2.0.5 Nu är den live i USA link inside (prev: Datamined 2.0.5 patch)

Permalänk
Medlem

2.0.5 Nu är den live i USA link inside (prev: Datamined 2.0.5 patch)

http://www.diablofans.com/news/48064-datamined-patch-2-0-5-cl...

En hel del ändringar, för mig blir det nog ny build

Men men Håll till godo

Såja nu är den live i USA
http://us.battle.net/d3/en/blog/14138344/patch-205-now-live-5...

Permalänk
Medlem

Efter en snabb koll så verkar det som om rätt många skills ändras till Fire damage. Det gör ju Cindercote ännu mer till ett måste item.

Det stora undantaget vad jag kan se är Archon, där flera skills ändras från arcane till något annat.

Undrar om elemental damage är så genomtänkt igentligen. Vissa items låser ju en till vissa skills och vissa skills låser en till vissa items.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk

En hel del rejäla buffar om detta stämmer! Nästan för bra för att vara sant.

Visa signatur

StorBurken | CPU:i5 4670K@ 4.3ghz 1.275v | Moderbord:Asus Maximus VI Hero | Ram:Crucial ballistiX sport 16gb 1600mhz | GPU:EVGA GTX 780 Classified@1293/6804| Storage:Samsung 840 Pro 256gb + 3 tb Seagate Barracuda | Kylare:Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Läst igenom mer noga nu, och Crusader verkar helt klart bli roligare och med fler möjligheter för wrath regen
Dessutom kan man kanske använda 1hand nu

Permalänk
Medlem

Vad segt att dem gör om "min" main-attack till fire, jag som hade stackat physical dmg..
Jaja, bara att börja titta efter en ny spirit-gen

Annars tyckte jag patchen såg bra ut!

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Låter ju som wizz fick en smäll på käften rätt bra med alla förändringar. Pure Power blir Electric istället för Archon så nu är det ju lite lamt att försöka fixa CDR och perma archon. Man kanske ska köra vidare på sin WD istället för den verka få mer kul buffar.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Hedersmedlem

Wow. Crusader.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Låter ju som wizz fick en smäll på käften rätt bra med alla förändringar. Pure Power blir Electric istället för Archon så nu är det ju lite lamt att försöka fixa CDR och perma archon. Man kanske ska köra vidare på sin WD istället för den verka få mer kul buffar.

För att inte tala om Vyr's set. Har man stackat arcane damage så blir det inte kul om man ska olika elemental damage.

I den bästa av världar så borde man kunna välja vilken elemental damage man vill ha till sina skills.
Jag vet inte vad blizzard har emot Wizzards. Dom har blivit rätt rejält påpucklade dom senaste patcherna.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

För att inte tala om Vyr's set. Har man stackat arcane damage så blir det inte kul om man ska olika elemental damage.

I den bästa av världar så borde man kunna välja vilken elemental damage man vill ha till sina skills.
Jag vet inte vad blizzard har emot Wizzards. Dom har blivit rätt rejält påpucklade dom senaste patcherna.

Ja alltså jag överväger att gå fullt ut på min WD istället. Har ju betydligt enklare nu då %Fire Elemental verkar gynna WDs mer efter patchen.
Men man får väl lus läsa alla notes en gång till så man vet exakt vad som krävs.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Inaktiv

Och hela min Witch Doctor går från bra till totalt värdelös....dags att farma nytt elemental gear...igen.

Permalänk
Medlem

Ser ju positivt ut för en pet-build på WD. Nu är inte min supergearad direkt och vi får se om jag överlever fram till nya patchen.
Men det visar sig väll Precis börjat köra Torment 2 på HC. Läskigt värre. Tur man har bättre gearade polare som hjälper

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av karjix:

Låter ju som wizz fick en smäll på käften rätt bra med alla förändringar. Pure Power blir Electric istället för Archon så nu är det ju lite lamt att försöka fixa CDR och perma archon. Man kanske ska köra vidare på sin WD istället för den verka få mer kul buffar.

Så farligt var det väl inte? Magic Weapon buffen var ju bra. Kör man Lightning build så kommer Archon göra mer dmg.
Förstår dock att det inte är kul för Arcane folket. Men oss med Fire builds kommer att ha riktigt kul! Lär byta bort Black Hole mot Archon nu när Combustion finns

Skrivet av SunQ:

Ser ju positivt ut för en pet-build på WD. Nu är inte min supergearad direkt och vi får se om jag överlever fram till nya patchen.
Men det visar sig väll Precis börjat köra Torment 2 på HC. Läskigt värre. Tur man har bättre gearade polare som hjälper

Den där jäkla jätten slår ju för flera hundra miljoner så länge den är uppe om jag fattat det rätt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Ser ju positivt ut för en pet-build på WD. Nu är inte min supergearad direkt och vi får se om jag överlever fram till nya patchen.
Men det visar sig väll Precis börjat köra Torment 2 på HC. Läskigt värre. Tur man har bättre gearade polare som hjälper

Verkligen!
Buffen på jyckarna var välbehövlig även om det var en marginell ökning av dmg.

