Permalänk

Problem med Grafikkortet

Hje, Jag har nyss skaffat ett Asus gtx 770 och funkar jätte bra men det blir problem när jag spelar Battlefield 4. Det som händer är att jag klarar av ultra med över 60fps i 5-10 min sedan så börjar det massiv lagga och vet ej vad som är problemet och undrar om det är för att jag måste uppgradera mera fläktar i min data. om nån vet vad som kan fixa det svara gärna

Permalänk
Antielefant

Låter väldigt mycket som värmeproblem, ja.

Ladda ner MSI Afterburner och ha det igång i bakgrunden medan du spelar. När det börjar lagga, tabba ut och kolla temperaturerna.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Låter som värmeproblem ja. I och med att du har ett ASUS Grafikkort så kan du använda ASUS GPU Tweak för att kolla temperaturerna på grafikkortet. Det skulle underlätta och säga vad du har för chassi och vad du har för andra komponenter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan lika väl vara värmeproblem för processorn. Ladda ner HWMonitor så kan du se alla temeperaturerna på samma gång.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2