Linux+Wine/Playonlinux och Ati ?

Permalänk

Linux+Wine/Playonlinux och Ati ?

Jag får inte till WoT under playonlinux, får 3-4 fps så det känns som nånting buggar med mitt 7850 ihop med wine. (40-80fps i W7) Testade att installera steam och Cs och då ligger fps låst på 60 hela tiden så det borde vara nånting med wine snarare än grafikdrivarna som jag trodde först,nån som har några tips eller är det bara att byta till ett Nvidia baserat kort istället ?

Testat flera proprietary drivers men det är samma med alla,playonlinux är senaste versionen och jag har testat med flera olika distributioner men till sist gått på ubuntu 13.10 eftersom den borde ha bredast stöd,men det är samma där.

Är en i5 760,8gb ram och hd7850, ingen räser men det borde gå att få det spelbart.

Permalänk
Medlem

CS ligger låst på 60 p.g.a. att V-sync är på (jag antar att du redan har en CS config som tillåter över 60 fps)

Permalänk

För att förtydliga ; Jag har inte problem med steam/cs, utan menade bara att om CS inte understiger 60fps,men WoT bara ger 3-4 fps, så borde felet ligga hos playonlinux snarare än i hårdvara/drivrutiner.

Permalänk
Medlem

Första länken på google

Testa det, om du redan gjort det så sök vidare.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Inaktiv

Kan mycket väl ha med drivrutinerna att göra. AMD var sist jag hade mitt 6870 sämst när det gäller prestanda i Linux.
Hade en tråd där jag testade mig fram med diverse drivare, men även en privatägd och öppen firmware som används i samband med drivarna. Vet att den öppna firmwaren tillsammans med den privatägda drivaren gjorde enorm skillnad för Linux-klienten av TF2.

Permalänk
Inaktiv

Kolla denna tråden/

Kan absolut inte lova att det hjälper dig i detta fallet, men det kanske är värt att testa?

Permalänk

Enda spel jag fått fungera bra i Wine är WoW, trots grafiska buggar påverkade det aldrig spelet. LoL körs enbart 30fps oavsett inställning.
Testat med HD5850 och rekommenderade drivrutiner som fanns då perioden 2011 och 2012. Resultat sägs variera mellan grafikkort och spel så jag tror felet ligger hos Wine och dess optimering med just din hårdvara till det spelet.