Avstängda fuskare i Titanfall får fortsätta spela mot andra fuskare

Permalänk
Medlem

Säkert strategi i denna tanke, att kunna utvärdera fler parametrar som avslöjar fusk. Oerhört roande tanke att de klumpas ihop.

Permalänk
Medlem

Bra tänkt! Eller egentligen inte. Känns inte som fuskarna får så himla hårt straff.

Inför också vägar som endast fortkörare får åka på så slipper vi som vill åka trafiksäkert dela väg med dem. Samhällen för endast mördare så kan de döda varandra bäst de vill och så vidare... Fortkörarna och mördarana kommer att stormtrivas och de får liksom ingen anledning att hålla sig inom lagens ramar.

Permalänk
Medlem

Ibland tänker de till! Bästa lösningen jag sett på länge! Då är det bara för resten av e-sport / vanlig sport att följa!!

Jag vill se fotbolls VM med totaldopade idrottare, då bara då kanske fotboll hade varit roligt som en bonus!

Visa signatur

Hårdvara: Intel i5 4670K @ 3,4 ghz | ASUS Gryphon m-ATX | 16 GB RAM | GIGABYTE 7950 | Samsung 840 Series 250 GB | 120 GB Intel SSD | Skärmar 3 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23" |

Permalänk
Medlem

HAHA bästa jag hört på länge

Klockrent helt enkelt och låta svinen möta andra svin hahaha

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Bra tänkt! Eller egentligen inte. Känns inte som fuskarna får så himla hårt straff.

Inför också vägar som endast fortkörare får åka på så slipper vi som vill åka trafiksäkert dela väg med dem. Samhällen för endast mördare så kan de döda varandra bäst de vill och så vidare... Fortkörarna och mördarana kommer att stormtrivas och de får liksom ingen anledning att hålla sig inom lagens ramar.

Finns redan avskilda samhällen för mördare. Fängelser brukar de kallas i vanlig folkmun

Permalänk

Vet inte om det är såhär det är tänkt men det vore ju fruktansvärt roligt om fuskarna inte fick reda på i förhand att dom är förpassade till matcher med andra fuskare. Tänk att få dessa matcher live-streamade med all frustration som följd.

Permalänk

Perfekt...Nu tvingas folk med problem ta itu med sina problem.

Så jävla klockrent... Ser framme för mig den snubben som inte vill mötas rättvist utan han köper ett fusk för pengar. För att han själv är en kass spelare som inte kan hantera faktum.

Så nu har han betalat för att möta andra kassa spelare... kanske måste han öppna plånboken en gång till för att få det bästa fusket. Eller så ger han upp och köper en tågbana

Det är många ryssar och tyskar i toppen över fuskare har jag märkt...

Visa signatur

Kraschfield

Permalänk
Medlem

synd att spelet inte e sååååå bra

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk

Kul lösning på problemet!

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Skulle vart ännu bättre om de gjort det i bakgrunden utan att de drabbade får veta något om det...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

En ganska lustig lösning, faktiskt. Effekten rent praktiskt blir ju inte så mycket annorlunda än att personen blir bannad i sak, utöver att det är några fler aktiva spelare.

Skrivet av Friterad:

Verkligen? För en som jag känner blev VAC bannad och får inte ens starta spelet.

Det kan inte stämma. Eller, hans tillgång till spelet bör inte påverkas utav hans VAC-status.

Permalänk
Skrivet av Tenkai Star:

Hmm som programmerare skulle jag vilja se ett spel där man får koda sin egen AI och se vem som gör det bäst. Typ Quake/Unreal Tournament AI vs AI.

Vore coolt. Aimbot blir dock inte bättre än vad det är. Bästa pingen blir bästa aimbotten

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Bra tänkt! Eller egentligen inte. Känns inte som fuskarna får så himla hårt straff.

Inför också vägar som endast fortkörare får åka på så slipper vi som vill åka trafiksäkert dela väg med dem. Samhällen för endast mördare så kan de döda varandra bäst de vill och så vidare... Fortkörarna och mördarana kommer att stormtrivas och de får liksom ingen anledning att hålla sig inom lagens ramar.

Att köra för fort betyder inte att man inte kör trafiksäkert och ännu mer fel är att påstå att alla som har anal koll på hastighetsgränsen kör säkert.

Det är fortfarande ett straff, för spelet kommer vara mer eller mindre ospelbart om man hamnar på dessa servrar.

Edit: tycker det gör lite mer än bara straffa fuskarna, de tvingar dem att smaka på sin egna medicin när de får se hur tråkigt det är att spela med andra fuskare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Systix:

Det är inte samma frustration eftersom de då spelar på samma vilkor. Det är ett mycket mildrare straff än permaban... Deffinitivt ett steg bakåt.

Kan iofs ha samma resultat, att fusk-servrarna gapar tomma, men varför ge dem en till chans.

