Microsoft har betalat för positiva omdömen om Xbox One

Permalänk
Medlem

Microsoft har betalat för positiva omdömen om Xbox One

Inte för att jag är förvånad, men... http://arstechnica.com/gaming/2014/01/stealth-marketing-micro...

Vad tycker ni? Är det rätt eller fel av ett företag att betala för positiva omdömen?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Självklart är det fel av företaget då sanningen inte kommer fram.

Visa signatur

Asrock z77 Extreme 4 | Intel I7 2600K 4,6 GHz | GTX 970 EVGA | G.Skill RipjawsX 8GB 2400 MHz | Fractal Design Define R4

Permalänk
Hedersmedlem

Att betala för positiva omdömen är väl en sak (som det frågas om i omröstningen ovan). Det har jag inget emot. Så länge man vet att det är reklam.

Värre är det att villkoret för att få pengarna var att det inte fick komma fram att det var marknadsföring.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Så många som inte förstår det här med källkritik och tar youtube och liknande sidor (internet överlag) som absoluta sanningar så... vet jag faktiskt inte vad jag ska rösta.
Blev ett nej pga den omoraliska aspekten i att inte tydliggöra att det är betald reklam det handlar om.

Visa signatur
Permalänk
Keeper of the Bamse

Det här är inte nyheter, alla gör såhär. Detta är bara en del av anti-MS gruppr*nket.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Angående din poll, jag tycker absolut inte att det är okej att betala någon för att ge din produkt ett högre betyg än vad den är värd. Då försvinner helt och hållet meningen med att ens betygsätta något, för det har absolut ingen relevans över huvud taget.

Sen om Microsoft gör detta eller inte kan jag inte uttala mig om, men vilket företag det är så tycker jag det är väldigt fel.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Det är väl jättebra. Skapar ju möjligheter att tjäna pengar.

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Det här är inte nyheter, alla gör såhär. Detta är bara en del av anti-MS gruppr*nket.

Källa på det?

"Alla" betalar alltså folk för att ge positiva omdömen, förutsatt att de döljer att det är ett betaljobb det handlar om, och uppfyller övriga kriterier satta av företaget?

Något Anti-MS grupprunk känner jag inte till, men jag kan tänka mig att sådanna här artiklar ger viss inspiration.

Men oavsett nyhetsvärdet, tycker du att det är rätt att, enligt dig då "alla" gör såhär? Hur litar du på folk? Eller utgår du helt enkelt ifrån att det folk säger har de förmodligen fått betalt för att säga?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Ozzed:

Källa på det?

"Alla" betalar alltså folk för att ge positiva omdömen, förutsatt att de döljer att det är ett betaljobb det handlar om, och uppfyller övriga kriterier satta av företaget?

Något Anti-MS grupprunk känner jag inte till, men jag kan tänka mig att sådanna här artiklar ger viss inspiration.

Men oavsett nyhetsvärdet, tycker du att det är rätt att, enligt dig då "alla" gör såhär? Hur litar du på folk? Eller utgår du helt enkelt ifrån att det folk säger har de förmodligen fått betalt för att säga?

Glömde källor, länkar några

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=97851491&postcount...
http://www.reddit.com/r/Games/comments/1vp98n/xbox_one_and_ma...

Sitter på jobbet, hinner inte leta upp allt...

Självfallet är det inte rätt sånt här. Ska det göras promotion tycker jag att de ska klargöra det i början av videon, typ "this videos is brought to you by [företag]" eller liknande.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Betala för bra reviews är fel, men att fanboyism blandar sig i är ännu värre.
Skulle ett Die hard Amd Fanboy recencera ett Nvidiakort hade det inte varit många lovord, och M$ har väll fått utstå rätt mycket skit för allt sedan win95, ingen gillar dem egentligen, så jag förstår att dom betalar för att få lite normalare rewies, istället för att det ska va skit bara för det kommer från m$.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Glömde källor, länkar några

http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=97851491&postcount...
http://www.reddit.com/r/Games/comments/1vp98n/xbox_one_and_ma...

Sitter på jobbet, hinner inte leta upp allt...

Självfallet är det inte rätt sånt här. Ska det göras promotion tycker jag att de ska klargöra det i början av videon, typ "this videos is brought to you by [företag]" eller liknande.

Den första länken nämner inga andra företag vid namn, utom just då Microsoft.

Den andra länken, om den nu stämmer, känns i så fall mer anmärkningsvärd då det inte känns som om de som äger rättigheterna till Battlefield 3 behöver betala för positiva reviews. Fast det är klart.. Det är ju EA, och det är inte många som har något gott att säga om dem.

Oavsett så handlar det fortfarande bara om ett fåtal företag, och jag tycker fortfarande det är anmärkningsvärt att det är just Microsoft, även om andra påstår att de betalar astroturfers för att hänga här på forumet och häva ur sig positiva saker om dess produkter, men det tror jag är skitsnack. Globalt sett är Sweclockers forum väldigt litet och ska man lägga pengar på astroturfing är det nog slöseri att göra det just här.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

eftersom jag är i machinima så har jag vetat om detta i flera veckor tycker det var rätt udda

men också lätt och subtle ingen märker att man går med i denna om man inte ser taggen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Betala för bra reviews är fel, men att fanboyism blandar sig i är ännu värre.
Skulle ett Die hard Amd Fanboy recencera ett Nvidiakort hade det inte varit många lovord, och M$ har väll fått utstå rätt mycket skit för allt sedan win95, ingen gillar dem egentligen, så jag förstår att dom betalar för att få lite normalare rewies, istället för att det ska va skit bara för det kommer från m$.

Enligt källan står det att "inget negativt" får nämnas om XB1 eller dess spel för att man ska få pengarna. Det är ingen "normal" review.. Utan lutar i så fall mer åt fanboyism.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Avstängd

Problemet är inte att företag betalar för PR, utan att folk inte är kritiska till det de ser och bara sväljer allt med hull och hår.

Det är inte svårt att se om en recension är objektiv eller inte.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av zzcool:

eftersom jag är i machinima så har jag vetat om detta i flera veckor tycker det var rätt udda

men också lätt och subtle ingen märker att man går med i denna om man inte ser taggen

Tydligen är läckan ganska färsk i alla fall: https://www.google.se/#q=machinima+astroturfing&safe=off

Jag tycker det är fult och fel.

Oavsett företag så borde astroturfing vara straffbart (böter eller liknande för företaget), då det kan ge orättvisa (och oförtjänta) konkurrensfördelar. Särskillt i dagens samhälle när internet är "standard" för informationsinhämtning om produkter för väldigt många.

OK om man tydligt uppger att man får betalt för att göra en promo. Men att undanhålla att man egentligen skiter i om produikten är bra eller anus och bara är intresserad av pengarna är... Ja.. Jag vet inte vad jag ska säga... Om nu människan har en själ säljer somliga den jävligt billigt nuförtiden.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Det spelar ingen roll om "alla" gör det, det är exakt lika fel i varje enskilt fall. Rimligen borde det rent vara olagligt; falsk marknadsföring.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Personligen ser jag detta som fel, oavsätt vad. Det enda gångerna jag kan se det som 'Okej' är ifall de berättar att detta har blivit sponsrat av bolaget i fråga. O.s.v. Då vet vi som ser på detta att det kan finna en viss BIAS men det får man avgöra själv i så fall.

Detta är ungefär lika illa som "oberoende" undersökningar som utreder om tobak är farligt eller ej som sponsras av tobaksbolagen men hålls hemligt.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Just detta känns väl inte så konstigt eller anmärkningsvärt om du frågar mig, däremot känns det som att det är ett otroligt mycket större utpräglat mygel bland spelrecensionerna. EA-titlar känns väldigt suspekta om du frågar mig, kolla på BF4 och NFS Rivals. Båda har toppbetyg men är och har varit så otroligt trasiga att det är märkligt att något spel ens fått en sexa vid launch.

Det är givetvis en enskild persons personliga åsikt vid en recension, men att ingen skulle anmärka något tyder antingen på att de är mutade eller har fått spela på exklusiva utgåvor och servrar där problemen som alla andra har haft aldrig verkar ha uppstått.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Nu ska vi alltså hata Microsoft för att de gör reklam.

*** raderat ***

§ 1.2
Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Just detta känns väl inte så konstigt eller anmärkningsvärt om du frågar mig, däremot känns det som att det är ett otroligt mycket större utpräglat mygel bland spelrecensionerna. EA-titlar känns väldigt suspekta om du frågar mig, kolla på BF4 och NFS Rivals. Båda har toppbetyg men är och har varit så otroligt trasiga att det är märkligt att något spel ens fått en sexa vid launch.

Det är givetvis en enskild persons personliga åsikt vid en recension, men att ingen skulle anmärka något tyder antingen på att de är mutade eller har fått spela på exklusiva utgåvor och servrar där problemen som alla andra har haft aldrig verkar ha uppstått.

Det finns väl lite olika kategorier där.

Fans av serien som är väl medvetna om brister osv men skiter i dem för att de är överväldigade av allt nytt och häftigt, eller så antar de att alla andra också är fans av serien och känner till bristerna, och struntar därför i att nämna dem.

Folk som ger bra betyg till allt de köper för att de vägrar erkänna att det händer att de gör dåliga köp.

Fans av serien som har någon slags konstig besatthet att så många som möjligt ska gilla samma sak som de gillar, och ger därför ett högre betyg än produkten borde få, för att lura andra att köpa.

Folk som helt enkelt är dåliga recensenter och "glömmer bort" de negativa aspekterna för att de är nöjda med prodikten som helhet.

Folk som får betalt för att ge positiva omdömen.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Nu ska vi alltså hata Microsoft för att de gör reklam.

En förutsättning för att det ska klassas som reklam är att mottagaren vet om att det är reklam, så är inte fallet. Sedan gäller frågan all slags astroturfing, inte bara Microsofts och Machinima's, som i det här fallet.

Jag hatar inte Microsoft. Windows 7 är ett mycket trevligt operativsystem. Däremot hatar jag fulknep från företag, och det kan knappast vara mitt fel att Microsoft ägnar sig åt sådanna så frekvent. Att hålla käften om det vore inte lämpligt, om man inte är MS-fanboy.

Men tycker du verkligen att detta är reklam? Man får ju inte tala om att man får betalt, eller ta upp negativa aspekter med produkten.

Del av citat raderat
Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

En förutsättning för att det ska klassas som reklam är att mottagaren vet om att det är reklam, så är inte fallet. Sedan gäller frågan all slags astroturfing, inte bara Microsofts och Machinima's, som i det här fallet.

Jag hatar inte Microsoft. Windows 7 är ett mycket trevligt operativsystem. Däremot hatar jag fulknep från företag, och det kan knappast vara mitt fel att Microsoft ägnar sig åt sådanna så frekvent. Att hålla käften om det vore inte lämpligt, om man inte är MS-fanboy.

Men tycker du verkligen att detta är reklam? Man får ju inte tala om att man får betalt, eller ta upp negativa aspekter med produkten.

Välkommen till världen min vän. Detta är ett fenomen som funnits i flera hundratals år, och finns överallt. Det är ingen hemlighet, varenda företag med en marknadsbudget gör reklam på det här sättet, mer eller mindre.

Angående det andra, min poäng med det var att hade det varit ett annat företag än Microsoft hade vi inte sett en tråd av dig om detta. Det vet du också själv.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk

Sony har väl varit i blåsväder för samma sak för något år sedan, men det blåser snabbt över.

Men som sagt, det är ju såhär det funkar. Tror ni recensenter gör saker gratis för att det är skoj?

Sedan att det är fult, visst, men det är väl bättre att man får förhållnings-sätt till verkligheten att det är såhär det funkar och tar allt med en nypa salt. Det är ju samma som att det inte finns en enda pinal i tv-serier som inte är ditsatta i reklamsyfte, fastän det inte står att det är reklam. (fast det finns en lag om blinkande p som dock bolag går förbi genom att sända från andra länder)

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Medlem

Inget nytt, tyvärr. Man har ju länge kunnat köpa recensioner till t.ex. Android appar. Betala per positiv recension.

Om det är rätt eller fel att skapa en hype med smygreklam på just YouTube kan man väl diskutera (har sett en hel del), och att de inte vill ha negativa sådana när de betalar för det är väl inget konstigt. Värre är det väl om man köper på just mer "granskande" siter såsom Prisjakt mm.

Det här är väl i slutändan bra för de "oberoende" siterna. Mindre bra för dom som tror allt de ser på nätet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Välkommen till världen min vän. Detta är ett fenomen som funnits i flera hundratals år, och finns överallt. Det är ingen hemlighet, varenda företag med en marknadsbudget gör reklam på det här sättet, mer eller mindre.

Angående det andra, min poäng med det var att hade det varit ett annat företag än Microsoft hade vi inte sett en tråd av dig om detta. Det vet du också själv.

Läs om, läs rätt. Jag skriver "är det rätt att företag..." Inte Microsoft.

Ska vi ner på den låga nivån kan jag lika gärna skriva "hade det varit ett annat företag än Microsoft så hade du aldrig gått in och försvarat såhär".

Sedan, oavsett.. Är det ett hedersamt beteende, oavsett företag? Om man måste betala folk för att säga att en pryl är bra, vad säger det då om prylen? "En bra produkt säljer sig själv" brukar det heta.

Skrivet av orig_rejser:

Sony har väl varit i blåsväder för samma sak för något år sedan, men det blåser snabbt över.

Men som sagt, det är ju såhär det funkar. Tror ni recensenter gör saker gratis för att det är skoj?

Sedan att det är fult, visst, men det är väl bättre att man får förhållnings-sätt till verkligheten att det är såhär det funkar och tar allt med en nypa salt. Det är ju samma som att det inte finns en enda pinal i tv-serier som inte är ditsatta i reklamsyfte, fastän det inte står att det är reklam. (fast det finns en lag om blinkande p som dock bolag går förbi genom att sända från andra länder)

Vet inte om det stämmer. Seriösa sidor brukar deklarera tydligt om de fått en produkt till skänks för recensionen. "Tack till företag X för att de tillhandahöll produkt Y och gjorde recensionen möjlig", sedan kan de i samma recension kräkas floder över produkten.

Jag tror inte på att "det är såhär det går till" i normalfallet.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Personligen ser jag detta som fel, oavsätt vad. Det enda gångerna jag kan se det som 'Okej' är ifall de berättar att detta har blivit sponsrat av bolaget i fråga. O.s.v. Då vet vi som ser på detta att det kan finna en viss BIAS men det får man avgöra själv i så fall.

Detta är ungefär lika illa som "oberoende" undersökningar som utreder om tobak är farligt eller ej som sponsras av tobaksbolagen men hålls hemligt.

Det finns två på detta forum :P, Lätt att märka vilka dessa är så vi behöver inte ange namn.

Skulle ju nästan kunna tro att jag är en av dem! (Men seriöst, vem är den andra, för jag tror inte det är mig du syftar på)

Hörredu Strejf! Vi har glömt bort att hämta våran lön denna månad, eftersom man aldrig kan tycka om ett företag utan att få betalt av dem.

OT: Är det verkligen något fel med detta? Såvitt jag vet så kan man som youtuber tacka nej till att göra en review man inte håller med om. Men om man däremot redan ska göra en review av Xbox One och såldes kommer enbart ta upp det bra med konsolen så är det väl lika bra att ta upp på denna deal?

Permalänk

Det liggar väl i att "eksperter" och "anmeldere" skall kunna litas på att dem liggar i seg anmeldelsen med en objektiv tillgång till produkten. Om inte, då är dessa artikler/blogs/videos/etc komplet värdelösa.

Visa signatur

| Corsair Air 540 | Asrock Extreme 4 Gen 3 | i7 2600k @ 4.6GHz | H100i [120sp High Performance Push] | 12GB Corsair Vengeance Ram @1600MHz [1 block dog :(] | Gainward GTX 770 SLI "Phantom" | Sound Blaster Z | OCZ Agilit 3 60GB Win 8 System Disk |OCZ Agility 3 256GB Game Disk | 2TB Seagate SSHD | 2TB Western Digital | Asus VG248H | Sennheiser G4ME 360 | LG BH9230 "9.1 3D" Surround System |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det finns väl lite olika kategorier där.

Fans av serien som är väl medvetna om brister osv men skiter i dem för att de är överväldigade av allt nytt och häftigt, eller så antar de att alla andra också är fans av serien och känner till bristerna, och struntar därför i att nämna dem.

Folk som ger bra betyg till allt de köper för att de vägrar erkänna att det händer att de gör dåliga köp.

Fans av serien som har någon slags konstig besatthet att så många som möjligt ska gilla samma sak som de gillar, och ger därför ett högre betyg än produkten borde få, för att lura andra att köpa.

Folk som helt enkelt är dåliga recensenter och "glömmer bort" de negativa aspekterna för att de är nöjda med prodikten som helhet.

Folk som får betalt för att ge positiva omdömen.

Jag har otroligt svårt att se att die-hard fans av t ex BF inte är väldigt kritiska till en ny upplaga. Det gäller nog alla spel oavsett, det du nämner låter mer som någon ung 14-åring som upptäcker CoD för första gången. Jag pratade dessutom om människor som har detta som ett arbete, inte enskilda individers fantastiska bedömningar som finns på Inet och Komplett med fem stjärnor som t ex "Haft det här moderkortet nu i två timmar och det fungerar perfekt!".

Ja, det finns givetvis folk som är dåliga recensenter eftersom det är personer som gör dessa med egna uppfattningar osv. Men när Rivals och BF4 har en multiplayer-del som inte fungerar eller knappt existerar känns det konstigt att inte ha med det i sitt helhetsbetyg.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Härligt att se att Microsoft anhängarna är snabba med att hoppa på tråden, undra hur mycket dom får för att ligga och spana på Sweclockers

Gömd reklam är något jag verkligen inte gillar.
Måste väl svettas lite hos Microsoft om dom nu måste köpa till sig popularitet åt ännu ett misslyckat projekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Skulle ju nästan kunna tro att jag är en av dem! (Men seriöst, vem är den andra, för jag tror inte det är mig du syftar på)

Jag har inte angett några namn, men känner du dig själv utpekad ligger det hos dig. Jag tänker dock inte ange namn ändå.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.