Wrathfull protector förändringen var verkligen schyst! Vet inte hur många gånger han slagit mobs ur pirnadon eller bara över de andra petsen man har ute så han inte kommer åt dom längre.
Antar att dom inte orkade fixa pathingen på honom så detta var det enklaste alternativet för att "semi-fixa" problemet.

Undrar hur fetish sycophants fungerar nu med tanke på: Now triggered from hitting enemies (changed from casting physical realm spells); chance to summon a Fetish is now up to 10% (up from 5%).

Hade ju varit rent för bra om det procar även på pets slag

Skrivet av Mocka:

Den där jäkla jätten slår ju för flera hundra miljoner så länge den är uppe om jag fattat det rätt.

Beror givetvis på gear men 100m+ OM han slår och inte bara står och chillar tills han dör.

Permalänk
Medlem

De boostar leg drop för varje patch som kommer. Börjar tappa spelare måntro? Haha..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Reversal : Recasting window is now 5 seconds (down from 8 seconds); casting Teleport again within 5 seconds will instantly return you to your original location and set the remaining cooldown to 1 second

Betyder det rent teoretisk att man kan kasta 2st teleport typ varannan sekund? Knappast troligt, men jag tyder det så. Eller tänker jag helt bakvänt?

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Skrivet av Naxos:

De boostar leg drop för varje patch som kommer. Börjar tappa spelare måntro? Haha..

Med risk för att bli påhoppad så tycker jag det är helt rätt med tanke på BoA och fimpandet av trading.
För att försvara mitt påstående så menar jag inte att man ska få best in slot efter 1 månads gameplay men med tanke på hur legs fungerar idag och hur blizzard tänkt att man ska förändra sin build efter vad som droppar så borde sakerna droppa med högre frekvens.

Citat:

95% of loot is awful. Genuinely awful. The name of the game is choice. Choice = Fun. No choice = what you're getting in this thread: irritation. Some may say, "You have a choice!" Putting on gear that only an idiot incapable of doing basic arithmetic would wear (or a truly unlucky person) is not a choice. When you have a loot table of some 1,000's of items being possibly generated and a whopping 20 of those 1,000's of items are actually "end game" viable... then there's a problem.

Loot frequency. If you're going to create a system built completely and totally around RNG then you need to increase the drop rate of useable gear. No one wants to grind 400+ hours to get a full class set. Not a GOOD full class set mind you; just A class set. Then proceeding to grind another 500+ hours to get GOOD versions of said class set.

http://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/10494872749

Ska dom behålla oss casuals så kan dom inte bara avfärda gnället med "RNG! Var glad om du ens får prylarna du letar efter".

Permalänk
Medlem

En bit av crusadersettet kvar till 6-setsbonus och då bestämmer de sig för att nerfa Rally ... Yay! Min vanliga tur. Nåja, Blessed Shield får ju en boost i vart fall.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

De boostar leg drop för varje patch som kommer. Börjar tappa spelare måntro? Haha..

Det är standard, sedan e det nog lika mycket pga tweaking iom att de intelängre går att köpa något så måste du hitta allt.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Verkar inte fixa frysningarna i denna patch? Eller är det bara jag som har det? Vartenda meny eller tooltip man öppnar så fryser hela spelet i 2 sekunder.

Visa signatur

Asus Z370-F / I7 9700k / Asus RTX3080 TUF OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

De boostar leg drop för varje patch som kommer. Börjar tappa spelare måntro? Haha..

Nu ska detta vara del i s.k. community buffs. Ingen som vet när eller hur ofta dessa kommer vara.

http://diablo.incgamers.com/blog/comments/diablo-3-patch-2-0-...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Fan alltså, blev riktigt sugen på att spela barbarian igen nu. Synd att jag torskade min gubbe på HC pga lagget som var för någon vecka sedan.. ><

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy Ferret:

En bit av crusadersettet kvar till 6-setsbonus och då bestämmer de sig för att nerfa Rally ... Yay! Min vanliga tur. Nåja, Blessed Shield får ju en boost i vart fall.

