Permalänk
Inaktiv

Tänkte bara kasta ut en liten varning ang. Windows Phone 10 Technical Preview som nu finns ute för för Lumia 930 (genom Windows Insider). Körde precis igenom installationen och tråkigt nog "soft brickades" min telefon där den bara visar en svart skärm efter boot.

Sitter just nu med recovery och hoppas på det bästa. Tack å hej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon158483:

Tänkte bara kasta ut en liten varning ang. Windows Phone 10 Technical Preview som nu finns ute för för Lumia 930 (genom Windows Insider). Körde precis igenom installationen och tråkigt nog "soft brickades" min telefon där den bara visar en svart skärm efter boot.

Sitter just nu med recovery och hoppas på det bästa. Tack å hej!

Jag lyckades personligen få fram min startskärm några gånger, med fifflande av anpassningsinställningarna för startskärmen, men på något vis försvann den alltid.

Håller just nu på med en hard reset, så vi får se om det är bättre. Vill gärna köra Windows 10 Mobile som min dagliga drivare.

Edit: Gjorde som sagt en hard reset via telefonen, och det funkade, men med problem. Har inga av Outlook-apparna kvar, nya Store Preview, Music Preview, etc... allt borta. Även andra nya saker som finns i Windows 10. I princip allt. Nu försöker jag återställa till Windows Phone 8.1.

Edit 2: Med lite strul med Windows Phone Recovery Tool fick jag det att fungera. Fick lov att välja att min telefon inte detekteras, även fast den gjorde det (ominstallationen fungerade annars inte).

Permalänk

Hej, Både jag och min far köpte 930 jag som bor i stan upplever inga problem här men så fort jag åker ut på landet där täckningen är sämre (där min far bor) så kommer problemen.

Det funkar väldigt bra tills vi tappar täckning på något ställe och då kommer den helt enkelt inte tillbaks utan en telefon omstart detta är väldigt jobbigt ska inte telefonen söka aktivt efter nytt nät?

Letat i inställningar men har inte hittat något. Detta gäller alltså badas telefoner.

Edit: Båda kör Tele2

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Garderoben:

Hej, Både jag och min far köpte 930 jag som bor i stan upplever inga problem här men så fort jag åker ut på landet där täckningen är sämre (där min far bor) så kommer problemen.

Det funkar väldigt bra tills vi tappar täckning på något ställe och då kommer den helt enkelt inte tillbaks utan en telefon omstart detta är väldigt jobbigt ska inte telefonen söka aktivt efter nytt nät?

Letat i inställningar men har inte hittat något. Detta gäller alltså badas telefoner.

Edit: Båda kör Tele2

Kolla att ni har rätt inställningar på APN.

Anslutningsnamn - Tele2
Datatyp - standard
Internet APN - 4g.tele2.se
Användarnamn -
Lösenord -
Proxyadress -
Proxyport -
Nätverkstyp IPv4
Autentsieringstyp Ingen
MMS-åtkomstpunktens namn - 4g.tele2.se
Användarnamn -
Lösenord -
Proxyadress - 130.244.202.30
Proxyport - 8080
MMSC Adress - http://mmsc.tele2.se
Nätverkstyp - IPv4
Autentieringstyp - ingen

Permalänk
Skrivet av Bigbandit:

Kolla att ni har rätt inställningar på APN.

Anslutningsnamn - Tele2
Datatyp - standard
Internet APN - 4g.tele2.se
Användarnamn -
Lösenord -
Proxyadress -
Proxyport -
Nätverkstyp IPv4
Autentsieringstyp Ingen
MMS-åtkomstpunktens namn - 4g.tele2.se
Användarnamn -
Lösenord -
Proxyadress - 130.244.202.30
Proxyport - 8080
MMSC Adress - http://mmsc.tele2.se
Nätverkstyp - IPv4
Autentieringstyp - ingen

Ser ut att stämma. om det är "APN för internet" i telefon.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av anon158483:

Tänkte bara kasta ut en liten varning ang. Windows Phone 10 Technical Preview som nu finns ute för för Lumia 930 (genom Windows Insider). Körde precis igenom installationen och tråkigt nog "soft brickades" min telefon där den bara visar en svart skärm efter boot.

Sitter just nu med recovery och hoppas på det bästa. Tack å hej!

Jag körde också in w10 pw, det funkar men är ju väldigt buggigt och långsamt, känns som att det är rätt mycket kvar att fixa, iaf på 930:n

Visa signatur

Cpu: Amd Threadripper 1920X MB: Asus Zenith Extreme Vga: Zotac 2080 GTX, Ram: Kingston HyperX Predator 3000 32 GB Ljud: Asus Essence STX II HD:2x Samsung 950Pro 2x Samsung 840 Pro 256GB 4X Samsung 850 Pro 256 GB 2x WD Green 3 TB, Monitor: ROG SWIFT PG279Q PSU: Corsair AX1500I

Permalänk
Medlem

Samma här, 10:an åkte in och ut efter en timma.
Får nog vänta några månader till.

Permalänk

kameraproblem

Min 930 har börjat bete sig konstigt, när jag tar bilder funkar det som det ska men om jag går över I visningsläge för att kolla resultatet och sedan tillbaka till kameraläge så står bilden o vibrerar och ett klickande läte hörs.
Min tolkning av detta är att stabiliseringsfunktionen inte vet vad den ska göra, jag har fortfarande garanti men vill gärna veta vad felet kan vara och om flera har råkat ut för det.

Skickades från m.sweclockers.com