Permalänk
Medlem

Legodator byggd i Lego

God Jul!

Bestämde mig för att bygga om min dator i Lego. Alla legobitar är bitar som jag haft hemma så ingenting är specialbeställt. Merparten av tiden som jag lagt ner var nog att sortera ut alla användbara bitar. I somras byggde jag en också en dator i lego. Jag valde sedan att utveckla designen så att den både blev mindre och dammfri. För att fästa moderkortet utnyttjade jag lite tekniklegobitar. Startknappen och resetknappen blev riktigt bra och jag fick dit ett par dioder för power och hårddisk. Dammfiltren för fläktarna hade perfekta mått för legobitarna.

På slutet har jag lagt dit några bilder från den gamla versionen av legodatorn samt även ett par bilder från min raspberry pi i lego.

Legodator byggd i Lego

Permalänk

Superhäftigt!!!

Man får verkligen lust att gå ner i förrådet och rota fram sitt Lego. Jag såg någon tidigare som hade byggt innan men denna personen hade köpt specialbitar för flera tusen kronor. Jag har inte råd till detta så det känns riktigt kul att den är byggsd av befintligt Lego.
Snygga knappar på ovansidan.

Permalänk

5 av 5 som den legofantast man är! Äntligen någon som förstår hur viktigt det är med maka bitar!

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem

Åh jävlar, en legodator byggd i lego!

Skämt åsido, alltid kul när man ser lego användas. Blir lite nostalgi känslan från när man var liten och lekte med det konstant,

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

Kan ju inte göra annat än att älska detta, som in biten lego gubbe man är.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

fan vad underbart album, 5p enkelt

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk

Bravo jag ska också bygga min i lego!