Assassins Creed IV Black Flag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Password:

http://m.youtube.com/watch?v=9pQ_ZozZIio

Stötte på det här klippet för det där konsollspelet, kallad "best glitch in a video game ever"

Den där har jag stött på många gånger älskar den buggen. Hoppas dom inte fixar det.

Permalänk

Spelet var ju rätt så trevligt men man blir lite frustrerad av att man inte får se mer av "First Civ". Men det kommer väl i senare spel.
Det enda problemet som jag kan tycka är när man väl har klarat av storyn så känns allt så dött. Finns liksom inget som tilltalar en att stanna kvar och leta reda på alla kistor och animus-fragment.

Nu har jag ju iofs samlat ihop alla som fanns på varenda ö och plats men dom som finns i havet känns inte lika aktuellt att samla ihop. Var likadant i AC3, storyn klar och bara en massa samlande av onödiga prylar som återstod.

Men överlag så var det rätt så trevligt : )

Permalänk
Medlem

Rusha inte mainstoryn då? Känns som ett ganska stort icke-problem.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Är det nån som har klarat en fajt med 2 st "legendary ships" 2 st man o´wars öster om nassau. Har ganska hög lvl på Jackdaw (det mesta på 60-75%) får lungt dyng stryk de 2 gånger jag försökt.
Måste nog ha det mesta på max

Vitvalar är en pain in the ass också haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrattSNIGL:

Spelet var ju rätt så trevligt men man blir lite frustrerad av att man inte får se mer av "First Civ". Men det kommer väl i senare spel.
Det enda problemet som jag kan tycka är när man väl har klarat av storyn så känns allt så dött. Finns liksom inget som tilltalar en att stanna kvar och leta reda på alla kistor och animus-fragment.

Nu har jag ju iofs samlat ihop alla som fanns på varenda ö och plats men dom som finns i havet känns inte lika aktuellt att samla ihop. Var likadant i AC3, storyn klar och bara en massa samlande av onödiga prylar som återstod.

Men överlag så var det rätt så trevligt : )

Är ju likadant i alla spel i hela serien, inte bara AC3 och AC4.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Banänäbrääken:

Är det nån som har klarat en fajt med 2 st "legendary ships" 2 st man o´wars öster om nassau. Har ganska hög lvl på Jackdaw (det mesta på 60-75%) får lungt dyng stryk de 2 gånger jag försökt.
Måste nog ha det mesta på max

Vitvalar är en pain in the ass också haha

Det är nog den svåraste striden av alla legendary. Du behöver nog vara i princip helt uppgraderad. Jag använde ram, heavy shot, broadside cannons, mortar och swivel i det slaget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det är nog för Kenway's Fleet, det lilla minispelet (som man även kan köra på sin mobil kopplad till uplay/spelet). Den har ett antal unika resurser, och enda sättet att få dem är att göra uppdraget "Securing Route" ett antal gånger på kartsektionen.

Ah, haha tänkte väl att det var något jag inte visste om spelet 15% completed bara.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Kenways fleet är nästan lite fuskigt bra när det kommer till att tjäna pengar. Jag har inte ens låst upp alla handelsrutter, men jag kan lätt tjäna mellan 10.000-15.000 reales var 8:e timme (tiden varierar lite beroende på om jag kan skicka iväg mina skonare och briggar, eller om jag måste ha lastkapaciteten från fregatterna/man'o wars.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Funkar det bra att spela med en 360 kontroll på detta spel till PC? Har ju så jag kan dra HDMI kabel till TVn, och en trådlös 360 kontroll som funkar ända dit bort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Funkar det bra att spela med en 360 kontroll på detta spel till PC? Har ju så jag kan dra HDMI kabel till TVn, och en trådlös 360 kontroll som funkar ända dit bort.

Det fungerar utmärkt!

Permalänk
Skrivet av Minsc S2:

Kenways fleet är nästan lite fuskigt bra när det kommer till att tjäna pengar. Jag har inte ens låst upp alla handelsrutter, men jag kan lätt tjäna mellan 10.000-15.000 reales var 8:e timme (tiden varierar lite beroende på om jag kan skicka iväg mina skonare och briggar, eller om jag måste ha lastkapaciteten från fregatterna/man'o wars.)

