Permalänk
Skrivet av Mreddsson:

Jag var Gold Nova 2 för två dagar sen. Har bara hamnat i samma lag med de förbannade ryssarna med sprakande mickar och inget teamplay. Silver Elite Master nu.

GG

Visa signatur

HAF 912 – i7 2600k(Stock) – 8GB RAM – GTX 760 2GB – 128GB SSD/1TB HD
Asus Zenbook UX305FA – 3200 x 1800 <3
Dell U2515H – DT250 – Logitech G400 – QPAD MK50 – Roccat Sense – Blue Snowball Ice
D40X – iPhone 5S

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Fast det gör den ju inte. rankningen följer ELO-ratinsystemet. Detta innebär att teoretiskt sett kan en människa som förlorar 5 matcher i rad ändå bli upprankad om han har en K/D som vida överstiger resten av laget.

som ratingsystem finns det inget bättre i världen än just ELO-rating, och i det avseendet är det så perfekt som det kan bli. Problemen som uppstår är andra saker, som t.ex att man får möta en clan när man själv spelar 5 randoms, ping, fuskare, etc.

Det första problemet har dock Valve visat att de kan fixa i Dota2, med solo-queue. Den biten vill jag gärna se implementerad i CS:GO snart.

Det andra problemet är också löst i Dota2, via att man själv får välja var servern ska ligga. Hade varit mycket bättre om vi fick välja "region-locked" så att man bara möter svenskar/skandinaver om man nu skulle vilja det.

Det tredje problemet blir ju svårlöst, det är något som Valve har kämpat med och antagligen alltid kommer att kämpa med att lösa.

Det bästa sättet att gå upp i rank är att börja spela i grupp, helst med några som är några steg över dig. Då ska du se att du flyger upp i rank.

Problemet är ju just att det inte är region locked, ryssarna väljer ändå inte ryska servrar. Vem ska de då skylla på när de failar?

Har typ 12-13 vunna matcher är Master Guardian I. Har droppade ned snabbt till Gold Nova ****. Men kan inte fatta hur folk kan ranka sämre än mig. Jag gör tonvis med misstag, nästan varje runda. Å andra sidan köar jag nästan aldrig själv och polarnas skill variera från lite sämre än mig till ett par nivåer över. Vi började precis spela CS igen efter 3-4 års uppehåll också, så tänket sitter väl kanske kvar.

Angående rankingsystemet har jag än inget att klaga på. Det kommer nog om ytterligare ett 10-tal matcher. Däremot är jag riktigt lack på bestraffningarna. Folk som leaver får 90min ban, herregud. I Dota2 är det två matcher i Low Priority, det är betydligt värra. 90min är ju inget straff alls. Folk som leavar så man får spela med en jävla bot som springer och ger bort vapen borde inte få spela på ett jävla dygn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av shortleif:

Problemet är ju just att det inte är region locked, ryssarna väljer ändå inte ryska servrar. Vem ska de då skylla på när de failar?

Har typ 12-13 vunna matcher är Master Guardian I. Har droppade ned snabbt till Gold Nova ****. Men kan inte fatta hur folk kan ranka sämre än mig. Jag gör tonvis med misstag, nästan varje runda. Å andra sidan köar jag nästan aldrig själv och polarnas skill variera från lite sämre än mig till ett par nivåer över. Vi började precis spela CS igen efter 3-4 års uppehåll också, så tänket sitter väl kanske kvar.

Angående rankingsystemet har jag än inget att klaga på. Det kommer nog om ytterligare ett 10-tal matcher. Däremot är jag riktigt lack på bestraffningarna. Folk som leaver får 90min ban, herregud. I Dota2 är det två matcher i Low Priority, det är betydligt värra. 90min är ju inget straff alls. Folk som leavar så man får spela med en jävla bot som springer och ger bort vapen borde inte få spela på ett jävla dygn.

Ja, det är därför jag skrev att "det hade varit mycket bättre om det varit region-blocked"

Kan ju garantera att du åker ner en del om du spelar själv Att spela med vänner ger i majoriteten av fallen en bättre rankning eftersom det ger en naturlig kommunikation inom laget som oftast är svår att uppnå när man spelar med 5 randoms.

Sen får man lära sig att använda bottarna på "rätt" sätt också. Gå till ett ställe, säg åt honom att "guard this area" så att han stannar där. första person till att dö, kontrollerar boten = två liv.

Ja, banningen kunde ha varit bättre gjord. Däremot måste du ha koll på att det är bara om man leavar första gången som man får 90min ban, gör man det igen så får man 2 dagar och sedan 14 dagar (inte exakt i den följden, har inte så 100%ig koll)

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är många här som tror att de är bättre än de är, om jag jämför min rank med mina kompisar och andra spelare så verkar ranknings systemet ganska bra.

Någon jag spelat med var silver någonting och det märks verkligen, han steppar nästan oavbrutet peakar mot AWP:s osv.

Min bästa kompis har jämnare variationer i stats mellan matcher och han har Master Guardian Elite, medans jag har Master Guardian II.

Och jag märker när vi möter Distinguished Master Guardian och högre att de är bättre än mig, de pangar nå galet vissa.

Permalänk
Skrivet av Mithras:

Ja, det är därför jag skrev att "det hade varit mycket bättre om det varit region-blocked"

Kan ju garantera att du åker ner en del om du spelar själv Att spela med vänner ger i majoriteten av fallen en bättre rankning eftersom det ger en naturlig kommunikation inom laget som oftast är svår att uppnå när man spelar med 5 randoms.

Sen får man lära sig att använda bottarna på "rätt" sätt också. Gå till ett ställe, säg åt honom att "guard this area" så att han stannar där. första person till att dö, kontrollerar boten = två liv.

Ja, banningen kunde ha varit bättre gjord. Däremot måste du ha koll på att det är bara om man leavar första gången som man får 90min ban, gör man det igen så får man 2 dagar och sedan 14 dagar (inte exakt i den följden, har inte så 100%ig koll)

Mja, men då har ju inte dota2 lösningen... än. Men hoppas precis som du att båda spelen blir region blocked. Eller att man även kan kräva en viss maxping även från motståndaren, inte bara sig själv. Skulle innebära att man inte spelar med folk som är allt för långväga, dessutom kan det vara ett helvete att träffa motståndare som laggar.

Hade ingen aning om att det var "följd"-bans, även om det låter likt Valve, har nämligen bara sett 90min varningen för folk.

Permalänk
Medlem

Ganska kasst system, är DMG och går aldrig upp i rank när jag spelar med vänner som har master guardian till master guardian elite i rank. Detta trots att vi möter folk med DMG i rank som är totalt värdelösa och borde sitta på gold nova vilket i de flesta matcher ger mig extremt bra stats och vi vinner en hel del matcher.

Rankingen är uppenbarligen inte individuell utan teambaserad, har vänner som var gold nova 1 tills de började spela med mig och andra vänner, nu ligger de på master guardian elite trots att de inte presterar bättre. Det är varför det finns så många värdelösa spelare med högre ranks.

Permalänk

Från vad jag har förstått så går inte rankningen alls på wins och losses, jag har ett par gånger förlorat matcher och rankat upp.
Det handlar om prestation, Vad för rank spelaren som dödar dig har samt vad för rank spelaren du dödar har.
Det måste vara många fler faktorer än bara vinster och förluster. Sen tycker jag som flertalet andra här, spela som du spelar så hamnar du på rätt ställe tills du faktiskt är värd att ranka upp, det kommer naturligt. Det har det i varje fall för mig och mina IRLs gjort.
(Har inga källor på mina påståenden, bara ett bra antal timmar på Reddit/r/globaloffensive)

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Grey | MSI Z87-G45 GAMING | Intel Core i5-4670K | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | MSI GeForce GTX780 OC 3GB DDR5 | XFX XXX Edition 850W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem

Körde nyss ett par matcher (MG1), och vann 4 st i rad. Tänkte väl att jag rankas upp efter nästa vinst, men istället förlorar jag två matcher pga riktigt ojämn matchmaking med premades, och vid den sista kickas jag av oseriösa (svenskar) som förlorar 16-2. Tar o kollar min rank några minuter senare och ser att jag är derankad.. Hur fungerar detta? Att vinna 4 st rankar inte upp mig, men att förlora 2st och bli kickad från en ytterligare rankar ner mig.. Japp, något måste ändras. Skulle jag kunna välja hade jag viljat ha LoL's rankingsystem där man faktiskt vet när man rankas upp och ner, och där upp och nerrank är lika svårt att åstadkomma.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R | i5 4670K | Asus 1070 Dual | Ballistixsport 4x4GB | GB Z87-HD3 | Samsung 850 Pro 128GB SSD | Seagate 1TB HDD | CM 600W | Samsung DVD |

Permalänk
Medlem

Jag låg jämt på master Guardian elite... sen fixa jag ihop en klan men några kompisar etc.. Nu är jag global elite.. Så ja det suger om du inte har ett stabilt lag att spela med... Sen har jag ett tips om du inte vill hamna med ryssar lika ofta... Välj 50 i maximal acceptabel matchningsping

Permalänk
Medlem

Sen dessa boosters.. En snubbe kan vara global elite, hans kompisar Gold Nova eller max AK, och hamna med dem på AK-ranks och spöa skiten ur dem.