Tyvärr blir blessed shield nerfad och ej boostad
den har ej 50% nu utan 300ngt%

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Door:

Tyvärr blir blessed shield nerfad och ej boostad
den har ej 50% nu utan 300ngt%

Uhm, under Shattering Throw står det väldigt mycket "50 %" för mig, är det felskrivet alltså?

Edit: Jepp, verkar vara fallet efter lite grävande. Nåja, får väl se hur stor inverkan det de facto får.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Fan alltså, blev riktigt sugen på att spela barbarian igen nu. Synd att jag torskade min gubbe på HC pga lagget som var för någon vecka sedan.. ><

tufft att dö pga lagg, spela vanligt istället aldrig fattat vad man ska bevisa spela värdelösa hardcore och sen dö för nåt man inte kunde påverka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

tufft att dö pga lagg, spela vanligt istället aldrig fattat vad man ska bevisa spela värdelösa hardcore och sen dö för nåt man inte kunde påverka.

Jo alltså det kändes ganska värdelöst när man dog. Men alltså själva spelstilen och buildsen tycker jag är mycket roligare på HC, svårt att förklara men det blir väldigt annorlunda!

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

tufft att dö pga lagg, spela vanligt istället aldrig fattat vad man ska bevisa spela värdelösa hardcore och sen dö för nåt man inte kunde påverka.

Att dö på lagg eller liknande suger ja men SC gör ju att man aldrig behöver bry sig, du kan slänga dig in i vad som helst utan minsta planering, det är ingen risk med något du gör, du kan inte direkt utmana ödet eller ha hjärtat i halsgropen när skärmen blinkar rött nere i en rift, dina skills e på CD, det är 15 sekunder kvar på potion CD och hela golvet är fyllt med Desecrator, Plagued, Frozen och Arcane Enchanted (skedde mig idag). Kör du SC då e det ju bara säga till polarna "kommer snart" och kliva på första bästa Arcane, kör du HC stiger paniken och du hoppar runt som en skållad råtta och försöker hålla dig vid liv.

Nej HC är inte för alla, själv förstår jag inte varför man kör SC, för mig är det samma problematik som är med MMOs, det är bara en tidsfråga och man behöver aldrig egentligen oroa sig. Både SC och HC är att skaffa gear för att skaffa bättre gear men i SC riskerar du ju aldrig att förlora det, du uppnår ett visst och kan chansa hejvilt, bara köra på. Bra exempel är att kolla stats på gear på t.ex. http://www.diabloprogress.com/ i SC har betydligt fler över 3milj elemental dps för att med HC gubbar är det inte bara en utmaning att hitta gear utan att leva så man får behålla skiten, i SC kan de gubbarna aldrig bli sämre bara bättre, i HC kan ledaren göra en miss, dra ett pack för mycket eller ha otur och vips är han borta från listan.

EDIT:
BTW dör jag gråter jag inte över min gubbe men över min devastator, min SoJ och mina mage fist kan jag känna en viss förlust
http://eu.battle.net/d3/en/profile/holok-2741/hero/42845262

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Upp till var och en om man gillar risken att råka få all nedlagda timmar bortkastade p.g.a. lagg. Ren idioti enligt vissa, andra inte.

Får se hur det ser ut när ladders kommer. Då kanske jag kör en på HC för då har man i.a.f. chans på något extra plus att det är tidsbegränsat.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Upp till var och en om man gillar risken att råka få all nedlagda timmar bortkastade p.g.a. lagg. Ren idioti enligt vissa, andra inte.

Får se hur det ser ut när ladders kommer. Då kanske jag kör en på HC för då har man i.a.f. chans på något extra plus att det är tidsbegränsat.

Ingen gillar ju risken att lagg ska sabba, det är ju inte så att folk spelar HC för att risken att lagg dödar en och tar bort progress existerar? Det är som att säga att man kör en snabb bil för att en punktering kan få en att flyga av motorvägen, tror ingen köper en snabb bil för det och tror ingen spelar HC för lagg utan man köper en snabb bil för att man gillar att köra fort och man spelar HC för att man gillar utmaningen. Lagg är inte en feature, det är ett problem.

Tidbegränsat? du vet att när laddern är över så förs gubben över och blir en vanligt HC gubbe då, bara unika drops typ som är tidbegränsat.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Ja efter att läst igenom allt noga och sovit på saken har jag bestämt mig för att köra min Wizz ändå.
Det är klart en upgrade att istället kunna använda Combustion "Fire" Archon istället för Black Hole då man kan bränna ner packs som smör med hög %Elemental Elite Dps.

Som sagt ska bli kul att köra lite test när man kommer hem från jobbet. En hel del nytt som lär ge spelet lite "Ny" känsla igen.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64