Min mus rör sig ojämnt, sick sack typ

Permalänk
Medlem

Min mus rör sig ojämnt, sick sack typ

Jag har då ett problem med min dator, musen rör sig sick sack och har gjort det ett bra tag.
Det märks inte så tydligt då man surfar eller spelar Heroes of Newerth, men märks tydligast vid FPS-spel.

Musen rör sig sick sack, helt ospelbart. Vid en rak dragning horisontalt så rör sig musen sick sack upp och ner -^.-^-, ungefär sådär..
Märks tydligast vid spelet: Splinter Cell: Chaos Theory, men även provat CS: Go och den rör sig skumt där också.

Har köpt en ny mus, det hjälpte inte, har provat en kompis gamla musmatta, det hjälpte inte heller.
Musen rör sig normalt då man använder en optisk mus, men inte vid laser, därför det känns som att det var musmattans fel, eftersom laser är superkänsligt.
Men har en razer destructor, utformad för just lasermöss, även provat 2 olika Qpad musmattor.

Har vart samma problem även efter omformatering. Har verkligen slut på idéer vart problemet kan ligga.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem

Datormöss kan lätt störas av andra prylar i närheten. Tex en trådlös router nära musen.

Kommer ihåg att jag had en gammal telefon som låg nära musen och när det ringde så hoppade musen till lite.

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Permalänk
Avstängd

Hade samma problem men min IE 3.0, då var det ett hårstrå som fastnat i sensorn ^^ Men det verkar ju inte vara problemet här, har du provat på en hård, svart matta?

Permalänk
Medlem

Testa avinstallera Heroes of Newerth, det är ett jävligt dåligt spel som kan få närliggande komponenter att bryta ner.

På en seriös not, kör Uniblue DriverScanner, hade exakt samma problem och drivrutinerna kirrade biffen för mig.