Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Du läser verkligen inte speciellt noggrant. Läs vad jag skrev igen >.<
Kör du på 1000W från vägguttaget på ditt 850W, själv vill jag att mina grejer håller så jag låter bli Fungerar det för dig så är det good4u.

Jag läste vad du skrev. När The Slayer skrev att HELA systemet drog 625W från väggen så sa du att det är vad HELA datorn drar som nätaggregatet måste driva. Vilket är falskt. Nätaggregatet måste inte klara av att leverera så mycket effekt som hela datorn drar från väggen, nätaggregatet behöver endast klara att leverera så mycket effekt som övriga datorn drar från nätaggregatet.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Nej, nätaggets specifikation gäller vad det driver på andra sigan nätaggregatet. Nätaggregatets egna förluster är inte inräknade. Så där HELA datorn drar 690W från väggen så kan det dra runt 600W från nätaggregatet.

Tvärtom, ett 850W kan leverera MINST 850W till komponenterna, det kan stå 1000W på mätaren vid vägguttaget utan problem. Står det 690W på mätaren med en extremt strömhungrig processor som i Sweclockers fall med 2st 780Ti så har man 200-300W marginal med ett 850W-aggregat. Ännu större marginal om man kör med vanliga 780.

Det var precis det jag menade men jag skrev väl lite luddigt kanske.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Sätt fläkten på 80 % + och testa

Mja, sant Men ville inte ha en lövblås som dator. Aja, den är redan högljudd som den är :/
Nästa gång det är dags för en upgrade så skall jag verkligen satsa på ett bra case och kanske vatten så delarna blir kalla och datorn kanske lite tystare för en gångs skull.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Kan nog lova att alla kort klarar 1200Mhz med 1.212mV

Bra gissning där, mitt klarar 1205

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Jag läste vad du skrev. När The Slayer skrev att HELA systemet drog 625W från väggen så sa du att det är vad HELA datorn drar som nätaggregatet måste driva. Vilket är falskt. Nätaggregatet måste inte klara av att leverera så mycket effekt som hela datorn drar från väggen, nätaggregatet behöver endast klara att leverera så mycket effekt som övriga datorn drar från nätaggregatet.

Du har ju fattat helt fel. Jag ordlekte med att han skrev HELA med stora bokstäver, som om någon var intresserad av hur mycket endast grafikkorten drog i detta fall.

Sen hur många % förlust det blir i nätagget beror helt på vilken effektivitet ditt nätagg har. Har du ett nätagg med 99% effektivitet är det nästan ingen förlust alls.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Du har ju fattat helt fel. Jag ordlekte med att han skrev HELA med stora bokstäver, som om någon var intresserad av hur mycket endast grafikkorten drog i detta fall.

Sen hur många % förlust det blir i nätagget beror helt på vilken effektivitet ditt nätagg har. Har du ett nätagg med 99% effektivitet är det nästan ingen förlust alls.

Visa gärna ett nätagg med 99% effektivitet...

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av J-Ballz:

Visa gärna ett nätagg med 99% effektivitet...

Titanium-certifierade agg har minst 96% effektivitet vid 50% load. Är ju rätt nära i alla fall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Kör 2x780ti och överklockad 3770k med 850w. Går utmärkt.

Permalänk
Skrivet av Sh4dy:

Nätagget är ren klass NZXT failar inte jag vet inövad PLUS 80 står för men jag köpte agget för att kunna körs sli i framtiden men har läst att 780SLI är en tvekan För en 850w. Jag överklockar inget kör stock på CPU O GPU.

Ska du köra dubbla 780 så får du lära dig att överklocka cpu'n annars är det andra kortet i princip pengar i sjön.