jailbreakad iPhone 5, error "3194"

Permalänk
Medlem

jailbreakad iPhone 5, error "3194"

Hej!

Är så här att jag har en iPhone 5 som kör 6.0.1 och även jailbreakad med evasi0n.

Då jag var sugen på att pröva på ios 7 så tänkte jag att jag uppdaterar helt enkelt telefonen till den verisionen.
Detta gick dock inte så lyckat och den slog på med recovery mode direkt.

Då gick jag till datorn och kopplade in den och prövade resetta telefonen då fick jag error "3194", har sökt runt som tusan för att hitta en fix på detta, det enda jag lyckades hitta var "hosts" fixen som beskrivs här som inte hjälpte mig:
http://www.igeeksblog.com/fix-itunes-error-3194/
Läste även att man skulle pröva med en äldre verision av iTunes då de senare verisionerna kände igen om den var jailbreakad och sa sedan ifrån, detta har jag prövat dock med samma error: "3194".
Kan även tillägga att telefonen är fast i "recovery mode" och går i en cirkel om man även så skulle tvinga den att stänga av sig.

Vore mycket trevligt med hjälp då jag suttit i ca 4-5timmar utan att lyckats och börjar bli smått orolig :/
Hoppas det inte blir allt för rörigt nu och om mer info behövs så säg bara till!

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Börja med att uppgradera till den allra senaste versionen av iTunes. Därefter så bör det fungera, om inte hosts-filen blockerar Apples servrar. Du kan också prova att ladda ner hela uppdateringen härifrån: http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/ , och därefter hålla in shift och trycka på återställ och därefter välja filen du laddat ner. Jag antar att du har en säkerhetskopia? Annars är din data borta.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Du kan inte bricka en iPhone. Googla DFU-läge så löser det sig alltid.

Om det mot förmodan fortf. inte funkar, testa annan usb-port / annan dator, fråga inte varför men det har behövts några ggr för min egen del.

Permalänk
Medlem

Det löste sig tillslut, det jag gjorde var att jag ladda ned redsn0w
programvaran och försökte skicka ut den ur recovery läget utan resultat,
dock så fungerade det helt plötsligt att uppdatera via itunes!

Får tacka för inläggen och hjälpen!

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm