"Pentium Anniversary Edition är en AMD-dödare"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Dock så utplånar man ju en viktig egenskap hos en HTPC om man överklockar den: Tystnad.

överklockning är ju dock inget permanent, kan köra ljudlöst vid film för att sedan kräma på och dra igång spelen

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Skrivet av Dr. MASS:

Under 1000:- står det i artikeln, seriöst ?!?!

Mer i närheten av 500:- eller under på sikt räknar jag med om dem verkligen vill kränga denna till stora massan.

Är på jakt efter en snabb dualcore utan massa HyperT mumbo jumbo till ett nytt brandväggs-/routerbygge.

Första Intel datorn sedan 1998 isåfall

Du kan ju inte förvänta dig att den kommer att kosta mindre än nuvarande Pentium processorer

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Skrivet av Sisyfos:

För att det bara medför högre värmeutveckling och elförbrukning om man nu inte spelar eller liknande, dvs om man verkligen använder en HTPC som den skall användas.

Jag vet inte hur du använder en HTPC, men, du måste ju inte konstant låta Prime 95 stå och rulla i bakgrunden.
En överklockad modern processor på låg last genererar inte mer värme än en oklockad på samma last.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*