Warlords of Draenor - Ny expansion

Permalänk
Medlem
Citat:

Då kommer dem minska statsen på all gear över hela spannet efter TBC typ eller var sätter dem gränsen?

Hur kommer detta att fungera?? kommer nya gearen att vara sämre utanför Draenor eller bättre än den bästa gear man har nu??

Innebär det att jag måste byta gear så fort jag ska ut ur Draenor??. Vete katten om det är så kul att lira WOD i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av waconda:

Hur kommer detta att fungera?? kommer nya gearen att vara sämre utanför Draenor eller bättre än den bästa gear man har nu??

Innebär det att jag måste byta gear så fort jag ska ut ur Draenor??. Vete katten om det är så kul att lira WOD i så fall.

Dem ska skala ner allt gear efter lvl 70, dem hade slides för det men det är helt enkelt så att upp till 70 var siffrorna normala men allt efter det så har dem verkligen stuckit iväg och det är det man drar ner på nu. Men allt kommer vara som vanligt, du kommer fortfarande göra samma skada i % som nu etc fast siffrorna är mindre.

Permalänk
Avstängd

Jag kommer säkerligen aldrig spela wow igen, men är ändå nyfiken hur det går för den bespttade rasen, Troll? När jag var aktiv väntad hoppas jag alltid på att trollen skulle se stora och starka ut som trollen man stötte på ute i världen. Kommer dom biffas upp något?
Då finns chansen att jag ger wow en ny chans

Permalänk
Medlem
Skrivet av mibsweden:

Questade lite häromdagen och använde in ground mount med flit bara för att liksom komma in i känslan lite mer. Gud vad mycket grejer man ser när man rider omkring längs marken. Massor med detaljer som jag ofta missat bara för att jag flugit över dem tidigare. Jag kan rekommendera detta.

^
This!

Det är en sak jag inte fattar. Folk gnäller på att det inte finns world Pvp längre och att man bara flyger runt och det förstör.
Om det nu är så många som gillar World Pvp varför finns det då inte? Finns det ett intresse så borde det inte vara så svårt.
Jag spelar bara Wow för raids. Hade spytt om jag hade varit tvungen att springa runt överallt. Har inte tid med sånt.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kajlie:

^
This!

Det är en sak jag inte fattar. Folk gnäller på att det inte finns world Pvp längre och att man bara flyger runt och det förstör.
Om det nu är så många som gillar World Pvp varför finns det då inte? Finns det ett intresse så borde det inte vara så svårt.
Jag spelar bara Wow för raids. Hade spytt om jag hade varit tvungen att springa runt överallt. Har inte tid med sånt.

World PvP var mest ett alternativ innan battlegrounds infördes, så Blizzard har inte förstört world pvp, utan de introducerade helt enkelt ett bättre och enklare alternativ.

Folk vet helt enkelt inte vad dom vill, det är lättare att säga "det var bättre förr".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konabu:

World PvP var mest ett alternativ innan battlegrounds infördes, så Blizzard har inte förstört world pvp, utan de introducerade helt enkelt ett bättre och enklare alternativ.

Folk vet helt enkelt inte vad dom vill, det är lättare att säga "det var bättre förr".

WorldPVP när den var som bäst = Tarren Mill vs Southshore raids <3

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

ser fram emot WoD! Chans att rerolla ny main, lite nostalgi över nya zonerna, inge jävla flying mounts som gör att man aldrig ser andra spelare... blir nog bra!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konabu:

World PvP var mest ett alternativ innan battlegrounds infördes, så Blizzard har inte förstört world pvp, utan de introducerade helt enkelt ett bättre och enklare alternativ.

Folk vet helt enkelt inte vad dom vill, det är lättare att säga "det var bättre förr".

Håller med dig.
Förstår dock inte varför det är sånt gnäll på flying mounts.
Det är ingen som tvingar någon öht att använda flying. Vill man så går det utmärkt att bara använda ground mounts 100% av sin tid i spelet.
För oss som inte är intresserade av att springa runt i hela världen är det perfekt med flying.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Konabu:

World PvP var mest ett alternativ innan battlegrounds infördes, så Blizzard har inte förstört world pvp, utan de introducerade helt enkelt ett bättre och enklare alternativ.

Folk vet helt enkelt inte vad dom vill, det är lättare att säga "det var bättre förr".

