Spotify - finns alternativ att undvika reklam i den betalfria tjänsten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaaiko:

Detta var titeln till tråden han skapade: Spotify - finns alternativ att undvika reklam i den betalfria tjänsten?

Om TS alltså frågar om det finns några alternativt för att slippa betala och 95% av svaren han får är att han är snål så är det väl inte TS som gjort något fel eller? Det är i princip ingen som gett han svar på om det faktiskt går att komma undan med betalning för den betalfria tjänsten utan bara hetsat med att han är snål och att han borde gå och dra ett täcke över sig (typ). Har jag rätt eller fel?

Mina tankar gällande dkn fråga e splittrat. Sen tycker jag att man inte ska jämföra filmer och musik då om vi nu tar netflix. Deras utbud är inte så stort ä. Dessutom finns inga nya filmer. Medans spotify har 95% av alla nya låtar som kommer.
over and out

Permalänk
Skrivet av icx12:

Unlimited finns inte längre såvida man inte redan har det Tycker däremot att han verkligen borde köpa premium eller helt enkelt skita i att lyssna.

Det gör det visst! Eller jag kan iallafall byta till unlimited under "manage subscription".

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlssown:

Det gör det visst! Eller jag kan iallafall byta till unlimited under "manage subscription".

Där ser man! Jag har själv unlimited sedan innan men tänkte att bara free och premium fanns då det är de enda alternativen som står listade på deras hemsida.

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem

Vad jag minns så får man lyssna på reklam även om man byter låt innan man lyssnat. Eller har jag fel?
Det var ett tag sen jag använde free versionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Jag vet att det finns småprogram till Spotify som gör att volymen sänks vid inkommande reklam o.s.v, men finns det såna typ av program som gör att låten automatiskt pausas 1-2sek innan den tar slut på att så vis undvika att reklamen kopplas in? Jag tycker det är jobbigt att hålla på o passa tiden hela tiden..

Vad vi vet är att som Free användare kan vi slippa reklamen i oändlighet så länge vi undviker "nästa låt knappen >>" och genom att hålla koll så att låttiden inte rinner ut till 0.

betala är ju ett alternativ också, köp en kebabrulle mindre i månaden så har du råd.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk

Vet inte om Spotify Web och adblock funkar fortfarande ?
Inget problem för mig längre,snyltar på syrran istället

Permalänk
Medlem

Registreras det varje gång man lyssnar på en reklam på spotify? Så spotify får betalt för varje gång någon lyssnar?
Om inte. Om spotify redan fått betalt för att ha en viss reklam så spelar det ju INGEN roll om folk skippar den. Eller hur?!

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Hedersmedlem

*** tråd låst ***

Jag har låst tråden eftersom det tycks som att vi nått en återvändsgränd. För att undvika att allt fokus riktas på någon enskild individs åsikt/val väljer jag att låsa tråden, detta för att någorlunda värna om forumregel § 1.1.

/KimTjik

Permalänk

Bara så du vet kan du köpa premium en månad och sen sista dagen tannka över listan på offline så har du helt plötsligt en månad till så blir det bara hälften av priset, men du måste dock förutse vad du ska lyssna på nästa månad!:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av KimTjik:

*** tråd låst ***

Jag har låst tråden eftersom det tycks som att vi nått en återvändsgränd. För att undvika att allt fokus riktas på någon enskild individs åsikt/val väljer jag att låsa tråden, detta för att någorlunda värna om forumregel § 1.1.

/KimTjik

Glömde låsa kanske?

Permalänk
Moderator
Moderator

*ställer dit ett Franz Jäger kassaskåp och låser tråden, igen*

Jönssonligan, håll tassarna borta.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers