Asus billiga 4K-skärm får TN-panel och 60 Hz uppdateringsfrekvens

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Det är fortfarande TN. Även om panelen kanske inte är lika usel som TN brukar vara så är det ändå en budgetpanel. Det innebär att ett lågt pris är mycket viktigare än bra färgåtergivning. Vissa kan leva med det, jag kan dock inte göra det. Jag kör mycket hellre 60Hz och IPS än 120Hz och TN, oberoende av upplösning.

Det finns bra samt dåliga TN-paneler, de bra TN-panelerna ser utan tvekan bättre ut än de sämre IPS-panelerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Det är fortfarande TN. Även om panelen kanske inte är lika usel som TN brukar vara så är det ändå en budgetpanel. Det innebär att ett lågt pris är mycket viktigare än bra färgåtergivning. Vissa kan leva med det, jag kan dock inte göra det. Jag kör mycket hellre 60Hz och IPS än 120Hz och TN, oberoende av upplösning.

Jag vet inte direkt om alla TN paneler brukar vara ''usla'' som du tydligt påpekar.
Jag har haft 4 eller 5 TN skärmar, och sett 2 av mina vänner använda sina IPS skärmar på LAN, och jag må då säga - skillnaden må synas, men IPS skärmen är långsammare och JÄVLIGT mycket dyrare, och en sådan liten skillnad om än synlig, är då fan inte värt det ens med stabil inkomst.

Ska du spela FPS spel vill du ha en TN skärm som är snabb, och ska du spela annat är 1440p med TN mycket mer värt än en ''sjukt snygg'' IPS panel.

Vill någon tillägga någonting om detta? Jag säger inte att IPS skärmar är sämre eller lika bra, utan att de är något bättre men så hemskt ovärda att införskaffa, och de människorna som säger att TN paneler är ''usla'' själv har en dålig sikt om vad som är ''uselt'' och vad som är normalt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Vad hade du förväntat dig? 120Hz IPS panel som inte går att få tag i 1080p ens?

120hz IPS 1080 går visst att få tag på, eller snarare 1440p S-IPS. Har själv en sådan skärm :).

http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Komiskt med alla som klankar ner på TN-paneler utan att ens ha sett panelen i fråga.

Inte ett dugg komisk, det existerar troligen ingen TN skärm som har godkänd bild, jag har heller inte sett någon sådan iallafall, inte sett alla TN skärmar som finns men väldigt många, så tror inte heller denna kommer vara den första som har bra bild.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Avstängd
Skrivet av muSashi:

120hz IPS 1080 går visst att få tag på, eller snarare 1440p S-IPS. Har själv en sådan skärm :).

http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Och alla är garanterade att gå i 120Hz?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Inaktiv

Bra, nu vill jag ha 2560x1440 skärmar för 1500kr.

Permalänk

Denna häxjakt mot TN-paneler... Märker knappt nån skillnad på mina billiga TN hemma mot de IPS:er vi har på jobbet. Skillnaden i pris överväger helt klart till TN's fördel, för mig. Blir kanske tydligare om man ställer 2 bredvid varandra.

Visa signatur

Intel i5-2500K @ 3,3Ghz | Asus P8P67-v PRO | SLI: 2x Asus GeForce GTX 560Ti 1GB | Corsair 8GB 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD Force GT 120GB | Corsair CX 600W | 2x 500GB Seagate Baracuda | Antec p180 | CoolerMaster CPU-kylare | 2x 24'' BenQ | Win7 x64 PRO | Logitech G400 | fUnc sUrface 1030 |

Permalänk

Kommer inte detta bli jobbigare för alla grafikkortstillverkare att få saker att flyta på ordentligt i dessa upplösningar? De har ju problem nog i de befintliga upplösningarna.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShockCore:

Denna häxjakt mot TN-paneler... Märker knappt nån skillnad på mina billiga TN hemma mot de IPS:er vi har på jobbet. Skillnaden i pris överväger helt klart till TN's fördel, för mig. Blir kanske tydligare om man ställer 2 bredvid varandra.

Ser man inte skillnad på TN och IPS har man nog inte så stora krav på skärmen och då funkar säkert båda. Har två skärmar på skrivbordet här hemma, jag har en 120hz TN-panel (BenQ för 2700kr typ) och tjejen har en av de billigaste IPS-skärmarna som finns och den har ju mycket bättre bild/färger/betraktningsvinklar. Börjar nästan överväga att dumpa 120hz för att få en IPS-panel istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Och alla är garanterade att gå i 120Hz?

Iaf 80-90% och om inte så lär du iaf enkelt nå upp till 100hz+.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tyiriel:

Jag vet inte direkt om alla TN paneler brukar vara ''usla'' som du tydligt påpekar.
Jag har haft 4 eller 5 TN skärmar, och sett 2 av mina vänner använda sina IPS skärmar på LAN, och jag må då säga - skillnaden må synas, men IPS skärmen är långsammare och JÄVLIGT mycket dyrare, och en sådan liten skillnad om än synlig, är då fan inte värt det ens med stabil inkomst.

Ska du spela FPS spel vill du ha en TN skärm som är snabb, och ska du spela annat är 1440p med TN mycket mer värt än en ''sjukt snygg'' IPS panel.

Vill någon tillägga någonting om detta? Jag säger inte att IPS skärmar är sämre eller lika bra, utan att de är något bättre men så hemskt ovärda att införskaffa, och de människorna som säger att TN paneler är ''usla'' själv har en dålig sikt om vad som är ''uselt'' och vad som är normalt.

Instämmer. Jag som föredrar RPG-spel och filmtittande framför FPS-spel tycker givetvis att en IPS är bättre än en TN.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SebboD:

Läskunnig? Här är pressreleasen från standardiseringsorganet. Ser ingen referens till 'UHD', däremot UHDTV.

Som sagt, ska man tro Wikipedia så:

UHD (4K) (3840x2160)
UHD (Ultra HD), or 4K is a display resolution of 3840x2160 pixels (4 times as many pixels as FHD) in the same 16:9 aspect ratio. This resolution is part of the UHDTV standard and is advocated by NHK Science & Technology Research Laboratories.

FUHD (8K) (7680x4320)
FUHD (Full Ultra HD), or 8K is a display resolution of 7680x4320 pixels (4 times as many pixels as UHD 4K, or 16 times as many pixels as FHD) in the same 16:9 aspect ratio. This resolution is part of the UHDTV standard and is advocated by NHK Science & Technology Research Laboratories.

http://en.wikipedia.org/wiki/XVGA#UHD_.284K.29_.283840.C3.972...

Visa signatur

Citera mig för svar.
Arch Linux

Permalänk
Skrivet av Kakann:

Ser man inte skillnad på TN och IPS har man nog inte så stora krav på skärmen och då funkar säkert båda. Har två skärmar på skrivbordet här hemma, jag har en 120hz TN-panel (BenQ för 2700kr typ) och tjejen har en av de billigaste IPS-skärmarna som finns och den har ju mycket bättre bild/färger/betraktningsvinklar. Börjar nästan överväga att dumpa 120hz för att få en IPS-panel istället.

Och jag som har en 120hz TN och en IPS/PLS som kan köras i 100hz+ sida vid sida märker helt klart skillnaden - den är sjukt stor.

2160p fast med TN är som att ha läppstift på en gris. 1440/1600p-skärmar med bra paneltyp är de bästa "vanliga" datorskärmarna just nu och ett tag framöver, lätt.

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Inte ett dugg komisk, det existerar troligen ingen TN skärm som har godkänd bild, jag har heller inte sett någon sådan iallafall, inte sett alla TN skärmar som finns men väldigt många, så tror inte heller denna kommer vara den första som har bra bild.

Jag har både IPS och TN-skärm hemma och skillnaden i bildkvalitet är inte stor (jag kan tom sträcka mig så långt och säga att jag föredrar min skärm med TN-panel framför IPS-diton), jag kan även påpeka att en av mina arbetsuppgifter är att kalibrera TV-apparater så jag har koll på vad en "bra" bild är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Jag har både IPS och TN-skärm hemma och skillnaden i bildkvalitet är inte stor (jag kan tom sträcka mig så långt och säga att jag föredrar min skärm med TN-panel framför IPS-diton), jag kan även påpeka att en av mina arbetsuppgifter är att kalibrera TV-apparater så jag har koll på vad en "bra" bild är.