öh... nej?
folk vill inte ha "capture the flag" 10vs10 eller "hold the point" 15vs15 i en liten arena
det skall vara öppet och XvsX (klart det måste vara lite begränsningar men inte så få som nu) med många olika obejcts som kan leda någonstanns

vissa tycker om BGs... att sitta i city och trycka på "köa" medans andra vill ha mera än så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

WorldPVP när den var som bäst = Tarren Mill vs Southshore raids <3

detta,
Det är precis dethär jag minns wow som. Fy sören vilka tider det var, bästa spelupplevelsen någonsin.

Visa signatur

Samsung 32" Curved gamingskärm Odyssey C32G54TQ
Phanteks Eclipse P400A RGB White,MSI GeForce RTX3070Ti VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 5800X Processor,Cooler Master Hyper 212 RGB Black Edt
Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz,WD Blue SN550 1TB NVMe M.2 SSD ,ASUS ROG Strix B550-E GAMING moderkort,Cooler Master V750 Gold - V2 PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av maydie:

öh... nej?
folk vill inte ha "capture the flag" 10vs10 eller "hold the point" 15vs15 i en liten arena
det skall vara öppet och XvsX (klart det måste vara lite begränsningar men inte så få som nu) med många olika obejcts som kan leda någonstanns

vissa tycker om BGs... att sitta i city och trycka på "köa" medans andra vill ha mera än så

Alla är mer än välkomna att ge sig ut i världen och pvpa.
Det är inget man kan klandra Blizzard för dock.

Permalänk
Skrivet av maydie:

öh... nej?
folk vill inte ha "capture the flag" 10vs10 eller "hold the point" 15vs15 i en liten arena
det skall vara öppet och XvsX (klart det måste vara lite begränsningar men inte så få som nu) med många olika obejcts som kan leda någonstanns

vissa tycker om BGs... att sitta i city och trycka på "köa" medans andra vill ha mera än så

Vaddå folk vill inte ha. DU vill inte ha. Jag tyckte Warsong gulch och Arathi basin var alldes utmärkta då jag PvP:a mycket.

Permalänk
Medlem

Det jag tycker kommer bli bra med att det inte kommer vara någon flying är att man "dödlig" igen. Får tillbaka känslan att man blir "vulnerable" när man ska till en raid tex, även om man använder flight point får man nog springa en bit med ground mount för att komma dit och då kan man bli påhoppad och slakatad
Inget mer jävla upptäcka hela världen på ryggen på en drake och aldrig kunna dö, från A till B utan minsta hot etc. Handlar om att världen ska vara farlig och man ska kunna döda varandra, inte kolla på när folk flyger omkring i himlen när man själv är på marken, vilket det blir om man själv skulle använda ground mount och andra flying som vissa i tråden påpekar man skulle göra. Dock måste jag erkänna att de måste effektivisera flight points så man inte flyger runt så jäkla mycket, blir bara tabbande till imgur.

Detta är dock helt i PvP perspektiv, inget annat.

Permalänk
Medlem

Tycker själv att flying var fine.
Slapp man alla griefers, som bara satt omkring för att döda folk som var många levlar under dem. Bara för att.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av Eldritzh:

Tycker själv att flying var fine.
Slapp man alla griefers, som bara satt omkring för att döda folk som var många levlar under dem. Bara för att.

Om du inte vill det, varför började inte du på en PvE server? Det är jue helt klart att en PvP server inte var det bästa valet, om du tycker detta.

Varför är griefing gött?

- Kommer ihåg en gången där vi skulle döda Onyxia, på level 60 såklart, några från guildet var stuckiet iväg för att summon alla andra... Sen var det nån "griefers" som låg och väntade och ägde upp våran summoners...

Då samlade vi hela guildet och sprang på dem, vi kunne känna igen guild namnet, så vi visste att dem också skulle döda Onyxia, därför stannade vi hela guildet utanför Onyxia's cavern och inväntade den guilden. Sen var det en stor fight, och ett annat horde guild kom in, och vi hade skoj i en timme eller nåt, sen sprang vi in, dödade draken, och lootade feta saker...

Bästa PvP som jag nånsinne provat, bara för att några "idioter" skulle griefa andra folk...

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel2508:

Om du inte vill det, varför började inte du på en PvE server? Det är jue helt klart att en PvP server inte var det bästa valet, om du tycker detta.

Varför är griefing gött?

- Kommer ihåg en gången där vi skulle döda Onyxia, på level 60 såklart, några från guildet var stuckiet iväg för att summon alla andra... Sen var det nån "griefers" som låg och väntade och ägde upp våran summoners...

