En tanke slog mig och sättet för tillverkarna att tjäna pengar på sina spel. Då tänker jag främst på MMOs. Vilken betalmetod föredrar ni?
P2P - Det WoW har till exempel. Alla betalar per månad och du kan testa till lvl 20 gratis.
Member - Det Runescape hade till exempel. Du kan spela hur mycket du vill gratis men för att få tillgång till allt som spelet har att ge måste du betala i månaden.
P2W - Pay to win. Flyff är ett bra exempel. Man kan spela hur mycket du vill gratis, men vissa items kostar riktiga pengar för att skaffa och för att upgrade:a din armor till max måste du betala pengar.
BTP, ingame store - typ det Guild Wars 2 och 1 har. Buy to play. Du köper spelet och spelar det, men kosmetiska items kostar pengar men ger inga buffs.
BTP2, pengar till ingame currency - Guild Wars 2 har det. Du överför riktiga pengar och får GEMS som du kan byta till ingame money. Hör ihop i BTP.
Läser gärna andras åsikter!
EDIT:
Lägger till: B2POrg - Du köper spelet det uppdateras och förvaltas av utvecklarna och de tillkommer gratis uppdateringar så som banor. Sedan släpps det expansions efter ett tag som du betalar för, WoW och Cs Go har detta. Operation Bravo och Phoenix. I WoW är det Mists of Pandaria, Cataclysm osv.... Hör till B2P delvis