Call of Duty: Advanced Warfare med Kevin Spacey i november

Permalänk

Ser skit ut (Nextgen...)

Crysis möter Frontline fuel of war

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS ROG Crosshair VIII Hero Wi-Fi | Ballistix 32GB DDR4 3600MHz | Power Color RX 6900 XT Red Devil Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias östlund:

Håller med dig som skrev om mw2
Mw2 är och kommer vara de bästa i hela serien av alla cod spel
De enda de faller på i mw2 var host skiten
Riktiga servrar och banuppbyggningen lika som i mw2 . Jösses va gött de skulle vart
Samt samla ihop alla banor dom gjort i alla cod spel o släppa en cod complete edition typ
Skulle vart nice

De låter inte som du har testat MW1(cod4) då de var de spelet som satte ribban för mw2^^
själv så tycker jag mer om cod4 och tycker att de är överlägset de besta, kanske bara var pga att jag spelade de så mycket mer än mw2

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Och baserat på vad vi såg i Ghosts så kan jag nog luska ut systemkraven: (Ghosts systemkrav + hur det flöt på olika datorer)

Minimum:

  • i7 with six or more cores

  • 16GB system memory (Annars startar inte spelet...)

  • Radeon R9 295X2 or Geforce equivalent

Med FOV låst till 70, musaccelerering som inte går att stänga av och inget stöd för multiskärm?

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem
Skrivet av occe94:

Med FOV låst till 70, musaccelerering som inte går att stänga av och inget stöd för multiskärm?

70? Tror det var 65 vi hade i mw3/ghosts. Nu är det ju dock en ny utvecklare och om dom får för sig att släppa på pc så får dom fan supporta det också.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

The following was captured on xbone! YAY så nextgen grafik jag är överhypad XD

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk

Herregud, Röda Korset borde donera lite GPU-kraft till Xboxen. Riktigt sunkigt för att vara en AAA-titel.

Visa signatur

Intel Core i5-3570k || Gigabyte GTX 980 G1 || Corsair Vengeance LP 8GB || Asrock Z77 Extreme4 || Samsung 840 EVO 500 GB|| Seagate 2TB || WD Red 2x3TB || Fractal Design R4 || Fractal Design Kelvin S36 || Be-Quiet L8 630W

Permalänk
Medlem
Skrivet av occe94:

Med FOV låst till 70, musaccelerering som inte går att stänga av och inget stöd för multiskärm?

Men fåglarna flyger iväg när du kommer för nära.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk

Black ops 2 möter Elysium

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem

CoD var bäst när det handlade om WW2.. Jag saknar verkligen WW2 spelen, någon skulle ha gjort ett nytt med tekniken vi har idag, det hade nog varit något!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

70? Tror det var 65 vi hade i mw3/ghosts. Nu är det ju dock en ny utvecklare och om dom får för sig att släppa på pc så får dom fan supporta det också.

Har ingen aning, tog bara en godtyckligt ospelbar siffra

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk

Titanfall, Crysis, BF-serien, någon?

Permalänk
Avstängd

Tycks vara inne att hata COD här på SC och avguda bf ...så jag går motströms och vågar säga att jag verkligen gillat ALLA CoD som kommit ut på pc, även Ghosts. Rätt komiskt att så många här vill att de lägger ner COD eller gör något helt nytt, varför bryr ni er ens om ni nu avskyr COD?...gå och lek i er felfria BF4 sandlåda! ...

Permalänk
Medlem

Hoppas han fick riktigt bra betalt, känns nästan som detta blir lite smuts på hans rykte. Inte för att jag någonsin gillat han som en skådis.

Skrivet av WhiteOnyx:

Tycks vara inne att hata COD här på SC och avguda bf ...så jag går motströms och vågar säga att jag verkligen gillat ALLA CoD som kommit ut på pc, även Ghosts. Rätt komiskt att så många här vill att de lägger ner COD eller gör något helt nytt, varför bryr ni er ens om ni nu avskyr COD?...gå och lek i er felfria BF4 sandlåda! ...

Problemet är att COD har gjort typ noll progress sen MW3, är nästintill samma spel med lite nya vapen. BF4 utvecklar åtminstone grafiken.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohanFalk:

Hoppas han fick riktigt bra betalt, känns nästan som detta blir lite smuts på hans rykte. Inte för att jag någonsin gillat han som en skådis.

Problemet är att COD har gjort typ noll progress sen MW3, är nästintill samma spel med lite nya vapen. BF4 utvecklar åtminstone grafiken.

Om vi skal köra med begreppet "nästintill" så är ju även BF samma spel genom upplagorna, samt minst 90% av alla andra spel som har uppföljare.

Nä vad folk borde inse är att alla har inte samma smak (som tur är), men bara för att man inte gillar ett spel behöver man inte spy galla i varenda tråd för det.
Jag gillar t.ex. inte BF men har aldrig varit inne i en BF tråd och skanderat ut detta och önskat att dom lägger ner det.

Men som någon redan varit inne på så är det lite konstigt att alla trådar om CoD lockar till sig fler kommentarer från hatare än från dom som gillar det, om man nu hatar ett spel så mycket förstår jag inte varför man läser om det och offrar tid på att kommentera.