Då samlade vi hela guildet och sprang på dem, vi kunne känna igen guild namnet, så vi visste att dem också skulle döda Onyxia, därför stannade vi hela guildet utanför Onyxia's cavern och inväntade den guilden. Sen var det en stor fight, och ett annat horde guild kom in, och vi hade skoj i en timme eller nåt, sen sprang vi in, dödade draken, och lootade feta saker...

Bästa PvP som jag nånsinne provat, bara för att några "idioter" skulle griefa andra folk...

Suttit på både PVE och PVP.
Finns griefers lite här och var. Tycker bara idén att köra över folk som inte har en chans överhuvudtaget är lite meh. PVP mot folk som faktiskt kan ta ner dig, är fine.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Skrivet av Eldritzh:

Suttit på både PVE och PVP.
Finns griefers lite här och var. Tycker bara idén att köra över folk som inte har en chans överhuvudtaget är lite meh. PVP mot folk som faktiskt kan ta ner dig, är fine.

Du kan jue inte bliva griefat på en PvE server, eftersom dem inte kan anfalla deg, det är bara på PvP servers du kan råka bli griefad, därför man, i början iaf, skulle ha en guild, så man hadde lite skydd.

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel2508:

Du kan jue inte bliva griefat på en PvE server, eftersom dem inte kan anfalla deg, det är bara på PvP servers du kan råka bli griefad, därför man, i början iaf, skulle ha en guild, så man hadde lite skydd.

Tro mig, det finns fjantar på PVE-servrar som flaggar sig för PVP pch sedan springer runt och sätter sig på mobben man dödat. Sen vill de att man ska loota/missklicka så de får one-shotta en.

Jag ser dock färre av dem numer eftersom man kan döda en mob nära den första och loota båda samtidigt. Kan dock bli lite besvärligt om man ska skinna.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Ngon som blivit inbjuden till Alphan eller betan?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av duckstar:

Ngon som blivit inbjuden till Alphan eller betan?

Bara Alpha. Bara familj och anställda är med dock

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Bara Alpha. Bara familj och anställda är med dock

Aha okej.

Jag har lyckats testa att skapa en karaktär och loggat in i spelet. Riktigt snyggt när alla fått nya modeller.

Permalänk
Medlem

Idag kommer de tillkännage datumet för WoD release samt cinematic.
Missa inte livestreamen klockan 18:35 CEST om ni vill se det live!

Permalänk

13 november alltså

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är SJUKT taggad!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk

Jag har absolut ingen koll på nya expansionen, men som alltid måste man glo på blizzard's trailers. Dom är så bra gjorda!
Jag undrar, är warlords of draenor utspelat i ett parralellt universum där händelserna i warcraft 3 inte ägde rum?

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christoffer1989:

Jag har absolut ingen koll på nya expansionen, men som alltid måste man glo på blizzard's trailers. Dom är så bra gjorda!
Jag undrar, är warlords of draenor utspelat i ett parralellt universum där händelserna i warcraft 3 inte ägde rum?

Garrosh åker tillbaks 35 år i tiden och ser till att Grommash inte dricker Mannoroth's blod, så ja typ som att warcraft 3 inte hände
(iaf så jag uppfattat det)

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

När denna expansion först utannonserades så tyckte jag att det verkade bli en ganska töntig expansion, cinematicen kändes riktad till väldigt unga spelare. Men efter att ha kikat på den tecknade videon igår samt cinematic så tycker jag att storyn känns lite intressant, den väckte nostalgin från min gamla Warcraft-era i min ungdom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Garrosh åker tillbaks 35 år i tiden och ser till att Grommash inte dricker Mannoroth's blod, så ja typ som att warcraft 3 inte hände
(iaf så jag uppfattat det)

Ah det ger det hela lite mer mening Tackar

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk
Medlem

Typiskt att spelet ska släppas på den veckan man vaktar kungen på slottet.... skulle vara kul att re-rolla main från att healat i 2 år, til ldps i ca 1 till att då gå Paladin Tank. Alltid mycket större möjligheter att progressa i början av en epansion som tank än att honna in mitt i skiten

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Jag och ett par polare har börjat lira lite privatserver, lvl 70 tbc och har blivit riktigt, riktigt nostalgiska. Vi spelar enbart pga PVE, men ingen känns riktigt sugen att börja lira riktiga wow.

Nu kommer detta låta lite löjligt, men vad är dom starkaste argumenten till att börja lira riktiga wow igen med efterföljande expansioner? Hörde någon nämna att alla spells ska göras om istället för alla hundratals överflödiga spells, vilket låter helt fantastiskt bra. Någon som kan vidareutveckla / sälja in wow? så man har bra argument att övertala grabbarna med