Vad är det för skärmar du har då? För det är nog mer ett undantag än en regel.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Vad är det för skärmar du har då? För det är nog mer ett undantag än en regel.

Dell U2311H samt BenQ XL2410T. Jag ska tillägga att man fick pilla bra mycket för att få till bilden på BenQ-skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Dell U2311H samt BenQ XL2410T. Jag ska tillägga att man fick pilla bra mycket för att få till bilden på BenQ-skärmen.

Har aldrig sett en bra Dell respektive BenQ skärm, lågbudget märke som lyckas sälja eftersom de har haft en lång bakgrund bakom sig. Även en stor förtjänst för Dell är att dom är amerikanska, lite av en Apple syndrom, att det bara ska gälla Dell i USA.
Det ska åtminstone vara en Samsung eller "LG".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Fortfarande TN. :/

Fortfarande 60hz! och TN!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dimman:

Läskunnig? Här är pressreleasen från standardiseringsorganet. Ser ingen referens till 'UHD', däremot UHDTV.

Som sagt, ska man tro Wikipedia så:

UHD (4K) (3840x2160)
UHD (Ultra HD), or 4K is a display resolution of 3840x2160 pixels (4 times as many pixels as FHD) in the same 16:9 aspect ratio. This resolution is part of the UHDTV standard and is advocated by NHK Science & Technology Research Laboratories.

FUHD (8K) (7680x4320)
FUHD (Full Ultra HD), or 8K is a display resolution of 7680x4320 pixels (4 times as many pixels as UHD 4K, or 16 times as many pixels as FHD) in the same 16:9 aspect ratio. This resolution is part of the UHDTV standard and is advocated by NHK Science & Technology Research Laboratories.

http://en.wikipedia.org/wiki/XVGA#UHD_.284K.29_.283840.C3.972...

VESA disagrees: http://www.vesa.org/news/vesa-refreshes-displayid-standard-to...

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Dell U2311H samt BenQ XL2410T. Jag ska tillägga att man fick pilla bra mycket för att få till bilden på BenQ-skärmen.

Finns tydligen en större mängd billiga IPS-skärmar som inte riktigt är värda namnet (trodde inte alls det var så många). Trodde du kanske hade en ännu äldre IPS-panel för det hade i så fall förklarat det.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

*suck* Kom igen ge oss 4K WHXGA istället......

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

120hz IPS 1080 går visst att få tag på, eller snarare 1440p S-IPS. Har själv en sådan skärm :).

http://www.sweclockers.com/forum/101-skarmar-och-tv-apparater...

Skrivet av muSashi:

Iaf 80-90% och om inte så lär du iaf enkelt nå upp till 100hz+.

Säg inte att det finns 120hz ips när det klart och tydligt inte går. Varierande resultat räknas inte.

Får hoppas det kommer stabilare modeller snart.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SebboD:

Nej, 4k är mer specifikt eftersom 8K ingår i samlingsnamnet UHD.

Nej 4K kan syfta till minst fem olika vanliga upplösningar. Att bara skriva 4K är tämligen vagt. Jag har en svag känsla av att de kommer ge 8K UHD ett nytt namn senare när det faktiskt blir relevant utanför prototyper. Att bara skriva 4K när man menar 4K UHD är slarvigt och fel. 4K är en klass. Det finns ingen anledning att använda namnet till både en hel klass och en specifik upplösning.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Det finns bra samt dåliga TN-paneler, de bra TN-panelerna ser utan tvekan bättre ut än de sämre IPS-panelerna.

Då är frågan, vad är 'ser bättre ut'? Fördelen med en IPS är inte att den 'ser bra ut', det kan alla paneltyper göra med rätt inställningar från fabrik.
Fördelen är att färgerna och gamman inte skevar ut totalt på skärmen förutom i just mitten framför näsan på dig där du fäster din blick.

Hur usel IPSen än är har den i nästan samtliga fall bättre betrakningsvinklar och därmed stabilitet i återgivningen i andra ställen än precis framför dig än en bra TN-panel.

