Far Cry 4 Diskussionstråd

Permalänk
Skrivet av stormense:

Äkta miljöer från platsen FarCry 4 är inspirerad av.

Ui27fwRvfUU

Riktigt tråkigt landskap!

Permalänk
Medlem

Helt idiotiska patchnummer de kör med. Såg att jag hade version 1.10 och trodde så klart att det var mycket äldre än 1.8 och 1.9 osv. Men nej, det är tydligen 1.TIO och inte 1.EN. Varför inte kalla den för 2.0?

I vilket falls om helst, slutade spela efter några timmar när det släpptes pga av allt stutter, men det verkar vara borta nu. Ett år senare sådär Borde köpt spelet nu på rea istället. Multiplayer verkar vara helt dött nu dock.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Om man laddar ner FC4 igen på Uplay, är SP sparat sen sist man lirade, i nåt moln?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Om man laddar ner FC4 igen på Uplay, är SP sparat sen sist man lirade, i nåt moln?

Japp så var det iallafall för mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyken988:

Japp så var det iallafall för mig

OK, testar nu då, tack för svar!

Permalänk
Avstängd

Senaste patchen krashar spelet för många. Jag kommer inte ens igång. Har provat att omistallera både på SSD och nätverksdisk. Första gången lirar det efter att avinstallerat och laddat ner på nytt men stänger man ner spelet och startar det igen så bommar det totalt.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

Fick svar på varför och tänker helt enkelt överge Uplay/Ubisoft som plattform. Finns visst massor av program som kan störa deras spel om programmen körs i bakgrunden. Gäller inte alla spel men svårt att veta vilka så kommer i fortsättningen bara hålla mig till Steam och undvika Ubisofts spel.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd

MSI Afterburner/Rivatuner/Precision X?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lothbrok:

MSI Afterburner/Rivatuner/Precision X?

Borde inte vara ett problem iallafall, jag kör nya Far Cry Primal med Afterburners overlay (främst för capture) samt Uplays overlay utan problem.

En förklaring på vad svaret nu var skulle nog inte skada.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Borde inte vara ett problem iallafall, jag kör nya Far Cry Primal med Afterburners overlay (främst för capture) samt Uplays overlay utan problem.

En förklaring på vad svaret nu var skulle nog inte skada.

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer ihåg att mitt FC4 inte fungerade med Afterburners overlay.
Fick stänga av Afterburner, starta FC4, sedan starta Afterburner

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Avstängd

Citerar mig själv

Skrivet av stormense:

Fick svar på varför och tänker helt enkelt överge Uplay/Ubisoft som plattform. Finns visst massor av program som kan störa deras spel om programmen körs i bakgrunden. Gäller inte alla spel men svårt att veta vilka så kommer i fortsättningen bara hålla mig till Steam och undvika Ubisofts spel.

Mycket konstigt. Bottade med Wiindows 7 istället för Windows och där fungerar spelet utmärkt. Ännu märkligare är att jag hade 30-40 FPS på High i Windows 10 men får i snitt +60 FPS på Ultra i Windows 7.

Kan svaret vara Teamviewer fast jag inte har det att autostarta och inte igång när jag spelar. Om det är det får jag väll köra Team.. i en virtuell maskin för jag måste ha det igång ibland.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)