Någon som har erfarenhet av Silverstone Tundra TD02

Permalänk

Någon som har erfarenhet av Silverstone Tundra TD02

Skall uppdatera datorn något och kollat på slutna vattenkylare till cpu. Det mesta som finns att köpa verkar vara samma tillverkare i botten men olika klistermärken. Silverstone Tundra TD02 verkar sticka ut och på pappret en trevlig kylare. Någon som har någon erfarenhet?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1939390

Innan någon kommenterar: Nej, jag skall INTE köpa en luftkylare.

Permalänk

Har fått svar genom att PMa en medlem. Om någon har något att tillägga om Silverstone Tundra TD02 så är jag tacksam.

Skrivet av Al3xswe:

Den är underbar ljudnivån är väldigt acceptabel och kylningen är mycket mycket bra, lite svår att installera dock men de gick sen så rekommenderar jag att inte köra in en tång i fläkten när den är igång för då blir det ett skramligt ljud xD

Permalänk
Medlem

Jag har lillebror TD03 som jag kör i push-pull, hade förut en Corsair h80i och den stora skillnaden och anledningen till varför jag kastade Corsair åt skogen är byggkvalitén. Allting i Silverstones kylare osar kvalitet. Jag hade problem med min Corsair-kylare ända sedan inköp och nu när jag äntligen blivit av med eländet så har allting blivit bättre. 25 grader svalare vid belastning än Corsair-smörjan, inga trasiga gängor, ingen sunkig billig plast.

Satsar du på långsiktiga delar som tål att monteras om några gånger så rekommenderar jag denna varmt.

Visa signatur

:: fisk