Permalänk
Medlem

Problem med orgin

Hej, som titeln säger så har jag problem med att jag inte kan köpa BF4 på orgin. När jag ska bekräfta köpet så kommer det här upp istället: "We're unable to process your payment right now. Use a different payment method or try again later. [ref. #10048]"

Googlade lite snabbt och såg att det var fler som hade samma problem men hittade ingen lösning. Jag har kunnat handla på orgin förut, vet någon lösningen?

Om tråden ligger fel kan mod få flytta den.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Fråga EA/Origin till att börja med och om de inte vet så får du nog fråga din bank (eller varifrån nu kortet kommer). Någon av dem borde kunna svara på varför köpet nekas.

Annars så antar jag att det fortfarande är billigare på t.ex. GMG, då får du en kod till Origin.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304