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem

Spelar så pass mkt cs:go så tänkte flika in lite här. Spelar mest med någon/några personer jag känner och med samma clan namn. Brukar oftast gå bra, vilka man får möta beror ju på massor med olika saker, men om man söker en inte så oftad spelad bana på kvällen så kan det ibland bli lite ojämna ranker men det är ju bara för att det ska bli 5vs5 lixom. Konstigaste jag spelar har varit typ eagles med dubbel aks i laget och mitt lag va typ dubbel ak och några guld nova och en silver elit tror jag. Vi förlorade "rätt" hårt. Har gått upp i rank trots att jag förlorat matchen fast då jag toppfraggade så gick jag ändå upp. Allt beror inte på om du vinner eller förlorar utan också på k/d ratio och mvp stjärnor. Om dem du spelar mot är högra rankade.

Har en 280 vunna matcher och 1200h speltid.

Oftast då vi söker så är det väldigt jämna lag i guld nova / ak ranker i båda lagen, alltså 3guld nova 3 och 2 guld ak 2 i ena laget och 2 guld nova 4 + 3 ak 1 i andra laget Tycker cs rankingen är bland det jämnaste av det jag spelat.

"Boosters" Vad kan matchmakingen ens göra på det? Typ inget, om en snubbe som är sheriff spelar med 3 andra som är guld novor så kommer det bli typ en dubbel ak 2a plus guld novas i andra laget, och dem med sheriffen lär vinna, dels för att dem spelar tillsammans och troligtvis i skype etc.

Om man spelar matchmaking själv så blir det konstiga uppdelningar och det andra laget som använder taktiker och kommunicerar kommer ju troligvis vinna ändå så jag kör aldrig själv, då spelar jag hellre public och äger sönder

Nya konton som kommer efter reor etc kan ju vara fusk konton som dem yoloar runt på, men dem kommer ju snabbt bli bannade så... bara att ta en liten break där vid rean. Sedan finns dem som tex jag som köper ett till konto vid rea bara för att det är billigt lixom, men jag köpte det enbart för att lätta på mitt main förråd, så jag för över alla skitskins till yolo kontot samt spelar lite där då och då för att få dubbla dropps per vecka (becouse 2 konton). Men bara för att man är orankad så är man ju lika bra. När vi började köra på yolo kontot så typ första matchen så möttre vi typ silver och guld novas, vann typ 16-0 och sedan matchen efter det så vart det guld novas/ak1 va lite svårare men van den också, sedan 3 matchen så mötte vi guld ak och sheriff, mycket svårare och förlorade den tror jag. Efter den matchen så mötte vi typ bara guld aks och van, så dem rankar ju din orank mot rankade spelare i början ändå beroende på hur dina matcher har sett ut. Om man har riktigt tur på den 10 första matcherna eller man sitter 5 pers med orankade konton så har man nog rätt stor chans ändå att bli typ supreme eller ngt i toppen. Mkt svårare att ranka upp. Jag vann 16 matcher i rad innan jag gick upp till sheriff från dubbel ak2.

Om man blir kickad i slutet av en match så räknas det ändå som en vinn, det är väll typ bara om du blir kickad vid typ 7-7 eller ngt som du inte får ngn win. Men i slutet av matchen typ 13 eller 14 ledning så räknas det in.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeVVa:

Körde med en polare igår - Vi vann 2 matcher i rad och efter 3 matchen vi vinner så går min polare ned i rank. Kan tillägga att jag fortfarande är oplacerad. Men hur kommer det sig att han förlorar rang när vi vinner?!

För att allt handlar inte om att vinna eller förlora.

Jag och de flesta av mina polare är supreme och resten typ LEM. Sen hade vi några eftersläntare ett tag runt DMG.

Polaren som låg på DMG har självklart lite svårare att skjuta när vi möter så pass bra motstånd. Vi förlorade en match på nuke med typ 16-13 och han botfrallar och har egentligen inte gjort så mycket inverkan på matchen och trots detta går han upp i rank.

Vi blev självklart förvånade men eftersom motståndet är rätt mycket vassare än honom så får man anta att han vinner mer på att döda dessa.

Det kan ju vara något liknande för din polare att ni mötte så pass låga och systemet tyckte att din polare bör skjuta hårdare än vad han gjorde.

