Intel fokuserar på strömsnål grafik

Permalänk
Skrivet av Snill3t:

Jag tycker att det är dåligt att de fokuserar på integrerad grafik före CPU kraft. Det syns på CPU kraften, eftersom det skiljer så lite på Sandybridge, Ivybridge, Haswell i beräkningskraft.

Prioritera CPU kraft först och lägg integrerad grafik som andra prioritet. Att stå och stampa på samma plats i snart 3 år när det gäller CPU prestanda är riktigt löjligt.

Instämmer till 100%, jag kommer inte ha någon användning av deras intergrerade gpu för jag speler, MER RÅ CPU PRESTANDA ÅT FOLKET

Visa signatur

I5 2500K 4,5Ghz, Gigabyte Z68-UD3H-B3, XFX Radeon 6870 1GB "Double Dissapation", Ocz Agility 3 60GB SSD, Western Digital 500GB HDD, Corsair 8GB XMS3 1600Mhz, Corsair 650D, Corsair TX650W

Permalänk
Medlem

Vad som kanske hade varit något, (om det inte finns) är en integrerad GPU, som skickar sina signaler via PCI-e grafikkort,
och samarbetar med detta.
T.ex när ni kollar på film, eller är ute på internet, så är den integrerade GPU´n igång, och skickar signalerna via PCI-e kortet.
När sedan spel spelas så är PCI-e grafikkortet igång, och samtidigt så får även det, prestanda ifrån den integrerade GPU´n.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!