LG G2 eller Galaxy S4? [Köpråd]

Permalänk
Medlem

LG G2 eller Galaxy S4? [Köpråd]

Hej!

Har suttit i timmar och jämfört dessa mobiler men blir bara mer och mer osäker vilken jag skall köpa. För tillfället har jag en LG Optimus 4X som jag verkligen inte är nöjd med då den har varit seg i princip sedan köp. Gick från en Galaxy S2 som är betydligt snabbare.

Detta har gjort att jag har blivit skeptisk till LG men G2:an verkar vara en riktigt bra mobil om man kollar på omdömen och recensioner och sen är det väldigt prisvärd. Däremot så var jag riktigt nöjd med min galaxy S2 så Samsung är ett märke jag gärna köper igen.

Jag var in till the phone house och kände på båda mobilerna och då kändes LG:n betydligt skönare att hålla i och något rappare jämfört med S4:an. Det jag kräver av mobilen är en vettig kamera och bra batteritid men framförallt ska den inte bli seg lika snabbt som min nuvarande telefon.

Vilken skulle ni ha valt och varför?

Permalänk
Medlem

Jag valde en G2 över en Nexus 5, har bara bra saker att säga om den. Batteritiden är otrolig och med root + nova launcher kommer man väldigt nära sann AOSP känsla.

Testade att använda den 2 dagar i sträck utan att ladda den förut och landade på ca 20% efter 48 utan laddning. För närvarande ligger den bredvid mig på 75% efter en normal dagsanvädning.

Imgur album: http://imgur.com/a/HDbAq

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matarn:

Hej!

Har suttit i timmar och jämfört dessa mobiler men blir bara mer och mer osäker vilken jag skall köpa. För tillfället har jag en LG Optimus 4X som jag verkligen inte är nöjd med då den har varit seg i princip sedan köp. Gick från en Galaxy S2 som är betydligt snabbare.

Detta har gjort att jag har blivit skeptisk till LG men G2:an verkar vara en riktigt bra mobil om man kollar på omdömen och recensioner och sen är det väldigt prisvärd. Däremot så var jag riktigt nöjd med min galaxy S2 så Samsung är ett märke jag gärna köper igen.

Jag var in till the phone house och kände på båda mobilerna och då kändes LG:n betydligt skönare att hålla i och något rappare jämfört med S4:an. Det jag kräver av mobilen är en vettig kamera och bra batteritid men framförallt ska den inte bli seg lika snabbt som min nuvarande telefon.

Vilken skulle ni ha valt och varför?

Nexus 5, för den inte kommer bli seg och få fler uppdateringar än de andra. Annars finns Xperia Z1 och Z2, men de kanske ligger över budget.
Av de två du nämner skulle jag valt G2, utan tvekan.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Matarn:

Hej!

Har suttit i timmar och jämfört dessa mobiler men blir bara mer och mer osäker vilken jag skall köpa. För tillfället har jag en LG Optimus 4X som jag verkligen inte är nöjd med då den har varit seg i princip sedan köp. Gick från en Galaxy S2 som är betydligt snabbare.

Detta har gjort att jag har blivit skeptisk till LG men G2:an verkar vara en riktigt bra mobil om man kollar på omdömen och recensioner och sen är det väldigt prisvärd. Däremot så var jag riktigt nöjd med min galaxy S2 så Samsung är ett märke jag gärna köper igen.

Jag var in till the phone house och kände på båda mobilerna och då kändes LG:n betydligt skönare att hålla i och något rappare jämfört med S4:an. Det jag kräver av mobilen är en vettig kamera och bra batteritid men framförallt ska den inte bli seg lika snabbt som min nuvarande telefon.

Vilken skulle ni ha valt och varför?

Jag valde en LG G2a pga att jag testat samsungs lurar innan och den jag verkligen ville ha va noten. Men jag betalar inte 5000kr för den luren det fick bli en lg istället den presterar likvärdigt prestanda messigt. och eftersom samsung s4 är något sämre en noten så säger jag bara LG

Visa signatur

Datorer: i7 4930k med dubbla 780 dubbla 250gb ssd diskar. 32gb

Jag har Asberger så dryga svar/medelanden kan leda till missförstånd från min sida så unvik dryga svar då det nu kan missuppfattas fel från från min sida.

Permalänk

är nöjd med min lgg2 men kameran är lite slö tycker jag :S

kanske fixas när kit-kat uppdateringen kommer

min röst LG G2 1+

Visa signatur

Intel core i7 4770k 4.4ghz|Msi 780 Lightning bios (skyn3t)|Msi Mpower Z87|16Gb,kingston hyperX predator,2400 MhZ| windows 8.1 Pro|H100 crosshair|Cooler Master HAF X|Antec High Current Gamer 900W 80+Bronze|smartPhone Lg g2 32Gb
Headset| logitech g430

Permalänk
Medlem

LG G2 utan tvekan

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Jag vet inte varför, men det är något med s4an som jag personligen älskar (s5an kan dra dit pepparn växer haha).