Skrivet av HMB:

Jag har både IPS och TN-skärm hemma och skillnaden i bildkvalitet är inte stor (jag kan tom sträcka mig så långt och säga att jag föredrar min skärm med TN-panel framför IPS-diton), jag kan även påpeka att en av mina arbetsuppgifter är att kalibrera TV-apparater så jag har koll på vad en "bra" bild är.

Skillnaden är rätt stor mellan de 2 skärmarna, märkbart stor... Till Dellens fördel utan tvekan. Självklart kan BenQn visa en 'mer korrekt och bättre' bild än Dellen, det är uppenbart om man kan ett uns om skärmar. Men den korrektare och bättre bilden på TN-skärmar är inte användbar eller bra praktiskt pga de bristande betrakningsvinklarna. Skulle aldrig någonsin få för mig att arbeta på en sådan skärm om jag absolut var tvungen. Ett relativt jämn återgivning över hela skärmen är något som jag anser är vitalt.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ShockCore:

Denna häxjakt mot TN-paneler... Märker knappt nån skillnad på mina billiga TN hemma mot de IPS:er vi har på jobbet. Skillnaden i pris överväger helt klart till TN's fördel, för mig. Blir kanske tydligare om man ställer 2 bredvid varandra.

Ser du ingen skillnad lider du inte heller av de sparade pengarna, skillnaden är dock vital och märkbar om man tittar efter. Tar nån sekund att se att det är en IPS-panel om man kikar efter lite snabbt. Men arbetar man inte med saker som gör det vitalt att ha en jämn återgivning så är det inte så viktigt såklart.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyiriel:

Jag vet inte direkt om alla TN paneler brukar vara ''usla'' som du tydligt påpekar.
Jag har haft 4 eller 5 TN skärmar, och sett 2 av mina vänner använda sina IPS skärmar på LAN, och jag må då säga - skillnaden må synas, men IPS skärmen är långsammare och JÄVLIGT mycket dyrare, och en sådan liten skillnad om än synlig, är då fan inte värt det ens med stabil inkomst.

Ska du spela FPS spel vill du ha en TN skärm som är snabb, och ska du spela annat är 1440p med TN mycket mer värt än en ''sjukt snygg'' IPS panel.

Vill någon tillägga någonting om detta? Jag säger inte att IPS skärmar är sämre eller lika bra, utan att de är något bättre men så hemskt ovärda att införskaffa, och de människorna som säger att TN paneler är ''usla'' själv har en dålig sikt om vad som är ''uselt'' och vad som är normalt.

Vill nog tillägga en hel del, för mig personligen är IPS-panel värt varenda krona även om prislappen är 3ggr så hög. Skillnaden kan som sagt i tidigare inlägg ses på några sekunder utan problem.

Ska du bara spela på skärmen eller kika lite film, surfa etc så visst kan det vara ovärt för en individen då denne inte har några speciella krav på skärmen.

IPS är bildmässigt sätt vida överlägsen, men långt från perfekt. De är VÄLDIGT värda att inskaffa för de som har behovet av en jämn återgivning på skärmen pga dess lidande betrakningsvinklar, TN-paneler är usla i det området, det är ett faktum. Har en utmärkt insikt om vad som är uselt och inte, innan 'plattskärmarna' kom hade vi CRT-skärmar som hade bättre betrakningsvinklar än dagens IPS t ex. Vi tog verkligen ett steg bakåt på den fronten, men samtidigt steg frammåt på andra områden i bytet. Sitter du framför en TN-panel på säg 24-27", så är det i 9 fall av 10 så att bara fläcken framför dig återges korrekt, resterande skärmyta lider av TN-panelens lidande betrakningsvinklar pga att dina ögon inte kan befinna sig rakt framför varenda punkt av skärmen samtidigt. Detta är av stor vikt om du arbetar med bilder t ex. Kanske löjligt för dig som inte gör något sådant, men ack så vitalt för mig och många andra.

Nackdelar med IPS-panelerna är lite långsammare respons, högre kostnad, sämre kontrastförhållanden än *VA och ibland lite sämre än riktigt bra TN-paneler. Detta kan jag leva med då det som jag får i utbyte är viktigare för mig.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

800:- mer (än Dellskärmen) för att få 60 Hz är helt ok för mig, men TN-panel går tyvärr fetbort.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tyiriel:

Jag har haft 4 eller 5 TN skärmar, och sett 2 av mina vänner använda sina IPS skärmar på LAN, och jag må då säga - skillnaden må synas, men IPS skärmen är långsammare och JÄVLIGT mycket dyrare, och en sådan liten skillnad om än synlig, är då fan inte värt det ens med stabil inkomst.

Ska du spela FPS spel vill du ha en TN skärm som är snabb, och ska du spela annat är 1440p med TN mycket mer värt än en ''sjukt snygg'' IPS panel.

Vill någon tillägga någonting om detta? Jag säger inte att IPS skärmar är sämre eller lika bra, utan att de är något bättre men så hemskt ovärda att införskaffa, och de människorna som säger att TN paneler är ''usla'' själv har en dålig sikt om vad som är ''uselt'' och vad som är normalt.

Samma här, jag har haft en bunt TN-skärmar av varierande kvalité och prisklass både som huvud- och extraskärmar på jobbet (jag är systemutvecklare), men har sedan ett par år tillbaka en 27" IPS (Dell U2711) som huvudskärm. Har en någorlunda påkostad 24" Samsung TN (ingen budgetmodell, men är inte på jobbet just nu och minns inte modellbeteckningen) som extraskärm bredvid.

Skillnaden är mycket stor, och IPS är lätt värt dubbla priset eller mer. Samtliga TN-skärmar hittills har alla haft usla betraktningsvinklar, med kraftiga färgskiftningar, blaskig kontrast och usel färgåtergivning. Har jämfört med samma bild på båda skärmarna samtidigt, och det ser närmast kräkframkallande illa ut på TN-skärmen. Kalibrering hjälper inte.

Det ska dessutom tilläggas att jag kör SRGB på IPS-skärmen, vilket inte är optimalt för dess 10-bit panel, så med en billigare 8-bit panel skulle det vara ännu större fördel för IPS i mitt fall.

Men visst, är man van TN och inte tycker att nackdelarna spelar någon roll, så är det ju heller inget problem.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Nej 4K kan syfta till minst fem olika vanliga upplösningar. Att bara skriva 4K är tämligen vagt. Jag har en svag känsla av att de kommer ge 8K UHD ett nytt namn senare när det faktiskt blir relevant utanför prototyper. Att bara skriva 4K när man menar 4K UHD är slarvigt och fel. 4K är en klass. Det finns ingen anledning att använda namnet till både en hel klass och en specifik upplösning.

4K är mer specifikt då man syftar till någon av alla 4K-upplösningar som alla innehåller ungefär lika många pixlar. Att skriva UHD så kan det vara både 4K och 8K, man har med andra ord ingen aning. 4K UHD eller att skriva 2160p är det enda rätta.

Visa signatur

Asus Maximus IV Gene-Z - Intel Core i7 2600K - Corsair Vengeance 1866 MHz 4x4 GB - Asus GTX 670 DirectCU II
BenQ XL2410T - Zowie AM - Zowie Swift - Qpad MK-85

iPhone 5S - iPad Air

Permalänk
Medlem

Dagens mest överanvända ord från IPS riddarna. Betraktningsvinkel!

Vem sitter bredvid skärmen och inte framför? Man har väl ändå skärmen riktat mot sig själv? Eller har jag missuppfattat hur man ska ha en skärm på bordet?
Oavsett om man har 1 2 eller 3 skärmar så är väl allihopa riktade mot sig själv? Har man tangentbordet och mus på ena sidan bordet och skärmen på andra hörnet eller vad? Betraktningsvinkel.....man sitter väl för fan framför skärmen!

Visa signatur

GPU 2080Ti Moderkort ROG Crosshair VIII Formula x570
CPU 5900x Minne Corsair 32GB 3600Mhz Nätagg Corsair AX 1200i
Chassi Lian-Li PC-O7S
Skärm C49RG9x 120Hz Hårddisk Corsair MP600 Kylning husradiator, EK Blocks