Fast uppdateringarna till båten är ju snuskigt dyra så pengar behövs

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Det fungerar utmärkt!

Tack för svar!
Bara spelat genom halva AC1... men det går väl komma in i story osv ändå väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Tack för svar!
Bara spelat genom halva AC1... men det går väl komma in i story osv ändå väl?

Ja, det tycker jag. Det är lite som en nystart i trean. Huvudkaraktärerna är nya.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Kenways fleet är nästan lite fuskigt bra när det kommer till att tjäna pengar. Jag har inte ens låst upp alla handelsrutter, men jag kan lätt tjäna mellan 10.000-15.000 reales var 8:e timme (tiden varierar lite beroende på om jag kan skicka iväg mina skonare och briggar, eller om jag måste ha lastkapaciteten från fregatterna/man'o wars.)

Man kan dessutom köra det på sin mobil när man inte har tillgång till speldatorn. Så har man en massa reals när man loggar på mästa gång.

Tycker inte det är speciellt bra heller.

Permalänk
Medlem

Fick precis 37.000 reales bara på en omgång med handelsuppdrag.

Ska nog sluta göra dom, känns som att det sabbar ekonomin lite.
(Ooooh, en skattkista med 200 reales i... /careface.)

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd

grafiken verkar grym i det här spelet.

kollade lite på där dom jämförde med PS4 och det var som natt och dag

funderar på att köpa det här på origin och spela på TVn
finns det nån typ av PS4 eller XBox one kontroller man kan koppla till PCn?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Patch till PC idag!
http://forums.ubi.com/showthread.php/814200-Assassin-s-Creed-...

Citat:

SINGLE-PLAYER:
* Fixed an issue that made the Juan Garcia assassination contract in Matanzas impossible to finish in certain conditions
* Fix detection issues
* Fixed desynchronization issues during main missions
* Fix various display issues
* Fixed some graphical issues
* Fixed various online sharing issues relating to White Whales, Social Chests and Royal Convoys
* Fixed sword-spawning issues
* Fixed some database entry issues
* Fixed DLC trailer issues
* Fixed various animation issues
* And other various issues

MULTIPLAYER
* Fix various display issues
* Fix various crash issues
* Voice Chat improvements
* Fixed Wolfpack game mode behavior with Join In Progress option
* Fixed aspects of the Teleport & Bodyguard Abilities
* Fixed issues with host migration in Wolfpack Game Mode.
* Fixed approach meter behavior when under Timephase Ability effect.
* Fixes implemented in Havana & Kingston maps
* Fixed certain Ability set issues in Manhunt.
* Fixed the Booby Trap activation time
* Fixed frequency of the "extra time target" appearing in Wolfpack Game Mode
* And other various issues

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thumbii:

Ingen aning faktiskt, borde det göra Hittade fixen på någon tråd om Black Flag.. Kan ha vart Ubisofts officiella tillochmed

Vad bra!

Visa signatur

Specs
Grafikkort: MSI N580GTX Lightning Processor: i5 3570k 3.40ghz Nätaggregat: 420w (vet ej något om märket) Moderkort: Gigabyte GA-Z77-DS3H

Permalänk

Största nyheten som man märker i patchen verkar vara vapen "menyn", som är väldigt välkommen

Permalänk
Medlem

Har inte läst tråden för jag var rädd för spoilers.

Jag har inte spelat de tidigare AC spelen men har detta och tänkte testa. Kommer jag förstå eller hör spelserien ihop? Hade tänkt fixa dom andra ifall detta faller mig i smaken.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Har inte läst tråden för jag var rädd för spoilers.

Jag har inte spelat de tidigare AC spelen men har detta och tänkte testa. Kommer jag förstå eller hör spelserien ihop? Hade tänkt fixa dom andra ifall detta faller mig i smaken.

Ska varna dig lite och säga att rent gameplaymässigt så skiljer sig AC4 väldigt mycket från AC1-3. (AC4 är imo mycket roligare, gogo båtar! ^^)

Storymässigt så borde du hänga med, även om det säkert kommer finnas vissa luckor i storyn.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Bara jag som undviker fasttravel regelbundet bara för att sitta och sjunga med i de sea shanties man kan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freddemann:

Bara jag som undviker fasttravel regelbundet bara för att sitta och sjunga med i de sea shanties man kan?

"What should we do with the drunken sailor? What should we do with the drunken sailor? ..."

