Sista gången jag använder Blocket :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tranceguy:

altså du igen!!! ja va får jag ut av rubriken? kanske du måste träna läsförståelse står ganska tydligt att han "säger sista gången jag använder blocket" hur tolkar man detta jo att han ger blocket skulden för att han inhandlat en vara som han sen blivit blåst på. Ja som sagt förstår du bättre nu va jag menar.

nu spelar det som ingen roll jag ville inte TS något illa med detta, men efter att ha läst 15 trådar minst på swec så vet jag att man bör kanske iakta försiktighet vid annonser som man vet är eftertraktade. i detta fall Xbox one , och ps4. Tänkte bara det nu inte igen.

Ska du inte lägga till lite fler utropstecken?

"Sista gången jag använder blocket.." betyder att han aldrig mer kommer att köpa från blocket som i sin tur bara ger ut annonser.. Alltså är det svårt att tolka det som att han menar hemsidan själv och inte de som säljer på blocket. Som sagt.. Läsförståelse.. Så att klanka ner på andras läsförståelse när det uppenbarligen hos din förståelse som det brister gör ju inte direkt under för din sak.

Skrivet av AMAGAT:

Läst igenom tråden och det verkar inte som om någon har kommenterat det mest uppenbara.

Xboxone har inte kommit till Sverige och förväntas inte komma förrän någon gång i början på 2014. Varför skulle någon sälja det i andra hand för samma peng som det förväntas kosta i Sverige då?

Om man använder sitt huvud och undviker saker som låter för bra för att vara sanna så blir man nog inte lurad alls lika ofta. Men vad vet jag. Jag kanske bara missar en massa pengar med tanke på hur många det är som ger tips om hur man kan tjäna 12000 dollar i månaden hemmifrån.

Finns en hel del personer som importerat konsolen från tex. Storbritannien och säljer den dyrare här i Sverige.

Skrivet av Quorthon:

Ändra titel till : Sista gången jag använder Blocket eller andra liknande siter.
Nu verkar det som om om bedragarna finns bara på Blocket.

Ser inga som helst problem med titeln. Han har blivit lurad och självfallet dras man ifrån att köpa där igen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tumnus:

Ska du inte lägga till lite fler utropstecken?

"Sista gången jag använder blocket.." betyder att han aldrig mer kommer att köpa från blocket som i sin tur bara ger ut annonser.. Alltså är det svårt att tolka det som att han menar hemsidan själv och inte de som säljer på blocket. Som sagt.. Läsförståelse.. Så att klanka ner på andras läsförståelse när det uppenbarligen hos din förståelse som det brister gör ju inte direkt under för din sak.

Finns en hel del personer som importerat konsolen från tex. Storbritannien och säljer den dyrare här i Sverige.

Ser inga som helst problem med titeln. Han har blivit lurad och självfallet dras man ifrån att köpa där igen.

Vi gör så här allt är en tolkningsfråga. Jag säger du har dålig läsförståelse o du säger att jag har så vi lägger ner detta ingen av hos har rätt

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/nyhet/18009-xbox-one-till-sverige-... Tråkigt om du får vänta till release i Sverige

Visa signatur

Rolig signatur

Permalänk

Du kan skicka en fodran till kronofogden och försöka få tillbaka pengarna. Det snackade dom om på plus, svt. Vid överföring av misstag och mottagaren inte vill skicka åter så kan man tydligen göra det.

Visa signatur

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Permalänk
Medlem

Klantskallen här igen

nu är polisanmälan gjord samt att jag har kontaktat blocket och blocket har även bett mig uppdatera polisanmälan med deras utredning osv.

Det jag undrar..

det finns ju två scenarion som jag kan tänka mig.
1. Om det är så att personen jag har haft kontakt med har angivit någon stackares namn helt random, jag gör en polisanmälan mot den killen jag har uppgifterna på och polisen på något sätt kontaktar honom och får fram att han är oskyldig, sedan kollar polisen förhoppningsvis kontonr som pengarna är överförda till och om möjlighet då går vidare den vägen.

2. Om annonsen är OK, och killens uppgifter stämmer, och det är hans konto så skulle han troligen bara kunna testa att inte betala tillbaka pengarna eftersom han hoppas att jag INTE polisanmäler och på så sätt kommer undan med 3000kr?..

Det som är konstigt, jag har kontaktat "en person" via mail som är låt oss säga "bekant" med denna människa jag fått uppgifterna om,jag förklarade vänligt det som hänt och att det troliga scenariot är att någon använt hans uppgifter för att begå ett brott, och att jag kommer göra en polisanmälan (vilket jag måste göra?)

Jag har inte fått något svar? och jag vet att personen läst mitt mail i tisdags.

nu kanske jag tänker konstigt men jag hade då iaf om jag blivit kontaktad med ett sånt mail SVARAT på mailet att typ , "det där måste vara något helknasigt och då måste vi göra en polisanmälan" ?

Nu när jag inte fått något svar så vet jag inte vad jag ska tro.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Ska du inte lägga till lite fler utropstecken?

"Sista gången jag använder blocket.." betyder att han aldrig mer kommer att köpa från blocket som i sin tur bara ger ut annonser.. Alltså är det svårt att tolka det som att han menar hemsidan själv och inte de som säljer på blocket. Som sagt.. Läsförståelse..

Ser inga som helst problem med titeln. Han har blivit lurad och självfallet dras man ifrån att köpa där igen.

Eh? Först säger du att TS inte klankar ner på blocket i titeln, sedan säger du att du går efter titeln och inte vill köpa där igen?

Det är som att jämföra med att du blir lurad av en bluffbutik och skriver att man inte ska handla i affärer. Skickar man 3000 till någon utan att veta vem man verkligen skickar till och sedan skyller på blocket, som bara tillhandahåller tjänsten?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Eh? Först säger du att TS inte klankar ner på blocket i titeln, sedan säger du att du går efter titeln och inte vill köpa där igen?

Det är som att jämföra med att du blir lurad av en bluffbutik och skriver att man inte ska handla i affärer. Skickar man 3000 till någon utan att veta vem man verkligen skickar till och sedan skyller på blocket, som bara tillhandahåller tjänsten?

Det är väl inte blocket jag klagar på, det är det att det finns oseriösa idioter där som i princip får härja fritt.
+ att det finns blåögda människor som mig själv som tror alla människor är goda.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av daevilb:

Det är väl inte blocket jag klagar på, det är det att det finns oseriösa idioter där som i princip får härja fritt.
+ att det finns blåögda människor som mig själv som tror alla människor är goda.

Nej, jag förstår det. Det är dock väldigt lätt att tolka din titel som att du vill att folk ska undvika blocket.

Mitt tips skulle vara att helt enkelt byta titel till typ "Var försiktig med vad du köper på blocket!" eller liknande, så skulle den beskriva ditt problem mycket bättre.

Det finns verkligen många puckon på blocket, definitivt. Man måste verkligen sålla bland alla skit-annonser, men det finns många klipp också, speciellt folk som inte vet vad sakerna är värda.

För övrigt skulle jag aldrig kalla någon idiot för att man litar på andra människor. Det är en god kvalité, skulle alla tänka så skulle det garanterat vara trevligare att leva i världen.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Inaktiv

Jag själv försöker oftast hitta en annons i min hemstad när jag köper på blocket för avhämtningens skull, om detta inte är möjligt då är min tumregel att säljarens telefonnummer är knytet till personen, dvs abonnemang, har säljaren hemlig nr så brukar jag alltid skita i det och kolla på nytt.