Installationsproblem med Origin

Permalänk
Medlem

Installationsproblem med Origin

Tjenare där!
Som rubriken lyder så har min polare ett installationsproblem med Origin. Han har för ett tag sedan avinstallerat det för att bespara utrymme på hårddisken med de installerade spelen, såsom BF4. Men nu så har han bestämt sig för att installera det igen. Men nu har han fått problem. Det är så att när han startar upp installations-filen (OriginSetup.exe eller liknande...) så händer ingenting, det ploppar upp en process i aktivitetshanteraren men försvinner lika snabbt. Det är som att någonting blockerar processen...

Jag körde via Teamviewer i går kväll och felsökte samt under tidens gång så kollade omkring på nätet efter lösningar men lyckades inte hitta något som löste problemet. Det vi kollade efter var, eventuella filer som låg kvar från Origin. Vi lyckades hitta ett par, loggfiler och annat skit i Appdata/Programdata mappen. Efter det så provade vi köra som administratör, kolla ifall rättigheterna var korrekt, ändrade kompatibilitet till Windows XP Service Pack 2 samt Windows 7 som jag läste någonstans på nätet att man kunde göra...Men ingen framgång där heller.

Vi kollade också eventuella uppdateringar i Windows Update, fanns inga. Kollade ifall det var rätt Java-version, vilket det var.
Förutom detta så kollade vi runt med hjälp av Advanced SystemCare samt rensade registerfiler med CCleaner.
Jag kollade efter Origin i Regedit men hittade ingenting.

Nu har både jag och polaren slut på ideér och jag vet inte hur vi ska gå tillväga längre.

Kan också tilläggas att han kör med Windows 7.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem

Det löste sig med installationen till slut... Jag fick veta det alldeles nyss, han provade att installera idag och då gick det..
Jag eller han har ingen aning om vad det berodde på...men hoppas att det inte dyker upp igen och att det inte samma problem uppstår för någon annan här på forumet!

/Davvarn

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)