Permalänk
Skrivet av twk:

"What should we do with the drunken sailor? What should we do with the drunken sailor? ..."

Det bästa med många av dom är att jag kunde dom sen innan, eftersom jag för ett tag sedan gjorde en pirat spellista på min spotify för när jag spelar Gangplank i LoL. :/

Brukar sätta på listan ibland på fester så börjar alla dricka rom och försöker sjunga med i refrängerna.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Har inte läst tråden för jag var rädd för spoilers.

Jag har inte spelat de tidigare AC spelen men har detta och tänkte testa. Kommer jag förstå eller hör spelserien ihop? Hade tänkt fixa dom andra ifall detta faller mig i smaken.

Som Minsc S2 säger så skiljer sig detta väldigt mycket gentemot de tidigare. Jag skulle rekommendera att du spelar igenom Ezios story som sträcker sig från 2an fram till Revelations, riktigt bra. 1an är rätt linjärt men definitivt värt att spela igenom om du gillar Ezios delar. Jag gillade även 3an men heller inget måste.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 | Moderkort: MSI Z87 G45 GAMING | CPU: i7 4770k @ 4.4GHz | Kylning: Antec Kühler 620 Push n' Pull | GPU: ASUS GTX 780 DCII SLI | APU: Asus Xonar Essence STX | RAM: Corsair 16GB CL9 1600MHz VENGEANCE LP | PSU: Corsair AX860i | SSD: Samsung 840 Basic 250GB | HDD: WD Green 3TB | Skärm: ASUS 24" VG248QE 144Hz

Permalänk
Medlem

UBI Soft har skickat en survey till vissa som spelar AC4:BF och frågar bland annat saker som om man vill ha ett fristående piratspel utan lönnmördarserien.

http://www.ign.com/articles/2013/12/06/ubisoft-surveying-fans...

Tycker de har lyckats väldigt bra med att göra ett actionorienterat piratspel, att åka runt på sjön har den där otroliga känslan man får av riktig inlevelse. Visst är det orealistisk skala och väldigt actionbetonat men oavsett är det väldigt välgjort. Tycker de lyckats med allt som har med sjön att göra, åka runt och utforska, leta skatter, sjöslag, ta över andra skepp och inta fort.

Håller tummarna för en egen serie.

Permalänk
Medlem

Zelda: Windwaker + Pirates of the Caribean = Game of the Year 2014?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

UBI Soft har skickat en survey till vissa som spelar AC4:BF och frågar bland annat saker som om man vill ha ett fristående piratspel utan lönnmördarserien.

http://www.ign.com/articles/2013/12/06/ubisoft-surveying-fans...

Tycker de har lyckats väldigt bra med att göra ett actionorienterat piratspel, att åka runt på sjön har den där otroliga känslan man får av riktig inlevelse. Visst är det orealistisk skala och väldigt actionbetonat men oavsett är det väldigt välgjort. Tycker de lyckats med allt som har med sjön att göra, åka runt och utforska, leta skatter, sjöslag, ta över andra skepp och inta fort.

Håller tummarna för en egen serie.

Grymt, har själv tänkt att det vore grymt om de gjorde ett riktigt piratspel av det. Vore riktigt grymt att kunna åka runt i coop och hjälpas åt med svåra skepp och sånt.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Weigh-hay and up she rises
Weigh-hay and up she rises
Weigh-hay and up she rises
Early in the morning!

What will we do with a drunken sailor,
What will we do with a drunken sailor.
What will we do with a drunken sailor,
Early in the morning!
_________________________________________
I dreamed a dream the other night,
Lowlands, Lowlands, away, my John.
My love she came dressed all in white,
My Lowlands away.

I dreamed my love came in my sleep,
Lowlands, Lowlands, away, my John.
Her cheeks were wet, her eyes did weep. My Lowlands away.

She came to me at my bed-side,
Lowlands, Lowlands, away, my John.
All dressed in white like some fair bride.
My Lowlands away.

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Jag tappade precis 13 timmars speltid, en oroväckande vanlig bugg i spelet enligt vad jag har googlat fram, blev jävligt otaggad på att fortsätta spela då jag praktiskt taget hade spenderat 13 timmar med att sakta kamma hela banan (varenda låda, skeppsbrott, fragment etc...)