Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Alien: Isolation

Nu verkar det äntligen komma ett värdigt Alien-spel. Den här gången är det Creative Assembly som ligger bakom.

Alien: Isolation and Creative Assembly's making of the anti-Aliens game.

Citat:

For now Creative Assembly's only showing a short section of the game to make its point. Alien: Isolation is set in between the first and second film. Ellen Ripley has disappeared. The Nostromo self-destructed with its flight recorder lost in space. The game follows on 15 years later with Ellen Ripley's daughter — Amanda Ripley, mentioned in passing throughout the franchise, movie fans — searching for what happened to her mother.

http://www.polygon.com/2014/1/7/5283126/the-making-of-the-ant...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Grafiken ser bra ut. Liknar UE4 lite. Är det UE4?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Creative Assembly? And I am outta here.

Visa signatur

Send me out... with a bang.

Permalänk
Medlem

Skärp dig, det ser ju lovande ut! Får bara hoppas att det håller hela vägen.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Mycket 1v1 mot en Alien, som tydligen ska vara helt baserad på AI och slumpmässiga val....

Det gick ju sådär med AI:n sist för CA? Vet de vad AI är, är ju frågan...

Permalänk
Medlem

detta måste vara den sista chansen som Alien kommer få inom spel, failar detta så tror jag att hela Aliens inom spel kommer att faila.
förhoppningens vis så blir de bra dock

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindell90:

Mycket 1v1 mot en Alien, som tydligen ska vara helt baserad på AI och slumpmässiga val....

Det gick ju sådär med AI:n sist för CA? Vet de vad AI är, är ju frågan...

Det borde ju bli bättre här tycker man, det är lite skillnad att göra AI för en enhet mot flera hundra som i deras andra spel.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Det borde ju bli bättre här tycker man, det är lite skillnad att göra AI för en enhet mot flera hundra som i deras andra spel.

med tanke på hur deras AI tidigare betett sig enligt: http://www.youtube.com/watch?v=P_QK-lcW8a8
så... mja... mjo... kanske

Permalänk
Avstängd

Ser väldigt lovande ut. Har saknat ett riktigt Alien-spel sen första AvP. Men hoppas inte det är samma snubbar som gjorde AIn till Rome 2 ja, då kommer den väl attackera en spegel och gå omkring i cirklar.

Annars såg det mycket spännande ut Hoppas de lyckas.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Liter inte på något som kommer ur CAs munnar, ska bli intressant om de fortsätter att ljuga i samma stil som med Total War spelen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Liter inte på något som kommer ur CAs munnar, ska bli intressant om de fortsätter att ljuga i samma stil som med Total War spelen.

Vadå då? Jag menar, titta bara på följande klipp! Första meningen säger allt om vad CA är kapabla till!

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rWwr1D...

Tycker andra videon säger allt om vad CA är kapabla till. Nej usch fy och blä, aldrig hype:a ett spel igen! Speciellt inte ett CA spel.

Gillar konceptet för Isolation, men fan, om allt hänger på AI:n.. Nej bara nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Ser väldigt lovande ut. Har saknat ett riktigt Alien-spel sen första AvP. Men hoppas inte det är samma snubbar som gjorde AIn till Rome 2 ja, då kommer den väl attackera en spegel och gå omkring i cirklar.

Annars såg det mycket spännande ut Hoppas de lyckas.

Kommer väl inte vara så mycket AI att programmera då spelet bara har 1 alien och eventuella NPCer, verkar som du kommer vara ensam största delen med.

Vet inte om folk förstår det heller, men det är väldigt osannolikt att det är samma killar i teamet som jobbar med TW serien. Ta inte mitt ord på det dock

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

inte fattat riktigt, ska man bara jaga/bli jagad av en alien lite som i första filmen?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

inte fattat riktigt, ska man bara jaga/bli jagad av en alien lite som i första filmen?

Tydligen ja. Du har inga/få vapen och skall helt enkelt klara dig helskinnad ut ur rymdstationen. Fattade jag det rätt så kan man ta flera olika vägar och allt är oscriptat inkl Alienmonstret. Tydligen dör man en hel del.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

lite penumbra och amnesia känsla då. men sätter riktigt stor press på att AI'n måste vara toppklass och inget annat!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Alla alienspel sen AvP 2 har falerat totalt. Hoppas CA gör ett bra jobb och räddar franchiset. Det behövs.

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Avstängd

Bara till 360 och Xbox one. Hemskt..

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

http://www.ign.com/articles/2014/01/07/alien-isolation-offici...

Enligt killarna i videon så ska den jaga dig via syn, hörsel, och lukt, och med egen AI och ej fånigt scriptat, vilket redan nämnts i tråden.

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk

då trailers och folk som man ser sitter och diskuterar kommande spel, kan ljuga rätt så rejält, så finns det nog inte så mycket att säga om spelet tills man sitter med spelet framför sig och spelar.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Bara till 360 och Xbox one. Hemskt..

Vad dillar du om? Det släpps även till PC och PS4.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mAster9:

Vad dillar du om? Det släpps även till PC och PS4.

Jadu. Jag vet inte, jag är helt 100 på att jag läste det igår. Men nu hittar jag det inte igen. Jaja, skönt att ha fel ibland också ^^

Glöm inte PS3

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Det dök upp nya riktigt snygga screenshots. Visserligen bullshots (hur hög SSAA som helst, i filmerna ser man aliasing), men i alla fall. Bilder nedan i 1920x1080.

Bilderna är från Gamersyde
http://www.gamersyde.com/news_new_screens_of_alien_isolation-...

Permalänk
Avstängd

sjukt epic att bli jagad av en avancerad AI alien på moderskeppet ^^

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk

Jag kommer iaf inte förköpa det som jag blint gjorde med Colonial Marines.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GreenSoap:

Jag kommer iaf inte förköpa det som jag blint gjorde med Colonial Marines.

Hehe. Det finns tre saker man aldrig ska förboka:

1. Spel från Creative Assembly.
2. Spel baserade på Aliens-licenser.
3. Alla andra spel.

Visa signatur

Idioter förbokar datorspel.

Permalänk
Medlem

Läste att Edge sagt att UI:t ska vara extremt minimalistiskt. Man har ingen HUD eller något alls.

Permalänk
Medlem

Det här verkar klart intressantare än det tidigare skräpet. Förhandsbokning är givetvis uteslutet med tanke på föregångaren men om det får bra kritik så kanske jag köper det när buggarna är fixade.

Vi som blev pålurade Colonial Marines borde dock få en rejäl rabatt när det här släpps.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Medlem

Kanske vi kan få nya filmer/screens/uppgifter nu snart ...

http://www.vg247.com/2014/03/25/alien-isolation-release-date-...

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem

Video om ljud/musik

Alien: Isolation Developer Diary -- "The Sound of Alien: Isolation"