Nja, det är ju som skaparna själva säger "Hopefully the aimbot cheat you paid for really is the best, or these all-cheater matches could be frustrating for you"
Så dom som fuskar med sämre aimbot t.ex kommer förhoppningsvis känna en frustration

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Ja förstår inte riktigt varför man ska fuska i spelen och speciellt onlinespelen, kan inte folk spela på ett seriöst idag? tydligen inte!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Klockrent!

Permalänk
Medlem

Helt genialt.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Hmm som programmerare skulle jag vilja se ett spel där man får koda sin egen AI och se vem som gör det bäst. Typ Quake/Unreal Tournament AI vs AI.

Testa Code Rally. Har själv gjort det för ett antal år sedan, men deå var det lite annorlunda.

https://www.ibm.com/developerworks/mydeveloperworks/blogs/cod...

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Hmm som programmerare skulle jag vilja se ett spel där man får koda sin egen AI och se vem som gör det bäst. Typ Quake/Unreal Tournament AI vs AI.

http://robocode.sourceforge.net/

Inte precis Unreal Tournament men också roligt

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Avstängd

Meh... Denna lösning kommer inte direkt bli så pass populär som folk tror. Folk fuskar antingen för att se bra ut eller helt enkelt för att trolla. Inget av dessa två scenarion kommer att utspelas om de möter andra fuskare. Skulle nog gissa på att antalet matcher som står mellan fuskare kommer att gå att räkna på en hand.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Meh... Denna lösning kommer inte direkt bli så pass populär som folk tror. Folk fuskar antingen för att se bra ut eller helt enkelt för att trolla. Inget av dessa två scenarion kommer att utspelas om de möter andra fuskare. Skulle nog gissa på att antalet matcher som står mellan fuskare kommer att gå att räkna på en hand.

Ja det är klart att det blir så. Men det roliga är ju att det är ett så stort FU till fuskarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Helt rätt, även fast jag tycker att permban är en fullt duglig lösning. I praktiken blir det nog i princip samma, antar att det inte är roligt att spela på sådan server speciellt länge så folk lär ju lägga ner snabbt. Av ren nyfikenhet, vad kostar aimbots? Aldrig hållit på med sådant men skulle vara intressant att veta vad folk är villiga att betala för att förstöra för alla, inklusive sig själv

Mellan 50Kr till några hundralappar. I månaden är det då.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tumnus:

Meh... Denna lösning kommer inte direkt bli så pass populär som folk tror. Folk fuskar antingen för att se bra ut eller helt enkelt för att trolla. Inget av dessa två scenarion kommer att utspelas om de möter andra fuskare. Skulle nog gissa på att antalet matcher som står mellan fuskare kommer att gå att räkna på en hand.

Och det är precis det som är poängen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Nu saknas bara en Snake Plissken som smiskar rumpa på cheat-servern!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

En ganska lustig lösning, faktiskt. Effekten rent praktiskt blir ju inte så mycket annorlunda än att personen blir bannad i sak, utöver att det är några fler aktiva spelare.

Det kan inte stämma. Eller, hans tillgång till spelet bör inte påverkas utav hans VAC-status.

Det stämmer, helknäppt jag vet. Men han kan endast starta Singleplayer inte MP.

Permalänk
Medlem

Härligt! Dock är det ju mer eller mindre exakt samma system som GTA 5 har, om du bara förstör för andra så blir du "bad sport" och spelar enbart med dessa. "Bannen" vara i två dagar (har jag för mig). För varje gång du blir bad sport så dubblar eller tredubblar de ban-tiden.

Oklart här dock, är det en permanent ban eller tillåts de tillbaka någon gång?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Jävla losers, som ska fuska.. Nu spelar jag inte Titanfall, men stör mig som fan på fuskare i denna värld

((((SPELA ÄRLIGT))))

Visa signatur

| Chassi: CM Storm Stryker | RAM: Corsair Vengeance 16GB | PSU: Corsair CX 600W | CPU: i5-3570K 3.4GHz | SSD: 120GB | HDD: 1TB | MB: MSI H77MA-G43 H77 | Grafik: Gigabyte Geforce GTX 970 G1 GAMING 4GB | OS: Windows 10 Home |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Kanske inte exakt samma sak, men visst, jag skulle definitivt tycka det vore intressantare att se på idrott med dopade mot dopade... Då får man ju verkligen se vad folk går för ;).

Haha precis min tanke. Skulle ju vara betydligt mer intressant att se!

Förövrigt klockren idé det här. Kommer nog införas i mer spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NisseG91:

Underbart! Tycker det borde vara såhär om man dopar sig inom idrott också, vore spännande att se!

Har jag tänkt länge, skulle vara upp till var och en. Vill du dopa dig då ställer du upp i DOS (Dopnings OS), vill du köra straight så tävlar du i vanliga OS.

Fatta vilka möjligheter när det blir legalt att dopa sig, första kille/tjej til att springa i 100km/h?

Permalänk
Medlem

Haha helt underbart. Men förstå vilket chaos det ska vara på den servern med aimbot, wallhack och vad mer farmor kan baka ihop. Helt klart underhållande

Visa signatur

Citera om ni vill något!