Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av stefffe:

Jo det blir inte många kronor till övers efter elen är betald nu!

Gick faktiskt back sista veckan eller så.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

All in Badgercoin här
Med dagens kurs har jag dragit in ungefär samma som på valfri multipool, ska ta och hålla dessa längre än jag höll blackcoins xD
Hade 18k BC och sålde dom för strunt summa gämfört med vad dom är värda idag...

Permalänk
Medlem

och nu spiller jag över lite hash på hashcoin ^^ måsta plocka alla x11 mynt ju xD passa på medans diffen är låg!

Permalänk
Medlem

Och snart kommer detta myntet
https://bitcointalk.org/index.php?topic=590841.0
Känns som julafton i cryptovärlden!!!

Permalänk
Medlem

Det är ett intressant fenomen med kryptovaluta, har inte gjort nån mining själv dock. Brukar finnas ett kort fönstter då det går att tjäna pengar men sen blir det mest resursslöseri.

Kan inte detta fenomen sluta så att vi inte längre slösar ström...

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Kan inte fenomenet <menlös hobby> sluta så att vi inte längre slösar ström.....????
exemplen på menlös hobbys som drivs av ström kan bli endlös... te.x tv/dator-spelande, helt poänglöst enligt vissa.

Permalänk
Medlem

Back on topic, är där någon som testat mina CINNI??
Ska ge x11 delen av CINNI multipool en chans
http://cinnipool.co/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stenull:

Back on topic, är där någon som testat mina CINNI??
Ska ge x11 delen av CINNI multipool en chans
http://cinnipool.co/

Spenderade 0.037 btc på riggar och drog in ca 30 CINNI,,, blir ca 0.009btc med dagens kurs... det var inte alls bra ^^ hoppas dom sticker iväg i värde, hade varit bättre att köpa mynten rakt av xD

Edit: ser ut som att jag hamnar närmare 100 CINNI.. inte så hemskt dåligt längre då...

Permalänk
Medlem

Vad kostar all ström ni gör av med?

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Skrivet av SweMerlin:

Vad kostar all ström ni gör av med?

Enkelt att räkna ut om du verkligen är intresserad av att veta svaret!

btw så är min el gratis eftersom jag värmer upp stugan med riggen, sug på den!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av streetracing:

Enkelt att räkna ut om du verkligen är intresserad av att veta svaret!

btw så är min el gratis eftersom jag värmer upp stugan med riggen, sug på den!

Din el är inte gratis vad du än gör med den.
Om det är burken i din signarur så lär du ju bo på 5 kvm också.

Permalänk
Skrivet av anon176726:

Din el är inte gratis vad du än gör med den.
Om det är burken i din signarur så lär du ju bo på 5 kvm också.

Nej självklart så kostar all el men skillnaden i detta fall är att elen skulle ha kostat lika mycket i de element som använts tidigare.
Riggen drar 1KWH ur vägguttaget och levererar underhållsvärme precis dit jag vill ha den.
Hade jag inte haft behov av spillvärmen så skulle det aldrig gått att räkna hem miningen, vinsten är minimal, nästan obefintlig nuförtiden.

edit: btw så minear jag doge då svårighetsgraden och hashraten skenat helt galet på litecoin

Permalänk
Medlem

Testa LibertyCoin! Första myntet som har ZeroCoin technologi
Sjukt låg diff med och bara fyra dagars mining.

Permalänk
Medlem

och för att fortsätta på offtopic,, allvar drar ni knappt in vad elen kostar???
satt precis och räknade på en elräkning och en månads mining kostade mig förra månaden 1100kr. Det är med 6st 280x kort som tuffar på 24/7.

Permalänk
Skrivet av Stenull:

och för att fortsätta på offtopic,, allvar drar ni knappt in vad elen kostar???
satt precis och räknade på en elräkning och en månads mining kostade mig förra månaden 1100kr. Det är med 6st 280x kort som tuffar på 24/7.

Jo men man måste ju räkna på en viss "avskrivning" på hårdvaran också.
Man drar in c:a 1500.-/mån på 4st 280x och det är ungefär 1/10 del av vad en sån rigg kostar, drar man av 720kr/mån på el också blir det förlust!

Som nån annan sa så kan man jobba xtra obetydligt lite för att få samma avans.

Permalänk
Medlem

1500:- måste vara en rätt dålig månad på 4ra kort,,, eller?

Permalänk
Skrivet av Stenull:

1500:- måste vara en rätt dålig månad på 4ra kort,,, eller?

Jag drar in 300 000 doge/30dgr på mina 4 280x som går 24/7 som just nu är värt c:a 900kr, tala gärna om hur jag ska få ut fler doge än det så är jag glad.
Poolminear fö på coinotron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av streetracing:

Jag drar in 300 000 doge/30dgr på mina 4 280x som går 24/7 som just nu är värt c:a 900kr, tala gärna om hur jag ska få ut fler doge än det så är jag glad.
Poolminear fö på coinotron.

Jag har aldrig minat doge,, verkar inte direkt lönsamt längre. Just nu håller jga mig borta från scrypt helt. En elak algo kommer något mynt som verkar gynnsamt så hyr jag en scrypt-rigg.

Permalänk
Medlem

Kör fortfarande doge, har inte haft ork/tid att bry mig i vad som är lönsamt numera. Jag verkar ha tjänat 132 kronor sedan den 26 april till idag, det är ju förfan extremt dåligt. Ligger på 950 Kh/s totalt... Måste nog byta riktning nu.

Visa signatur

i7 3770K @4.5 Ghz | MSI Z77-S01 | Radeon HD 6850 | Sandisk 120GB SSD | 8GB 1866Mhz Corsair Vengeance

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag har dragit mig tillbaka helt. Har lite mining contracts på Cryptsy på 20GHash/s SHA. Det är så mycket jag orkar.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Entusiast
Skrivet av streetracing:

Nej självklart så kostar all el men skillnaden i detta fall är att elen skulle ha kostat lika mycket i de element som använts tidigare.
Riggen drar 1KWH ur vägguttaget och levererar underhållsvärme precis dit jag vill ha den.
Hade jag inte haft behov av spillvärmen så skulle det aldrig gått att räkna hem miningen, vinsten är minimal, nästan obefintlig nuförtiden.

edit: btw så minear jag doge då svårighetsgraden och hashraten skenat helt galet på litecoin

Jaså har du kopplat din dator till en termostat? Annars bör du nog se över isoleringen i stugan om du måste dra 1 kW kontinuerligt för att hålla temperaturen. Speciellt så här års.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24