Skyrim når 20 miljoner sålda exemplar

Permalänk
Melding Plague

Skyrim når 20 miljoner sålda exemplar

Det kritikerrosade actionrollspelet Skyrim kliver upp som en av de mest sålda titlarna genom tiderna. Sedan lanseringen 2011 har spelet sålt i 20 miljoner exemplar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hedersmedlem

Fus-Ro-Dah !!

Nu blev jag jävligt sugen på att börja spela spelet igen. Har inte spelat sedan 2012. Ska spana igenom forumet efter de moddar man bör installera också. Några bra tips ni kan dela med er av?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

Hade varit riktigt intressant att veta hur uppdelning var mellan de olika plattformerna. Tack vare mod-support till PC tror jag det har sålt som smör dit, hade varit ett fint bevis för andra utvecklare att mods faktiskt lönar sig i slutändan.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Jag säger bara grattis Bethesda! De har verkligen hittat en formel för nöje i spelet. 106 timmar spelade och då är jag (pinsamt nog) fortfarande inte klar med main quest! Dags att damma av pilbågen och yxan

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Jag är en av användarna. Bästa spelet enligt mig. Finns nog inte så mycket mods till nåt annat spel än vad som finns till Elder Scrolls serien

Skrivet av KTL:

Jag säger bara grattis Bethesda! De har verkligen hittat en formel för nöje i spelet. 106 timmar spelade och då är jag (pinsamt nog) fortfarande inte klar med main quest! Dags att damma av pilbågen och yxan

Det lär jag aldrig bli eftersom jag kör hardcore och svårighetsgraden legendary. Ett misstag kan sluta med döden och dör jag så blir det en ny kula (omstart)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Absolut ett av de bästa spelen jag spelat. Sitter i en fin skara spel som fallout-serien, baldurs gate osv.

Synd bara att elder scrolls online inte är som skyrim. Onlineversionen så som den är i betatestet känns väldigt nerdummad i relation till skyrim.

Permalänk

Kan de verkligen räkna Wii Sports högst upp? ^^

Permalänk
Medlem

Mods förlänger livstiden för spel något otroligt.
Grattis till Bethesda!

Permalänk
Avstängd

Ja tyckte att detta spelet var dåligt. Jag gillar ändå rpg, men detta spelet sög.

Permalänk
Medlem

Jag skaffade spelet av en slump för ett par veckor sedan och kan inte fatta hur jag missat det tidigare! Har spelat några timmar nu och är helt överväldigad av friheten/känslan/naturen i spelet. Verkligen fängslande! Har blivit lite av ett beroende redan ^^

Visa signatur

| Fractal Design Arc Midi R2| MSI H77MA G43 | i5-3570K@3.4GHZ | Cooler Master Hyper 212 EVO | Corsair 8Gb DDR3 1600MHz | MSI GTX970 Gaming | Samsung 64Gb SSD | Kingston Hyper X Fury 240 Gb SSD | Seagate Barracuda 1Tb 7200rpm | Fractal Design Edison 650W |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xubunticious:

Kan de verkligen räkna Wii Sports högst upp? ^^

Yepp. Fristående spel. Menee... undrar om man kan räkna med MS-röj?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

detta är bara en lista för spel som också finns på consol.

lägger vi till alla PC spel så finns WoW, sims och många andra PC only titlar där.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

MS- Röj lär nog slå de flesta spel om man räknar med det.

Blir lite sugen på prova skyrim.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Avstängd

Inte så förvånande. Serien blir bara bättre och bättre. Har spelat samtliga Elder Scrolls och för mig är Daggerfall och Skyrim dom två bästa i serien hittills.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 240. Corsair CX550M. Intel Xeon E3-1245v5. ASUS P10S-M WS. Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB. NVIDIA GTX 1060 6GB FE. Samsung 960 Evo 500GB. 2x Samsung 850 Evo 1TB = RAID0.
Kringutrustning: Samsung S27D390. Samsung SE-218GN/RSBDE. Edifier R2600 Studio. Logitech G430. Logitech G402. Logitech G410. Logitech G240.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Det lär jag aldrig bli eftersom jag kör hardcore och svårighetsgraden legendary. Ett misstag kan sluta med döden och dör jag så blir det en ny kula (omstart)

Jag är imponerad av dig!

Tycker att Wii sport och och alla andra bundlade spel ej hör hemma på topplistan då de bundlats med konsolen och ger lite fel bild.

Skyrim har man plöjt in 400h och köpt till både Xbox och PC. Dom förtjänar pengarna flera gånger om.
2,5kr för varje spelad timme, billig timkostnad för underhållningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sgtspiff:

MS- Röj lär nog slå de flesta spel om man räknar med det.

Blir lite sugen på prova skyrim.

Windows 7 såldes i 450 miljoner kopier, så tror vi får redigera listan så MS röj hamnar överst.

Permalänk
Avstängd

http://www.statisticbrain.com/skyrim-the-elder-scrolls-v-stat... Måste vara från den första veckan. Steam sales på skyrim måste vara minst 70% av total sales.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem

Äger Skyrim och har försökt spela det två gånger, kommit hyffsat långt båda gångerna, försöker verkligen gilla det men tröttnar alltid halvvägs in. Tyckte om Fallout 3/New Vegas som fan men tyckte fan inte om Skyrim, handlingen är cool .. men ja venne .. kanske inte gillar medeltidsspel helt enkelt.

Visa signatur

Dator: Fractal Design 650w modulär - Piledriver FX8350 + Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 - 4x2 gb Corsair Dominator 1866 mhz 9-9-9-24 - 1x 500 gb sataII, 1x640 Western Black Caviar, 1x Crucial m4 128 GB SSD - Fireface UCX (ljudkort) - SAPPHIRE Radeon HD7870GHZ (överclockat) - ASUS någonting lite över medelklass, 3 st 120mm chassifläktar Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evronius:

Inte så förvånande. Serien blir bara bättre och bättre. Har spelat samtliga Elder Scrolls och för mig är Daggerfall och Skyrim dom två bästa i serien hittills.

För mig ligger Morrowind högst på listan långt före de andra.

Permalänk
Hedersmedlem

Hjälpte inte att man var och lyssnade på symfoniorkester i helgen och hörde massa spelmusik, bl a från Skyrim. Nu blev det att installera det igen då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Hjälpte inte att man var och lyssnade på symfoniorkester i helgen och hörde massa spelmusik, bl a från Skyrim. Nu blev det att installera det igen då!

Haft Skyrim installerat sen det kom ut men tycker det är roligare att modda än att spela.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Fus-Ro-Dah !!

Ostkaka!

Där ser man. Köpte spelet endast på grund av moddarna, vilket verkligen spelet lever på. Världen är stor och vackert designat, men tyvär saknar den helt djup.

Bra spel, men defenitivt inte värda alla topp-betyg spelet har fått.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Entusiast

Jag köpte spelet på en REA på Steam. Det var nästan gratis så kunde inte låta bli. Har dock inte spelat det än för har lite för många andra spel att ta mig igenom först.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Synd, förtjänar inte de.. Jag lämnade tillbaka mitt till steam och fick refund.
De sämsta svärd och bågskjuts känslan på något Elder Scrolls hittills.. T.o.m. Might and Magic Dark Messiah var hästlängder bättre än skyrim..
Att spelet sen glitchar för man kör med 120-144Hz skärm är ännu en pinsam besvikelse.. Hjälpte inte att låsa FPSen, utan var tvungen o sänka hastigheten på skärmen. MODs ska inte behövas för att man ska uppleva så som spelet var menat att upplevas, och de kunde inte upplevas på något sätt.. så jag rekommenderar än idag inte Skyrim för någon.. Oblivion eller Morrowind blir det istället..

http://www.youtube.com/watch?v=93XeUUUBm_4 - Glitch video..
V-sync hjälpte inte..

Permalänk
Medlem

Cave simulator menar ni?

Permalänk
Medlem

Heh, kommer ni ihåg när Bethseda släppte ett meddelande om att dem inte alls gillar PC innan releasen.
Efter en vecka så Vi älskar PC! Hi res texture pack kommer!

:). Tror att en stor andel är till PC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Synd, förtjänar inte de.. Jag lämnade tillbaka mitt till steam och fick refund.
De sämsta svärd och bågskjuts känslan på något Elder Scrolls hittills.. T.o.m. Might and Magic Dark Messiah var hästlängder bättre än skyrim..
Att spelet sen glitchar för man kör med 120-144Hz skärm är ännu en pinsam besvikelse.. Hjälpte inte att låsa FPSen, utan var tvungen o sänka hastigheten på skärmen. MODs ska inte behövas för att man ska uppleva så som spelet var menat att upplevas, och de kunde inte upplevas på något sätt.. så jag rekommenderar än idag inte Skyrim för någon.. Oblivion eller Morrowind blir det istället..

http://www.youtube.com/watch?v=93XeUUUBm_4 - Glitch video..
V-sync hjälpte inte..

Det här spelet har verkligen ett bra sätt att säga till när man har 120 fps eftersom fysiken fuckar upp totalt.

Gå in i ett hus, hör ett pang, nä men alla kittlar i huset flög just genom pannan på kocken så dom sidequestsen är lite körda nu.

Good times. Learn 2 "Frames locked - Half of refresh rate" i Nvidia control panel :).

Permalänk
Medlem

Wii Fit har sålt mer ? What the ?

466 timmar av Skyrim för mig, undra vad man hade kunna gjort med den tiden annars...

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem

657 timmar... I regret nothing.

Visa signatur

i7 2600k @ 4.2 | GTX 780 | Vengance 16GB | Z77A-GD80 | Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasloow:

Windows 7 såldes i 450 miljoner kopier, så tror vi får redigera listan så MS röj hamnar överst.

Börjar du räkna så, så ska nog Snake hamna väldigt högt upp.