Bilder på ditt senaste inköp (2014)

Permalänk
Medlem
Skrivet av linsjb:

Nice!
Vars köpte du ifrån och vilket pris?
Ska nog uppgradera från min GNex inom en snar framtid.

Jag bytte till mig den emot min LG G2 faktiskt. Men den är köpt på Elgiganten för 3990:-

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Sms från Hembiobutiken:

Otroligt värdelös bild...
Men :

1 x 3m
1 x 15m

Supra 2.5 Kabel till hemmabion.
Efter att soffan inskaffades behövde längre kabel till ena, samtidigt ny kabel till centern.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

NAS ds112j ( + 2TB disk ). Någonting att börja med.

En helt underbar singel i ett underbart format. Även om jag inte direkt lyssnar på singlar längre, så har jag länge gått och fluktat på just det här omslaget just för det estetiska. Så det slutade inte bättre med att man slog till och la ut ett bud på Tradera och fick den.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Cowa super 66 med 85mm 2.8 standardglugg,150mm 3,5 tele och två mellanringar.

Permalänk
Medlem

Blev några nya PVC figurer på Närcon stockholm som var i helgen!
Bilder ligger i spoilern

Dold text
Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Blev några nya PVC figurer på Närcon stockholm som var i helgen!
Bilder ligger i spoilern

Jag har säkert fråga om det här tidigare. Men hur mycket får du ge för en figur/modell ?
Är själv inte så mycket för manga ( vilket jag antar att det är ), men just det här är extremt snyggt. Med alla detaljer.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jörgen Lindström:

Jag har säkert fråga om det här tidigare. Men hur mycket får du ge för en figur/modell ?
Är själv inte så mycket för manga ( vilket jag antar att det är ), men just det här är extremt snyggt. Med alla detaljer.

Priset varierar rätt kraftigt, men mellan 200 kr uppemot 1500 kr är inte ovanligt för lite mer speciella serier/modeller.
Just dessa jag köpte nu gick på 400 kr stycket, vilket är ett helt okej pris om man ser till kvalitén.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Lite olika rakblad att prova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Fixat lite nytt ljud till datorn. Förstärkeriet är lite provisoriskt uppställt.

Pioneer S-CN301-LR
Onkyo TX-NR626
Budgetstativ från Moon. Lite vingliga och inte särskilt välgjorda, men det verkar funka.

Vad är det för enhet från Cambridge Audio du har? CD eller DVD/Bluray?

Permalänk
Medlem

Mycket nöjd än så länge

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelleplu:

Vad är det för enhet från Cambridge Audio du har? CD eller DVD/Bluray?

En CD-spelare på bilden. Azur 740C. Bra pryl som även används mycket som DAC till datorn.

Permalänk
Medlem

Twinkie, tredje tillskottet i min alpaca-familj.

Visa signatur

[CENTER]ROGERCPU Intel Core i5 3570k | GPU Gigabyte Windforce GTX670 2GB OC | MOBO MSI Z77A-GD55 | PSU Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze | HDD Seagate Barracuda 1TB| SSD Samsung 840 Basic 120GB| RAM Corsair Vengeance 16GB CL9| CASE BitFenix Shinobi Window | OS Windows 8[/CENTER]

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Hablam;14268331"]

Dold text

Mycket nöjd än så länge :)[/QUOTE]

Hade föregångaren, och kan säg att det är väldigt mycket ljud för pengarna. Spela dock inte max i början. De mår väldigt bra av att spelas in.

Just basen på mina blev mycket djupare, med mer tryck och bättre när de hade fått spela ett par dagar.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Permalänk
Medlem

Dagen gick i lagringens tecken. SSD till USB-kabel, Sandisk 95mb/s 64Gb och 1TB 2.5" hårdisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

[SPOILER]

Hade föregångaren, och kan säg att det är väldigt mycket ljud för pengarna. Spela dock inte max i början. De mår väldigt bra av att spelas in.

Just basen på mina blev mycket djupare, med mer tryck och bättre när de hade fått spela ett par dagar.