Anledningen att jag själv gillar CoD serien är att det är fartfyllt (inte en jävla massa campande över allt) och att man är med direkt igen när man dör (inte en massa väntande), sen att grafiken inte är den bästa i spelvärden gör mig inget.
Vill jag har bra grafik tittar jag på en film istället

Permalänk
Medlem

Börjar tröttna på alla kända namn som medverkar i spel numera. Både som Voice Actor och Actor. Bioware gjorde det bra med Martin Sheen i Mass Effect 2/3 eftersom fokus låg på karaktären de skapat utifrån honom. Miranda blev för mycket. Sen gick det utför i ME3 med cameos från diverse personer. Blir besviken när jag får höra en känd skådespelares röst som narrator i ett spel eller antagonist. Mycket pengar som har spenderats till att få ett "namn" som likväl kunde gått till utvecklingen av spelet om de istället valt att lägga ner tid på att hitta kommande talang. "Kevin Spacey" medverkar i ett CoD spel är meningen att göra mig intresserad av spelet men det gör så att jag snarare blir avskräckt från det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av phoenixdisciple:

Kan inte hålla med dig riktigt där... började spela GO när det släpptes, hamnade i vad det nu heter (3.e högsta ranken) och slutade efter första reset. Inte spelat förens någon månad sedan när jag skulle försöka lira med lite kompisar, och det är nästintill omöjligt att få en balanserad match just nu, antinten vinner man själv på raka runder eller så förlorar man varenda runda.

Sedan när man ska spela typ DM, det är så sjukt stor skillnad på skill-level så man inte ens försöker göra annat än att kniva folk för man har inte en chans iaf.

---

Säger inte att spelet är dåligt, men för någon som mig som inte spelat CS direkt alls sedan BF:BC2 släpptes utan bara spelat Battlefield, är det nästintill omöjligt att spela annat än casual, om ens det.
Nu är det 2 helt olika spel, självklart.. men jag klarar inte av "noobigheten" med att spela utan Bulletdrop, kunna skjuta genom/spränga cover - Utan det sitter alltid en AWP eller camper bakom ett hörn med AK och trycker 4 gånger på left click för 2 headshots utan chans för 'retaliation'.

CS ska inte vara verkligt, det är ett straight forward action spel, där man måste vänja sig vid gameplayet och sedan bygga upp ett gamesense. Och att kalla CS för noobigt är ju bara trams.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Henke420:

CS ska inte vara verkligt, det är ett straight forward action spel, där man måste vänja sig vid gameplayet och sedan bygga upp ett gamesense. Och att kalla CS för noobigt är ju bara trams.

När Quake och Tribes var populärt och Counter-strike först kom, så såg Counter-strike ut som en riktig casual shooter. Det var dåtidens cod med andra ord. Det var som att jämföra LoL med Dota2. I Counter-strike så fans det färre moment som man kunde vara bättre i för att vinna över ens fiende. Det stoppade dock inte en i från att ha kul när man spelar.

Counter-strike var betydligt mer realistiskt än många andra skjutspel på marknaden när det först kom. Många fanboys snackade nonstop om hur det var mer realistiskt och hur det gav spelet mer känsla och djup. Sedan dess har spelet förknippats med realism.

Permalänk

Ser intressant ut. De verkar göra något nytt och bryter av från många av de andra CoD spelen. Folk i tråden skulle antagligen hålla med till fullo om spelet inte hade CoD i titeln. Kommer lätt snylta mig in med Steam Family Sharing och låna single playern av någon som har köpt spelet

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Att de ens funderar på att fortsätta CoD serien. Bara lägg ner skiten seriöst. CoD4 var det senaste jag tyckte var bra, resten är skripp skräp skrutt som man säger på ren skånska. Ok då, ett litet undantag för cod5 får jag väl slänga in.

Varför skulle de lägga ner världens mest framgångsrika varumärke inom spelbranschen? Vad pengar de skulle förlora..

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Alltså, jag har aldrig gillat CoD förut (förutom Mw2), men den här trailern såg jäkligt lovande ut i mina ögon. Får se hur spelet blir.

Visa signatur

Världen bästa och högljudaste dator FTW!
Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -
2x8 GB Corsair Vengeance - Cooler Master 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av ygd3n:

CoD var bäst när det handlade om WW2.. Jag saknar verkligen WW2 spelen, någon skulle ha gjort ett nytt med tekniken vi har idag, det hade nog varit något!

Näfan, WW2 är både uttjatat och tråkigt ju, nutid eller framtid är ju det roliga

Permalänk

same shirt,diffrent name. Grafiken ser lite dock upphottad ut.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

same shirt,diffrent name. Grafiken ser lite dock upphottad ut.

Man ska inte lita på trailers. Vänta tills spelet är ute

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd

Snacka om flopp inget för mig.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av skottkärra:

Snacka om flopp inget för mig.

En flopp som kommer sälja för många miljarder bara första dygnet.

Hur svårt är det att förstå att dem levererar precis vad deras fans vill ha år efter år?

CoD är en stor succé vare sig du håller med eller ej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Dåligt ställt? Är väl en 5 år sen spelförsäljningen gick om filmer nu?

Kevin Spacey, dåligt ställt? Även om han inte är en sell-out som många andra i Hollywood tvivlar jag på att han egentligen behöver jobba en dag till för resten av sitt liv.

Han tyckte väl att det var en rolig grej? Han kanske spelar CoD på riktigt och inte bara i House of Cards?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

Kevin Spacey, dåligt ställt? Även om han inte är en sell-out som många andra i Hollywood tvivlar jag på att han egentligen behöver jobba en dag till för resten av sitt liv.

Han tyckte väl att det var en rolig grej? Han kanske spelar CoD på riktigt och inte bara i House of Cards?

Har aldrig sett house of cards men spelar han cod i den serien? I så fall blir det ju lite extra roligt att just han är med och kanske t.om en av anledningarna.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

samma skit motor..

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Har aldrig sett house of cards men spelar han cod i den serien? I så fall blir det ju lite extra roligt att just han är med och kanske t.om en av anledningarna.

Tror det är Killzone 3 han spelar i House of Cards på sin PS3. Lite samma skit men ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

mw2 var nice om man körde promod!

Att spela vanligt var dock ospelbart

Du menar MW right?