formaterat hårddisken - kan inte installera windows

Permalänk
Medlem

formaterat hårddisken - kan inte installera windows

Windows cannot be installed to this disk. The selected disk is of the gpt partition style.

Så står det när jag väljer installationsplatsen, har försökt googla på telefonen och får fram att man måste ha uefi BIOS om man skall installera på Gpt partion.
Uefi är ju precis vad jag har, fattar inte....

Behöver hjälp hur jag ska ta mig vidare här, kan man starta kommandotolk (har för mig det går under setupen), konvertera partionen till "vanlig" eller ändra något i bios?

Kan lägga till att det finns två typer av min ssd som kan användas som boot, en av dessa har texten "Windows Boot Manager" framför, annars heter de lika sant (P6: Corsair CSSD-F120GB2)

Hjälp uppskattas!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SSD Corsair Force Series F120 CPU Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz Mob ASUS P8P67 PRO REV B3
CPU Kylare Zalman CNPS-9900 MAX Ram Corsair Vengeance 4x4GB @ 1600MHz
GPU ASUS GeForce GTX 660ti 2048MB Chassi Fractal Design ARC PSU Corsair TX650W

Permalänk
Benchmaskin 🍞

*Tråd låst

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.