Men just i detta fallet säger jag LG G2, eftersom att jag vet att det finns mycket problem med S4an som jag själv blundar för. Haha

Visa signatur

GPU: Sapphire 5700 XT CPU: i9 10850K @ 5 GHz med NH-D15 RAM: 32 GB Vengeance @ 3600 MHz PSU: eVGA Supernova 750 G3 Chassi: Define R5 Moderkort: Asus Strix Z490-F Lagring: 970 EVO 500 GB och 840 EVO 250 GB Skärm: Asus TUF VG259Q, PHILIPS Brilliance 230C, Samsung U28E590
Äldre grejer: 4790K, i7 920, Athlon 3800+ X2, 290X Crossfire, 560 Ti Sli, 560 Ti 448 cores, 8800 GT Sli.
Laptop:  MacBook Pro 13" mid 2014 

Permalänk
Medlem

S4'an kan utökas med upp till 128gb via microSD. Är detta inte en faktor, ta G2'an imo. Har själv en S4'a, och hade G2 haft microSD-slot hade jag haft en sån istället.

Permalänk
Medlem

Kräver du en "vettig" kamera som du skriver så undvik G2.
Så fort det blir dunkel belysning så är oskärpan på objekt ett faktum, det finns flera trådar på swedroid och xda som bekräftar detta.

Det har florerat rykten att detta skulle åtgärdas först med en separat patch och senare även i KitKat (4.4) dock så vet man nu sanningen att så blev det inte, kameran är fortfarande ett solk i bägaren.

Kan du klara dig med att kameran bara är användbar i väl belysta miljöer samt helt stilla objekt i dunkelt ljus så tror jag nog att du skulle bli nöjd med den.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

G2 är bäst prestanda för pengarna. Går ju att få för 3500 och ingen annan lur för det priset har den specen. Dessutom är LG ovanligt fritt från sönderbloatat UI så den känns hyfsat rapp. Ska bli rejält mycket snabbare med kitkat som kommer denna månaden också
Enda minuset jag har med den är att kameran verkligen inte är så bra i verkligheten som specen säger. På pappret ska den vara bra men den suger tyvärr. Visst, massor av pixlar men väldigt blurrigt för det mesta. Detta ska gå att åtgärda till viss del om man rootar och tankar ner nån speciell kamera-app, men jag väntar på kitkat och ser om de fixar den där först.
Annars klockren lur! Knock-knock funktionen för skärmlåset är guld!

Visa signatur

i9 13900HX | 64GB DDR5 | RTX4080

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Kräver du en "vettig" kamera som du skriver så undvik G2.
Så fort det blir dunkel belysning så är oskärpan på objekt ett faktum, det finns flera trådar på swedroid och xda som bekräftar detta.

Det har florerat rykten att detta skulle åtgärdas först med en separat patch och senare även i KitKat (4.4) dock så vet man nu sanningen att så blev det inte, kameran är fortfarande ett solk i bägaren.

Kan du klara dig med att kameran bara är användbar i väl belysta miljöer samt helt stilla objekt i dunkelt ljus så tror jag nog att du skulle bli nöjd med den.

Går dock att fixa om man orkar roota http://www.swedroid.se/utvecklare-ger-lg-g2-mer-avancerad-kam...

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk

Varför funderar du på vilken av 2 stenålders-mobiler du ska köpa?
Galaxy S5 och LG G3 kommer ut alldeles snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Varför funderar du på vilken av 2 stenålders-mobiler du ska köpa?
Galaxy S5 och LG G3 kommer ut alldeles snart.

Så det som säljs som flaggskepp på marknaden idag och inte ens är ett år gammalt är stenålders...? gooby pls...

Permalänk
Skrivet av Tommy:

Så det som säljs som flaggskepp på marknaden idag och inte ens är ett år gammalt är stenålders...? gooby pls...

Jag förstår inte varför man skulle köpa skiten när man kan få efterträdaren efter en månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Jag förstår inte varför man skulle köpa skiten när man kan få efterträdaren efter en månad.

Beror på hur mycket man är beredd att lägga på en telefon. Alla behöver inte en telefon för 6000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Jag förstår inte varför man skulle köpa skiten när man kan få efterträdaren efter en månad.

För att TS behöver en ny mobil nu och inte om en månad t.ex. Eller att man inte vill vänta på S5 som knappt har några nyheter jämfört med S4. Eller priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Jag förstår inte varför man skulle köpa skiten när man kan få efterträdaren efter en månad.

För att de är mycket billigare nu, och är fortfarande väldigt bra telefoner.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Varför funderar du på vilken av 2 stenålders-mobiler du ska köpa?
Galaxy S5 och LG G3 kommer ut alldeles snart.

G3an på g? Har inte grävt djupt, men när kommer den?

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holic:

G3an på g? Har inte grävt djupt, men när kommer den?

Bara rykten än så länge : http://www.pocket-lint.com/news/127265-lg-g3-release-date-rum...

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Ah okej, tack för svar

Sitter med en iphone 4 (utan s), och ios7 så är duktigt trött på detta nu.
Vill ha en android med bra kamera så väntar spänt på nya htc one och denna. Får bli nått i maj-juni hoppas jag på.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackbird_CaD_:

Jag förstår inte varför man skulle köpa skiten när man kan få efterträdaren efter en månad.

Off Topic, men läs Nextopia av Micael Dahlén.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Skrivet av Holic:

Ah okej, tack för svar

Sitter med en iphone 4 (utan s), och ios7 så är duktigt trött på detta nu.
Vill ha en android med bra kamera så väntar spänt på nya htc one och denna. Får bli nått i maj-juni hoppas jag på.

Jag tycker att Sony Xperia Z2 ser mest lovande ut.
Den har en bra kamera och android..