En fråga till Webhallen:
Om man köper ett grafikkort begagnat t ex av nån på Swec där kvitto och garanti från er finns gäller denna då eller är det endast via tillverkaren?

Visa signatur

Intel i7 10700K, Asus Z490 Gaming F, 32 GB Corsair 3200 MHz, Asus 2060 S 8 GB, Corsair RM750x, Fractal Design 7. Asus VG278HE

Permalänk
Medlem

Satte ihop ett powercolor 7970 med ett sapphire 7970 för att köra crossfire med 4770K CPU.
Kör fractal design define r2 med fläktar i taket, sidan, framifrån och bakåt.

Hade problem med att tempen gick upp till ca 90 grader på övre kortet och 80 på nedre. Spelade ingen roll hur jag klockade ned korten eller ändrade grafiken, tempen väldigt högt ändå.
Går inte att ställa upp fläktarna på mer än ca 65% för då låter de som riktiga dammsugare.
Bytte kylpasta på sapphire 7970 och efter att jag bet ihop och pressade korten i 85-90 grader i en timme så hände något. Helt plötsligt går korten aldrig över 75-80 grader!

Nu funkar allt perfekt helt otroligt
Tack för bra kort och service webhallen!

FPS i BF4 är på medium inställningar 200+, på high ca 170+ och på ultra ca 120-140+ GRYMT!

§ 9 raderat.
Permalänk
Webhallen
Skrivet av ngaunitz:

En fråga till Webhallen:
Om man köper ett grafikkort begagnat t ex av nån på Swec där kvitto och garanti från er finns gäller denna då eller är det endast via tillverkaren?

Garanti och reklamationsrätt är något som egentligen gäller mellan säljaren och köparen bara.
I praktiken: sålänge du har kvittot så löser vi det.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Chourou:

Jag beställde mitt 7970 18 november och hämtade ut det igår fredag men fick inte med någon never settle. Är dem slut?

De skickas ut i efterhand. Vi ska göra en ny körning av utskick på måndag/tisdag.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Någon som prövat klocka detta kort?

Vad har ni kört för inställningar, och vilka temperaturer får ni vid load?

Permalänk
Medlem
Skrivet av metuz:

Satte ihop ett powercolor 7970 med ett sapphire 7970 för att köra crossfire med 4770K CPU.
Kör fractal design define r2 med fläktar i taket, sidan, framifrån och bakåt.

Hade problem med att tempen gick upp till ca 90 grader på övre kortet och 80 på nedre. Spelade ingen roll hur jag klockade ned korten eller ändrade grafiken, tempen väldigt högt ändå.
Går inte att ställa upp fläktarna på mer än ca 65% för då låter de som riktiga dammsugare.
Bytte kylpasta på sapphire 7970 och efter att jag bet ihop och pressade korten i 85-90 grader i en timme så hände något. Helt plötsligt går korten aldrig över 75-80 grader!

Nu funkar allt perfekt helt otroligt
Tack för bra kort och service webhallen!

FPS i BF4 är på medium inställningar 200+, på high ca 170+ och på ultra ca 120-140+ GRYMT!

Ja mitt Matrix kort ska idag få en uppgraderar kylpasta med för har en temp skillnad på nästan 18 grader mot Powercolor kortet ^^

Skrivet av Evrae:

Någon som prövat klocka detta kort?

Vad har ni kört för inställningar, och vilka temperaturer får ni vid load?

Kör kortet i samma clock som mitt Matrix kort. gpu 1100 mot 1575 på minnena
Temp runt 80 efter 40 min BF4.

Citat brytande mot §9 raderat.
Visa signatur

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

De skickas ut i efterhand. Vi ska göra en ny körning av utskick på måndag/tisdag.

tackar tackar

Permalänk
Medlem

Köpte ett som ska bli julklapp till en av sönerna som nu har ett 5850, verkar ju som dom flesta är nöjda och dom med problem verkar ha löst dom.

Visa signatur

ii7 2600K @ 4500 mhz, P8Z68-V Pro, 16 GB Vengeance LP @ 1600 mhz, Samsung 830 256 GB (system), X25-M 160 GB, Chieftec 650W PSU, GTX 660 2GB, CM ATCS 840, NH-D14, WIN 8 pro. Sidekick - Acer TimelineX 3820TG.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sorkin:

Köpte ett som ska bli julklapp till en av sönerna som nu har ett 5850, verkar ju som dom flesta är nöjda och dom med problem verkar ha löst dom.

Det blir en bra julklapp, och uppgradering

Riktigt bra prestanda, och väldigt tyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Garanti och reklamationsrätt är något som egentligen gäller mellan säljaren och köparen bara.
I praktiken: sålänge du har kvittot så löser vi det.

Tackar:)

Visa signatur

Intel i7 10700K, Asus Z490 Gaming F, 32 GB Corsair 3200 MHz, Asus 2060 S 8 GB, Corsair RM750x, Fractal Design 7. Asus VG278HE

Permalänk

Hur tar jag del utavn amd never settle? Jag köpte mitt kort i butik.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av therollingsten:

Hur tar jag del utavn amd never settle? Jag köpte mitt kort i butik.

Sålänge du bokade kortet via nätet så skickas det ut i efterhand per automatik.

För de som köpt i butik utan att boka det via nätet får vi se hur vi gör, troligen skickar vi ut vouchers i proportion till antal sålda kort utan bokningar och sen får man komma in med sitt kvitto och hämta en voucher t.ex
Vi löser nått, återkommer om detta nästa vecka.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Nu har det visat sig att mitt grafikkort är defekt då jag får texturproblem lite här och där. (trodde det var Battlefield 4) men det visar sig vara i alla spel. Så nu undrar jag kort och gott hur ångerrätten ser ut.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Cameltotem:

Nu har det visat sig att mitt grafikkort är defekt då jag får texturproblem lite här och där. (trodde det var Battlefield 4) men det visar sig vara i alla spel. Så nu undrar jag kort och gott hur ångerrätten ser ut.

Vill du inte längre ha ett kort och har köpt det online så kan du självklart åberopa din ångerrätt inom 14 dagar.
Om du däremot vill ha ett fungerande kort eller har köpt i butik så är det din reklamationsrätt och/eller produktens garanti du bör åberopa.

Oavsett vilket så är det bara att du hör av dig till vår kundtjänst eller butiken där du köpte kortet och beskriver problemet så hjälper de dig.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

1: Vi söker dagligen på "Webhallen" (Och "Webbhallen" eftersom många har lite svårt att lära sig att det bara är ett b ) i forumet och försöker ta oss an alla trådar där det är relevant att vi svarar på saker. Sen läser ju typ alla i vår personal hela tiden på dessa forum så om jag missar något brukar alltid någon kollega peka ut saker åt mig.
Med andra ord, när någon skriver vårt namn fungerar det lite som batman-signalen

Vi tycker det funkar rätt bra för oss så vi kommer nog fortsätta så tills vidare. Jag som sköter detta har en central roll på vår inköps- och marknadsföringsavdelning och kan därför ofta ge snabba och korrekta svar, kan passa vidare frågor till tillverkarna, ta beslut som ordinarie kundtjänstpersonal saknar auktoritet att ta osv. Om vi skulle öppna en egen tråd är jag rädd att flödet skulle bli för stort för mig att hantera och därmed skulle kvaliteten på arbetet vi gör här minska till förmån för enklare info- och kundtjänstärenden. (Då ser vi hellre att de sakerna går genom vår regelrätta kundtjänst bara.)

Men men, i framtiden om vi lägger mer resurser på det kanske vi kan göra båda delarna.

2: Om du köper kortet online så har du 14 dagars ångerrätt som du kan utnyttja.

Och det gäller även om jag har öppnat och använt kortet?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av atego:

Och det gäller även om jag har öppnat och använt kortet?

Ja.

Citat:

Rätt att undersöka varan
Du har rätt att undersöka varan du har köpt. Men för att kunna ångra köpet måste den vara i så kallat väsentligt oförändrat skick. Ångerrätten gäller även om du har varit tvungen att förändra varan för att kunna undersöka den. Du har alltid rätt att öppna förpackningen så att du kan undersöka varan.

http://www.konsumentverket.se/Lagar--regler/Din-ratt-som-kons...

Permalänk
Avstängd

Edit: Skrev i fel tråd...

Permalänk
Medlem

Finns det något datum på när nästa batch kommer?

Permalänk
Medlem

Hej!

Min bror köpte också ett kort och han har problem med att datorn inte vill vakna ur viloläge efter han satt i kortet. Vad kan det bero på? Är det fel på kortet?

Mvh J

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Min bror köpte också ett kort och han har problem med att datorn inte vill vakna ur viloläge efter han satt i kortet. Vad kan det bero på? Är det fel på kortet?

Mvh J

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här. Har uppdaterat moderkortsbios och kör 13.9...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Marwelln:

Finns det något datum på när nästa batch kommer?

Det finns inga fler på ingång.

Däremot har vi en annan liknande deal på g.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch