Överklocka "Asus Geforce GTX 650 2gb"

Permalänk

Överklocka "Asus Geforce GTX 650 2gb"

Hej, skulle behöva lite info och sådant om overklock. Har nydligen köpt Gtx 650 2gb till min 4 år gamla dator som jag tänkte använda tills den dör.
I nuläget har jag testat bf3 och sådana spel som jag knappt kunna köra förut, och jag kan säga att det vart en klar förbättring i presterandet.
Men jag fick med en skiva som heter "GPU Tweak" och så som jag har uppfattat det så ska man kunna klocka kortet med det, men efter att jag har installerat programmet och sådant så förstog jag ingenting.
Så min fråga är hur mycket kan man klocka detta grafikkortet utan att förstöra det?

Tacksam för svar!

Permalänk

På GPUTweak så finns det små profiler längst ner, en där det finns ett litet G på, det är gamingprofilen och kommer överklocka den lite automatiskt. Annars får du själv dra runt slidersarna och hitta något som är stabilt.

EDIT: Fönstret ska se ut så här och då är det bara som sagt att dra runt grejerna lite. Det lilla g:et syns även längst ner.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4.5 GHz - GPU: ASUS GeForce GTX 660 Ti 3GB - MB: ASUS Z87-K - HDD: 1TB Seagate SSHD + 120GB SSD - Chassi: Corsair Obsidian 550D - RAM: G.Skill Ares 16GB @ 1600 MHz

Permalänk

Okej tack!