Trådlös HDMI/trådlös PC mirroring till TV

Permalänk
Medlem

Trådlös HDMI/trådlös PC mirroring till TV

Hej!

Har letat runt på nätet en stund men kan inte riktigt hitta något, aktuellt, bra svar på om det finns någon lösning där man kan spegla PC -> TV trådlöst som fungerar för spelande. Detta innebär givetvis att det inte kan vara någon fördröjning, vilket är exemplet med Miracast.

Är det någon här som har någorlunda bra koll om det, idag, finns någon bra (om än dyr) lösning?
Vill alltså låta flickvännen sitta i soffan med Steams Big Screen och låta flickvännen njuta av spel med min Xbox 360 kontroll.

Tacksam för tips

Permalänk
Medlem

Nej. Dra kabel.

Permalänk

Om du har en gammal dator någonstans så skulle du kunna prova steams in home streaming annars tror jag det blir mycket fördröjning med de trådlösa hdmi varianterna som finnsa att köpa.

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem

Nä det är kabel som gäller, finns inge bra trådlösa grejer för sånt idag.. iaf inte för rimliga pengar..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

Klart det finns, jag använder en sån här till andra ändamål där bilden ska fram lika snabbt som med kabel.

http://www.bhphotovideo.com/c/product/983268-REG/nyrius_npcs5...

Men om du kan dra en kabel ska du dra en kabel

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Klart det finns, jag använder en sån här till andra ändamål där bilden ska fram lika snabbt som med kabel.

http://www.bhphotovideo.com/c/product/983268-REG/nyrius_npcs5...

Men om du kan dra en kabel ska du dra en kabel

Tack för era svar, speciellt 4everapple1s. Dock blir det nog en dyr historia om jag beställer den på Amazon med tull och frakt (endast produkten ligger på 1 600:-)