Kunde inte motstå suget, gick och köpte ett Wii U med Mario Kart 8 idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Just bakåtkompabiliteten med Wii känns det som att många glömmer. Det är skitsmutt att kunna spela sina gamla Wii spel och även om man inte har några sen tidigare så finns det ju många Wii spel som är väl värda att spela och som man ofta hittar billigt.

Exakt, båda Zelda-spelen och båda Mario galaxy köptes ganska omgående till mitt Wii U

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

Blev tamefan en beställning på wii u mariokart-paketet. Hoppas det är så bra som alla säger

Frågan är bara vad det finns för fler spel till wii u som jag kan vara intresserad av. Känns som att dendär koden man får med kommer att gå till New super mario bros u, då det är det enda som verkar intressant

Pikmin3, Rayman Legend, Rabbids Go Home (Wii Spel) är några du kan kolla på. Om du spelat New Super Mario Bros för Wii kan du skippa WiiU versionen. Super Mario 3D är nåt du kan kolla på också. Sen har du en del kul i shoppen, TokiTori, Giana Sisters, The Cave, mfl.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Just bakåtkompabiliteten med Wii känns det som att många glömmer. Det är skitsmutt att kunna spela sina gamla Wii spel och även om man inte har några sen tidigare så finns det ju många Wii spel som är väl värda att spela och som man ofta hittar billigt.

Du har så rätt så kan bara instämma i det. Började spela Project Zero 2 med en kompis ikväll. Scary game!
Kul förresten att man får återkoppling när man postar inlägg i den här tråden. I "tråden om Wii U" får man aldrig någon återkoppling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viceroy:

Du har så rätt så kan bara instämma i det. Började spela Project Zero 2 med en kompis ikväll. Scary game!
Kul förresten att man får återkoppling när man postar inlägg i den här tråden. I "tråden om Wii U" får man aldrig någon återkoppling.

He, he, här får man återkoppling för att alla är riktigt engagerade!

Funderar på kompabiliteten som bla. du och Hurtigbullen nämner. Hur hanterar Wii U:n uppskalningen till 1080p (eller struntar den i det?). Har Metroid Prime 3 Corruption, Zelda Twilight Princess och Super Mario Galaxy liggande som jag knappt spelat på min gamla Wii. Blir det OK på stor TV (60")? Jag förstår givetvis att det inte blir revolutionerande men är det OK?

Anledningen till att jag frågar istället för att testa själv är att spelen ligger begravda i min källarskrub och det kommer att ta ett tag att leta fram dem...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

He, he, här får man återkoppling för att alla är riktigt engagerade!

Funderar på kompabiliteten som bla. du och Hurtigbullen nämner. Hur hanterar Wii U:n uppskalningen till 1080p (eller struntar den i det?). Har Metroid Prime 3 Corruption, Zelda Twilight Princess och Super Mario Galaxy liggande som jag knappt spelat på min gamla Wii. Blir det OK på stor TV (60")? Jag förstår givetvis att det inte blir revolutionerande men är det OK?

Anledningen till att jag frågar istället för att testa själv är att spelen ligger begravda i min källarskrub och det kommer att ta ett tag att leta fram dem...

Hur det ser ut på din TV kan jag ju inte sia om, men på min Panasonic 46" så tycker iaf jag att det ser bättre ut än när kör Wii:n mot samma TV (Wii:n var inkopplad med SCART RGB kabel och WiiU:n är inkopplad med HDMI via stärkaren i pass-through mode). Om den sen skalas upp eller inte, eller om det är en bra uppskalning vet jag inte, men kontentan är att i mitt tycke är det helt ok.

Det enda spel jag sett något negativt med är Pikmin2, där det blir nån mysko pixelrad längst ner som skimmrar i olika färger. I övrigt har alla spel vi provat funkat bra (bl.a Super Mario Galaxy).

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Hur det ser ut på din TV kan jag ju inte sia om, men på min Panasonic 46" så tycker iaf jag att det ser bättre ut än när kör Wii:n mot samma TV (Wii:n var inkopplad med SCART RGB kabel och WiiU:n är inkopplad med HDMI via stärkaren i pass-through mode). Om den sen skalas upp eller inte, eller om det är en bra uppskalning vet jag inte, men kontentan är att i mitt tycke är det helt ok.

Det enda spel jag sett något negativt med är Pikmin2, där det blir nån mysko pixelrad längst ner som skimmrar i olika färger. I övrigt har alla spel vi provat funkat bra (bl.a Super Mario Galaxy).

Låter bra, får ta mig ner i källaren och leta upp mina gamla Wii-spel.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Låter bra, får ta mig ner i källaren och leta upp mina gamla Wii-spel.

Passa på att leta upp kontrollerna också (om du inte redan har det förstås). Wiimote och nunchuck behövs för Wii spelen.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Passa på att leta upp kontrollerna också (om du inte redan har det förstås). Wiimote och nunchuck behövs för Wii spelen.

Jodå, kontrollerna har jag kontroll på

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Även jag trillade dit och köpte ett Wii U med Mario Kart 8 för några veckor sen

Spelet är ju helt klart lysande, och skönt att det äntligen finns ett motmedel
mot det blå skalet!

Dock har jag en fundering vad gäller onlineläget. Jag har spelat online otaliga gånger,
men inte en enda gång har jag mött någon från norden, det är alltid spanjorer, tyskar,
holländare, fransmän och belgare.
Vad kan detta bero på?
Någon gång kunde det ju vara roligt att möta folk från närregionen, inte minst med tanke
på alla uppkopplingsproblem som lättare uppstår, såsom sämre svarstider, plötsliga connection
errors och annat.

Jag har Bahnhof om det kan vara till nån hjälp.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NAD:

Även jag trillade dit och köpte ett Wii U med Mario Kart 8 för några veckor sen

Spelet är ju helt klart lysande, och skönt att det äntligen finns ett motmedel
mot det blå skalet!

Dock har jag en fundering vad gäller onlineläget. Jag har spelat online otaliga gånger,
men inte en enda gång har jag mött någon från norden, det är alltid spanjorer, tyskar,
holländare, fransmän och belgare.
Vad kan detta bero på?
Någon gång kunde det ju vara roligt att möta folk från närregionen, inte minst med tanke
på alla uppkopplingsproblem som lättare uppstår, såsom sämre svarstider, plötsliga connection
errors och annat.

Jag har Bahnhof om det kan vara till nån hjälp.

Har tyvärr inte något svar på din fundering/fråga, men vill ändå passa på att skriva att du skall vara glad att du ens kan spela online mot andra! Jag önskar verkligen att jag kunde göra det likväl... Spelet skulle vara så otroligt mycket bättre, mer hållbart och roligare då.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Z97-A | CPU: Intel Core i5 4670K @ 4,0GHz | GPU: MSI GeForce GTX 770 | Lagring: Intel 330 Series 120GB SSD + 2TB Seagate Barracuda | RAM: Corsair CL10 2 x 8GB 1600MHz DDR3 | PSU: Fractal Design Newton R3 600W | Optisk enhet: ASUS DRW-24F1ST |Skärmar: LG W2453V 24" + Envison L905A | Tangentbord: Saitek Cyborg Keyboard | Mus: Razer Naga 2012 Edition