Titanfall till PC kräver 48 GB lagringsutrymme

Permalänk
Melding Plague

Titanfall till PC kräver 48 GB lagringsutrymme

Den kommande FPS-titeln Titanfall ställer inga större krav på systemets processor och grafikkort, vad som däremot krävs är 48 GB ledigt lagringsutrymme.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Undrar vad det är som kräver så mycket utrymme, kan ju knappast vara texturerna om det inte är MASSVIS med banor.

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Hoppas att det är för att det är en massa bannor samt mycket olika vapen och variationer av mechsen. (men förmodligen inte)
Blir inte att köra från ssdn iallafall.

Permalänk
Medlem

Byggt för Xbox ones svaga GPU så då räcker ett 7år gammalt kort

Permalänk
Medlem

Nu tänker inte jag spela Titanfall ändå men om detta är vägen som spelen går så är jag glad att jag köpte en SSD storlek större. Förmodar att Witcher 3 som jag ser fram emot kommer ta mycket utrymme även det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DUNXIII:

Nu tänker inte jag spela Titanfall ändå men om detta är vägen som spelen går så är jag glad att jag köpte en SSD storlek större. Förmodar att Witcher 3 som jag ser fram emot kommer ta mycket utrymme även det.

behöver du ha spelen på en SSD då ?

Visa signatur

[ lian li pc-o11 dynamic ] [ Corsair rm1000x ] [ASUS ROG CROSSHAIR VIII HERO X570 ]
[ 64GB G.Skill TridentZ Neo 3600mhz ] [ Samsung 980 Pro 500GB / Samsung 980 pro 2TB]
[ Gigabyte GeForce RTX 3080 10GB VISION OC ] [ UltraGear 38GN950 ] [ 360 water cooling ]

Permalänk
Medlem

Oj oj, nu kommer SSD-falangen börja klaga och bojkotta spelet!

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casten83:

behöver du ha spelen på en SSD då ?

Var just därför jag köpte en SSD, för att lagra program och spel på. Jag har 2st 1TB HDD för lagring av film, dokument och musik med mera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casten83:

behöver du ha spelen på en SSD då ?

Varför har man annars en SSD? Allt man vill ska utnyttja SSDns underbara snabbhet ska ju ligga på SSDn.

Spel, program och OS. Resten är bara dynga och kan ligga på mekaniska diskar. Filmer, bilder etc.

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Oj utvecklingen har gått framåt, 50gig för ett spel..haha nab börjar bli gammal nu, mins när spelen låg på några mb och då tyckte man att de var för stora, flashback till diskett tiden.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dumsnuten:

Oj oj, nu kommer SSD-falangen börja klaga och bojkotta spelet!

Wut? Varför?

Jag har en 60gb ssd, Börjar känna dags att upgradera kanske, men inte klaga på bättre texutrer och sådant som tar mer plats

Permalänk
Medlem

Dåliga texturer/modeller = Folk Whinar
Spelet tar plats = Folk Whinar

Folk e aldrig nöjda

Also.(Offtopic) Att säga att Xbones Gpu är svag och inte nämna att Ps4an e lika kass är rätt ignorant.
Båda är lika kassa, även fast Ps4an är nån % snabbare, men det kommer ingen någonsin märka på spel som inte är Exklusiva.
En HDMI kabel från dator till TV och en shysst gamepad är en betydligt smartare investering än en konsoll om man redan har en bra speldator.

Permalänk

Tur jag köpte den där 1000 GB ssdn^^

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

egentligen så krävs det väl 70 gb för installation... 48 färdig installerad och 22 för installationsfilerna (som måste ligga någonstans medan man installerar) går iof att ha installationsfilerna på en annan HD men ändå. Kanska bra sätt att "stoppa" piratkopiering, för stort för många att ladda ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Dåliga texturer/modeller = Folk Whinar
Spelet tar plats = Folk Whinar

Folk e aldrig nöjda

Also.(Offtopic) Att säga att Xbones Gpu är svag och inte nämna att Ps4an e lika kass är rätt ignorant.
Båda är lika kassa, även fast Ps4an är nån % snabbare, men det kommer ingen någonsin märka på spel som inte är Exklusiva.
En HDMI kabel från dator till TV och en shysst gamepad är en betydligt smartare investering än en konsoll om man redan har en bra speldator.

Kass å kass, det är väl relativt, är fortfarande snabbare än vad majoriteten sitter på om man går efter steamsstatestik. Fast är ju kasst om man jämnför mot ett Titan, men hur rimligt är det att pressa in det i en konsol? Tycker att ett 7870 är ganska lagom när det kommer till pris och värmeutveckling för en konsol. Är inte direkt rimligt att trycka in något mycket starkare än det om de inte hade väntant på 20nm.

OT. Tycker det låter förjävla mycket för ett multiplayer-spel och vad jag har sett så har texturerna vart helt ok men inget märkvärdigt och banorna är inte speciellt stora heller för den delen.

Permalänk
Medlem

Låter jävligt skumt att det är spelet skulle ta 48 GB öht?!

Skrivet av Dallebull:

Dåliga texturer/modeller = Folk Whinar
Spelet tar plats = Folk Whinar

Folk e aldrig nöjda

Also.(Offtopic) Att säga att Xbones Gpu är svag och inte nämna att Ps4an e lika kass är rätt ignorant.
Båda är lika kassa, även fast Ps4an är nån % snabbare, men det kommer ingen någonsin märka på spel som inte är Exklusiva.
En HDMI kabel från dator till TV och en shysst gamepad är en betydligt smartare investering än en konsoll om man redan har en bra speldator.

Ja tänk vad kränkta xbox ägarna kunde blivit om vi inte nämne ps4 också!

..

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Discokungen

Men vad i helvete... Jag tyckte ändå att spelens storlek när de började gå till dual layer dvd och över det blev lite överdrivet. Hur svårt kan det vara att faktiskt göra ett spel som inte kräver så fruktansvärt mycket utrymme? Det gick uppenbarligen rätt lätt innan.

Jag är fullt medveten om att det är den exakta storleken på en Blu-ray-skiva. Vad är konsolport osv.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Tur man inte gillar spelet då (väntar med en större ett tag).

Permalänk
Medlem

Undrar vad det är som tar upp sådan plats med tanke på att att motorn är valves source.

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Medlem

Jag har inget sk "data cap", men jag välkomnar ändå möjligheten till fler fysiska spel i framtiden. Jag gillar att äga etuierna och skivorna, både när det gäller musik, spel och böcker (dock inte skiva i det fallet ).

Permalänk

Förstår inte hur de lyckas göra så att spelet tar sådan stor plats?

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk

Demon var på 12 gigabyte så.

Edit: Vad jag förstått köpte de en Sourcelicens för att börja prototypa på och sen har saker skrivits om rejält/bytts ut. Känndes verkligen inte så som Sourcespel burkar göra annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyZk0:

Förstår inte hur de lyckas göra så att spelet tar sådan stor plats?

Några stora texturer så är du där...

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk

oj

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Skrivet av Casten83:

behöver du ha spelen på en SSD då ?

Vill du ha spelen på en fördröjnings platta?

Visa signatur

CPU i9-9900K GPU ASUS RTX 2080 TI Strix OC MB ASUS STRIX Z390-E RAM Corsair VENGEANCE RGB 32GB DDR4 3200MHz Case Fractal Design Define C PSU EVGA G3 850W Cooling Noctua D15
Monitor MSI Optix MAG342CQR SSD Samsung 970 EVO 500GB 860 EVO 500GB 860 QVO 2TB + QVO 4TB PLEX Server 2x HC560 20TB+WD RED 2x10TB+12TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av car2ns:

Varför har man annars en SSD? Allt man vill ska utnyttja SSDns underbara snabbhet ska ju ligga på SSDn.

Spel, program och OS. Resten är bara dynga och kan ligga på mekaniska diskar. Filmer, bilder etc.

Skulle jag ha alla mina spel på SSD:n då hade jag behövt runt 500-1000GB... Skulle jag ha alla program där också så är vi uppe i runt 2000GB. Det blir lite dyrt tyvärr.

Permalänk
Medlem

En tanke är att bara ha spel man spelar installerade på SSD annars.

Permalänk
Medlem

Finns det äntligen en anledning till övertala damen om att köpa en PCI-e SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casten83:

behöver du ha spelen på en SSD då ?

Som många redan sagt så är inte OS SSD exklusivt. Ett exempel är Final Fantasy XIV där jag mer än halverat loading times från min (förvisso) externa HDD (USB 3.0). För mig är det regel att ha så många spel som möjligt på SSD.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Det blir väl att köpa spelet på skiva och sedan lägga den på seg och deg disken!

Skickades från m.sweclockers.com

Edit: ja det råkade vara en Seg-Gate 2TB ja! xD

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska