windows 8.1 ändrade Nvidia drivrutiner?

Permalänk
Medlem

windows 8.1 ändrade Nvidia drivrutiner?

När jag uppdaterade win 8 till 8.1 verkar det som mina Nvidia drivrutiner också ändrades. Ganska normalt säkert, problemet är att jag inte kan välja kantutjämning längre under Nvidias kontrollpanel/Hantera 3D inställningar
Det vill jag gärna kunna.
Undrar också om man bör ladda hem de senaste drivrutinerna från Nvidias hemsida eller om man ska använda "uppdatera drivrutin" från enhetshanteraren.

Jag sitter på en Asus G750 med GeForce GTX 770M

Permalänk
Avstängd
Skrivet av svanter:

När jag uppdaterade win 8 till 8.1 verkar det som mina Nvidia drivrutiner också ändrades. Ganska normalt säkert, problemet är att jag inte kan välja kantutjämning längre under Nvidias kontrollpanel/Hantera 3D inställningar
Det vill jag gärna kunna.
Undrar också om man bör ladda hem de senaste drivrutinerna från Nvidias hemsida eller om man ska använda "uppdatera drivrutin" från enhetshanteraren.

Jag sitter på en Asus G750 med GeForce GTX 770M

Hej!

Ladda ner dem från Nvidia´s sida:

http://uk.download.nvidia.com/Windows/332.21/332.21-notebook-...

Version 332.21 - WHQL
Release Date Tue Jan 07, 2014
Operating System Windows 7 64-bit
Windows 8.1 64-bit
Windows 8 64-bit
Language English (UK)
File Size 254.28 MB

Hoppas det löser problemet

Om du vill så:
Välj vid installationen "Custom - (Advanced)" och sen klicka i "clean install" (rensar alla inställningar till default).

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Tjena!

Ok tack, nu funkar det som det ska