Nostalgiläsning (gamla datorspels-tidningar). Utdelning tillåtet?

Permalänk
Medlem

Nostalgiläsning (gamla datorspels-tidningar). Utdelning tillåtet?

Hej hopp!

Jag rensade i min ena byrå tidigare i går och såg att den sista lådan var fullsmockad med gamla datorspels-tidningar. Med tanke på att jag är en person som skannar in typ allt, så kunde jag inte låta bli att skanna in en av dessa tidningar, bara för att se om det är krångligt att skanna in tidningar med hård rygg, men det visade sig att det inte var så krångligt som jag hade föreställt mig.

Hur som helst. Jag blev nyss klar med att skanna in nummer 9 (december, 2003) av Svenska PC Gaming World. Hela numret finns på min Google Drive och jag delar mer än gärna ut den, men bara om det är tillåtet att göra detta. Jag menar, tidningen tillhör ju fortfarande företaget (även om det kanske inte existerar i dag) och jag är rädd att jag kan bryta mot någon lag eller nått, om jag delar ut den.

Om det inte är olagligt, så kommer jag att dela med mig av en länk, som leder till min digitala samling av svenska datorspels-tidningar (enbart ett nummer är komplett just nu, men mer kommer att komma). Så, är det fritt fram att dela med sig av tidningarna?

Nostalgiska resor tillbaka till den underbara tiden, kommer i sådana fall att förekomma Inte ett enda blad kommer att missas. Inte heller den underbara ringsignals-reklamen som förekommer lite då och då i dessa tidningar. Ser nu när jag bläddrar i en ej ännu skannar tidning, att en Western Digital Caviar 120 GB IDE kostade under 2002, 1 995 SEK (utan frakt) på Komplett. Jösses vilket pris!

Uppdatering
Ni hittar det jag har hittills skannat in på följande länk: https://drive.google.com/folderview?id=0B3BV1ESNIrOubWhkdWl4c...

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Det absolut bästa måste väl vara att kontakta förlaget och fråga hur de ställer sig i frågan.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Det absolut bästa måste väl vara att kontakta förlaget och fråga hur de ställer sig i frågan.

Lite svårt när varken PCG eller Svenska PC Gaming World existerar i dag :/ PC Gamer kan jag ju dock ringa och prata med dom om detta Tack! Jag tänkte inte på detta först.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Lite svårt när varken PCG eller Svenska PC Gaming World existerar i dag :/ PC Gamer kan jag ju dock ringa och prata med dom om detta Tack! Jag tänkte inte på detta först.

Vilket förlag har gett ut tidningarna?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Vilket förlag har gett ut tidningarna?

Jaha! Jag läste för snabbt först -.- Computec Media. Jag ska skicka ett e-postmeddelande till dem nu.

Uppdatering
Jag fick precis deras svar, vilket jag inte var bered på, med tanke på hur mycket klockan är. Kort sagt, jag får dela ut de inskannade bilderna ^^ Härligt!

Citat:

Hi Erik,

this is okay!

All the best,
Hans Ippisch

Am 03.02.2014 um 20:39 schrieb Edgren Erik <nhagyavi@gmail.com>:

>
>
> Folgende Kontaktanfrage wurde über das Internet gestellt:
>
> Anrede: Herr
> Name: Erik
> Vorname: Edgren
> E-Mail: nhagyavi@gmail.com
>
> Nachricht: Hi!
>
> I'll scan some old gaming magazines (Swedish PC Gaming World and PCG) from the early 2000's and I want to share these scanned images open (every one can read them). Is this okay?

________________________________
Sitz der Gesellschaft und Registergericht: Fürth (HRB 14364)
Geschäftsführer: Rainer Rosenbusch, Ingo Griebl und Hans Ippisch
Umsatzsteuer-Identifikationsnummer: DE 812 575 276

Här är länken till det som har blivit inskannat än så länge (enbart Svenska PC Gaming World och PCG än så länge): https://drive.google.com/folderview?id=0B3BV1ESNIrOubWhkdWl4c....

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Jaha! Jag läste för snabbt först -.- Computec Media. Jag ska skicka ett e-postmeddelande till dem nu.

Uppdatering
Jag fick precis deras svar, vilket jag inte var bered på, med tanke på hur mycket klockan är. Kort sagt, jag får dela ut de inskannade bilderna ^^ Härligt!

Här är länken till det som har blivit inskannat än så länge (enbart Svenska PC Gaming World och PCG än så länge): https://drive.google.com/folderview?id=0B3BV1ESNIrOubWhkdWl4c....

Fantastiskt, bra computec media, bra Edgren! Ser fram mot detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomten51:

Fantastiskt, bra computec media, bra Edgren! Ser fram mot detta

Härligt att läsa Jag överför just nu nummer 3(?) av PCG från november 2002, till min Google Drive. Ni kan läsa den genom samma länk som jag länkade i mitt första inlägg.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.