Hur länge ska man spela innan dom anses vara inspelade?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Kort efter att jag köpte min Les Paul så lämnade jag den på justering.. abstinensen blev för stor så jag passade på att köpa en till gitarr.

En Gibson SG '01, med Tonerider rebel 90 pickups (P90-liknande i humbuckerformat)

Inte långt därefter fick jag ett bra erbjudande på en stålsträngad så jag slog till. Man kan aldrig ha för många gitarrer.

Fender CD60 all mahogany. Enorm skillnad på den och varianten med lock i gran. Det är inte världens bästa gitarr, men för det priset är den svårslagen.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Skaffade först en SSD

Men kom på att jag inte kommer kunna få plats med mina serier och filmer som jag vill ha med mig på resor, så skaffade en HDD Caddy och tog bort DVD-läsaren då jag ändå knappt använder den

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Tycker folk underskattar hederliga sällskapsspel.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

Hur länge ska man spela innan dom anses vara inspelade?

Har försökt läsa mig till det,men verkar liggamellan 50-500 timmar.

Jag lät dem stå och gå ett par dagar. Köpte precis nya dynavoice, fast mindre, och jag nu efter 20 timmars spelande (ca), redan märkt skillnad.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

kom lite mer grejer med posten idag:

Stativ till front högtalarna:

2 pack 3D glajjor:

2 st 3D rullar och en av dom bättre serierna:

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

En ny klocka, hade som krav att den skulle vara väldigt stöttålig, lysa bra i mörker och även någorlunda stilren, så fick bli en Luminox 8801 med grönt NATO-band.

Permalänk
Medlem

Nice!

Varifrån inhandlades klockan + bandet? Plötsligt fick jag ett otroligt starkt HA-begär..

Skrivet av Fredmannen:

En ny klocka, hade som krav att den skulle vara väldigt stöttålig, lysa bra i mörker och även någorlunda stilren, så fick bli en Luminox 8801 med grönt NATO-band.
http://i.imgur.com/Po04s0Q.jpg

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Har försökt läsa mig till det,men verkar liggamellan 50-500 timmar.

Jag lät dem stå och gå ett par dagar. Köpte precis nya dynavoice, fast mindre, och jag nu efter 20 timmars spelande (ca), redan märkt skillnad.

vilka köpte du?

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av OJJE:

Nice!

Varifrån inhandlades klockan + bandet? Plötsligt fick jag ett otroligt starkt HA-begär..

Ebay köptes klockan från, halva priset jämfört med att köpa den här i Sverige. (Moms, tull och frakt inräknat)
Kan länka till säljaren i PM om du är intresserad.
Bandet från Singularstraps.

Permalänk
Medlem

Trästativ ska det vara.
Berlebach 9033

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredmannen:

En ny klocka, hade som krav att den skulle vara väldigt stöttålig, lysa bra i mörker och även någorlunda stilren, så fick bli en Luminox 8801 med grönt NATO-band.
http://i.imgur.com/Po04s0Q.jpg

Grattis. Kikat på den också nån gång men jag gick budgetvägen och köpte en casio som liknar den där.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Hade helt glömt att jag köpt en PVC figur på Ebay för 3 veckor sen, så igår efter jobbet låg det en avi i posten och jag tänkte bara: Va fan, vad har jag nu beställt? Men när man väl såg paketet så föll poletten ner
Blev även en Xbox 360 kontroll inköpt idag på netonnet.

Nästa inköp får bli en bokhylla ifrån Ikea, får inte plats med mer PVC figurer på byrån dom står på nu

Bilder finns i spoilern

Dold text
Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

vilka köpte du?

Eftersom jag har haft bra erfarenhet av Dynavoice innan så föll valet på:

http://www.ljudfokus.se/produkt/dynavoice-dynamite-s-61-black...

Och det var exakt som med paret innan. I början lät de väldigt slätstrukna och platta. Men efter ett par dagar, kanske 30-40 timmar så blev basen mycket fylligare.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.