Telia adsl går mystiskt ner sent vissa nätter NSA/FRA som skruvar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

IJag tror någon är inne i telestationen och skruvar på nätterna, lär ju vara NSA/FRA som är inne och skruvar.

Vad jag minns så kopplade NSA in utrustning för röstigenkänning, (kallades Echelon på den tiden) i Telias stationer för cirka 15 år seden, är det någon mer som har hört detta?

Aja frågan är då, är det fler än jag som har råkat ut för konstiga störningar nattetid?

de här är ju helt skruvat, inte fan är NSA/FRA intresserade av din DSL uppkoppling och vem fan springer runt i gamla låsta telestationer? bara televerkare som för de fösta vet var dem finns och för de andra kommer in... ja jag har jobbat hos en ISP inom Telecom å satt upp DSLAM:ar med mera åt TDC AB...

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Som någon sa så ligger det ett servicefönster natten mellan söndag och måndag och händer dessa störningar bara dessa nätter är det troligtvis uppdateringar av olika switchar och annan utrustning i nätet.

Händer det även på andra nätter skulle jag rekommdera att testa med ett nytt modem. Det löste mina problem med störningar på kvällar och nätter för några år sedan.

Visa signatur

Tänk på att citera så kanske jag hittar tillbaka

Permalänk

Samma för mig, ett par gånger i månaden nattetid, 20-60 minuter. Sitter på bahnhof

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0