100mb från Bredband2 fungerar inte (campus)

Permalänk
Medlem

100mb från Bredband2 fungerar inte (campus)

Har ledsnat på att sitta i telefon med Bredband2's support så tänkte bara höra mig för lite snabbt om någon här haft liknande problem eller har några förslag som kanske kan hjälpa?

Iaf, har skaffat en 100/100-uppkoppling från Bredband2 som helt enkelt inte fungerar. Det ska var påslaget men kommer trots det bara upp i 10/10. Har prövat direkt från uttaget i väggen och via router och det ger ingen skillnad. Personligen misstänker jag att det har att göra med att jag bor i en korridor (campus) och att det är något med den biten som gör att det strular.

Egentligen vill jag bara veta om någon har haft liknande problem med bredband2 eller med internet i campus/korridorsboende och hur ni isf löste det?

Vill även poängtera att även om internetet inte fungerar som det ska så har bredband2's kundservice varit väldigt trevliga och hjälpsamma, så det är absolut ingen kritik på den biten.

Permalänk
Medlem

Det kan mycket väl vara felkopplat i ditt hus så att någon av dina grannar sitter och myser med en 100/100-lina just nu. Det vet jag hände en av mina studiekompisar i korridorsboende, hade oförklarligt 10/10 istället för de 2/2 som skulle ingå i hyran.

Om allt ser ut att funka från Bredband2s sida skulle jag börja med att kontakta hyresvärden för att höra om det är deras eller stads/campusnätets tekniker som skall se till att utrustningen i huset funkar och nysta vidare i problemet därifrån.

Permalänk
Medlem

Vad synkar din utrustning i för hastighet i uttaget, 10 eller 100?
Synkar den bara i 10 kan det ju vara felkonfigurerat i switchen som förser lägenheterna eller ett hårdvarufel i kabeldragningen, tex glapp i uttaget.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Skrivet av SM-LoD:

Har ledsnat på att sitta i telefon med Bredband2's support så tänkte bara höra mig för lite snabbt om någon här haft liknande problem eller har några förslag som kanske kan hjälpa?

Iaf, har skaffat en 100/100-uppkoppling från Bredband2 som helt enkelt inte fungerar. Det ska var påslaget men kommer trots det bara upp i 10/10. Har prövat direkt från uttaget i väggen och via router och det ger ingen skillnad. Personligen misstänker jag att det har att göra med att jag bor i en korridor (campus) och att det är något med den biten som gör att det strular.

Egentligen vill jag bara veta om någon har haft liknande problem med bredband2 eller med internet i campus/korridorsboende och hur ni isf löste det?

Vill även poängtera att även om internetet inte fungerar som det ska så har bredband2's kundservice varit väldigt trevliga och hjälpsamma, så det är absolut ingen kritik på den biten.

Har EXAKT samma problem och haft det sen i november. De bara säger att "nu funkar det" fast det inte gör det och har skickat ut tekniker, säger de ialf, tre gånger utan resultat. De kontaktar ALDRIG mig utan jag måste hela tiden kontakta dem och får alltid svar "Vi skickar ut en tekniker" eller "Enligt oss så funkar det nu".