Det är inte endast vinst eller förlust i detta spel som gäller.

Permalänk
Medlem

Gick upp till DMG idag efter 64e vinsten
Jo ranksystemet måste fungera på enbart rondvinster, annars blir det inget teamplay som spelet bygger på. Så nu måste alla anstränga sig för laget vilket är grymt bra, flesta vill ranka upp kan man anta.
Det innebär att man får fasen ligga på i voicechatten och pusha, informera laget, och stötta laget. Försöka få dom fatta detta och när väl det fungerar så vinner man oftast och det flyter bra.
Tyvärr fungerar detta lite sämre i de lägre grupperna och det är förståligt tyvärr.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Silver 2 ftw

Permalänk
Medlem

Tjah efter alla fuskräder så har ju fuskantalet enligt mig minskat radikalt. Dock så är ju alla Globals nuförtiden så själva globalmmen är ganska kass haha men å andra sidan har man ju blivit av med fuskarna. Tycker man borde kanske satsa mer på annat system likt Dota 2, få in lite siffror i rankingen typ Global 5040 "poäng" (5k global)

Permalänk
Inaktiv

Förstår inte ens hur folk klarar av att bli rankade när man blir kickad hela tiden när man är påväg att vinna. Har spelat cs sedan 1.1 men har inte spelat cs:go speciellt mycket pga att datorn inte har klarat av mer än 30fps som högst. Nu med ny dator så flyter spelet återigen som man är van vid. Men att sedan bli kickad för man har högst score/kills..... så spela ensam går ju inte alltså i detta spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjarven:

Gick upp till DMG idag efter 64e vinsten
Jo ranksystemet måste fungera på enbart rondvinster, annars blir det inget teamplay som spelet bygger på. Så nu måste alla anstränga sig för laget vilket är grymt bra, flesta vill ranka upp kan man anta.
Det innebär att man får fasen ligga på i voicechatten och pusha, informera laget, och stötta laget. Försöka få dom fatta detta och när väl det fungerar så vinner man oftast och det flyter bra.
Tyvärr fungerar detta lite sämre i de lägre grupperna och det är förståligt tyvärr.

Fast så är det inte. Den tar i beräkning din individuella prestation också. Förlorar du och är hösta rank i ditt lag och ligger klart först i poäng, så förlorar du mindre poäng och blir mindre tryckt mot en nedrankning än om du är högsta rank och längst ned i listan.

Tvärtom gäller också, om du vinner 10 matcher och är längst ned i listan så tar det längre tid att ranka upp än om du är först hela tiden. Det är därför som en av mina vänner är konstant en till två rank under mig fastän vi spelar uteslutande med varandra, för att han är alltid under mig i poäng. Jag vet också när jag är nära till att deranka, för att han åker ner före mig hela tiden.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon120798:

Förstår inte ens hur folk klarar av att bli rankade när man blir kickad hela tiden när man är påväg att vinna. Har spelat cs sedan 1.1 men har inte spelat cs:go speciellt mycket pga att datorn inte har klarat av mer än 30fps som högst. Nu med ny dator så flyter spelet återigen som man är van vid. Men att sedan bli kickad för man har högst score/kills..... så spela ensam går ju inte alltså i detta spel...

Har 600 timmar på CS:GO, har gått från GN2 till LEM, och aldrig, inte en enda gång, blivit kickad eller ens sett någon blivit kickad för att han har för HÖG score i comp. Aldrig ens hört talat om det heller.

Låter mer som att du gör något fel som får dem att kicka dig.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Mithras:

Har 600 timmar på CS:GO, har gått från GN2 till LEM, och aldrig, inte en enda gång, blivit kickad eller ens sett någon blivit kickad för att han har för HÖG score i comp. Aldrig ens hört talat om det heller.

Låter mer som att du gör något fel som får dem att kicka dig.

Trolls gör detta....

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Trolls gör detta....

Ett helt lag med trolls? Knappast troligt. Kan köpa att det finns en, kanske till och med två trolls. Men inte 4.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Mithras:

Ett helt lag med trolls? Knappast troligt. Kan köpa att det finns en, kanske till och med två trolls. Men inte 4.

4st premades finns visste oftast hänger dom 2 och 2 för att ej kunna bli kickade men vad vet en polisbricka som mig...

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

4st premades finns visste oftast hänger dom 2 och 2 för att ej kunna bli kickade men vad vet en polisbricka som mig...

4 premades != 4 trolls........att du ens försöker.

Blir du kickad av 4 premades så är chanserna mycket högre att du faktiskt har gjort något fel än att de kickar dig endast för att jävlas.

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |