Permalänk
Medlem

LP-vägg

Det här är väl inte riktigt en datorhörna, men då jag bor i en liten studentlägenhet så är i princip hela rummet en datorhörna/sovrum/vardagsrum så jag tänkte att jag delar med mig av min skapalse här endå!

Jag satt i vilket fall hemma häromdagen och bestämmde mig för att min vägg bakom min TV var på tok för tråkig. Visserligen hade jag pyntat med lite tavlor, men det var endå en vägg jag inte var nöjd med och därför bestämde jag mig för att göra något åt det. Jag tog en tur till stan, först en second hand-butik för att dryga ut LP-samlingen samt köpa en bättre begagnad såg, sedan till Beijer för plank & färg och sist till JULA för lite papp-spik, sen var det bara att köra igång. Om någon har åsikter på färgvalet så vill jag passa på att meddela att jag blundade och pekade på en färg på färgakartan, så det var ödet och inte jag som valde färg.

Material:

Läkt 12*50 á ca 40m
Träfärg täckfärg 0.5l
Papp-spik
PL600 multi-lim

Läkten kostar drygt 4kr/m, träfärgen gick på en femtilapp, spiken drygt 50kr och limet en 60kr ca.

Utöver detta behövs givetvis pensel, hammare, såg och en såndär limspruta i metall som en använder till bygglim osv, kommer dock inte ihåg vad det heter. I materialväg har det dock endast kostat mig runt 250-300kr, så för den som har verktygen + en massa LP-skivor liggandes så är det en förhållandevis billig historia.

LP-vägg

Permalänk

Jag tänkte på det här för ett tag sedan att jag villa ha en samling med mina favorit album på väggen med lp plattar, skulle bli så dyrt dock så det blev inte av.
Tycker att det blev mycket lyckat!
5/5

Visa signatur

Case: Obsidian 900D CPU: 4770k Mobo: Asus Sabertooth z-87 GPUs 2x Evga 780 3gb Sc RAM: 16GB Vengeance 4x4GB PSU: Corsair Ax 1200i SSD: 2x Samsung 840 256Gb Pro Keyboard: Qpad Mk-85 Monitors: Primary: ASUS VG248QE 144Hz 24' Battlescreen: Packard Bell Viseo 24' Portraitmode: Dell 24' Deskstand: Ergotron DeskStand: DS100 HDD: 2x WD Black 4tb raid 1 Mouse: Deathadder 2013 Mouse Mat: Razer Goliathus Speed

Permalänk
Medlem

Kan det vara så att du bor på Campus i Karlstad? Duettgatan eller Triogatan? Om inte så var det sjukt likt dom små lägenheterna där också har Sverige jävligt tråkiga studentlägenheter

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk

Det blev ju riktigt bra! Tråkigt att du inte har favoriterna uppe, utan bara något random köpt second hand dock!

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Kan det vara så att du bor på Campus i Karlstad? Duettgatan eller Triogatan? Om inte så var det sjukt likt dom små lägenheterna där också har Sverige jävligt tråkiga studentlägenheter

Stämmer bra, Triogatan. Joo, de är ju inte de roligaste direkt

Skrivet av RedSparowes:

Det blev ju riktigt bra! Tråkigt att du inte har favoriterna uppe, utan bara något random köpt second hand dock!

Vet inte vilka favoriter du menar, men det är inte random. MC Hammer, Vanilla Ice, Queen, Bruce Springsteen, David Bowie, Village People, Rolling Stones, ABBA, the Beatles, Elton John, Culture Club osv.

Vet som sagt inte vilka favoriter du menar, men random är det verkligen inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Stämmer bra, Triogatan. Joo, de är ju inte de roligaste direkt

Spännande, bodde på Duettgatan 1. Mitt emot Rumpan Bar, bottenvåningen. I en liten 16 kvm Bodde där i 4,5 år

Du kommer eventuellt få vissa problem när du ska ta ner det du limmat på väggen Vet ej hur starkt det där limmet är men jag körde med dubbelhäftat-tejp och fick med mig bitar av yttre lagret av den målade betongen när jag skulle flytta ... fick sen spackla och lära mig blanda färg så det blev någorlunda likt originalfärgen. Vilket det blev

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

Hur lyssnar man på dom då? Går dom ens att plocka ut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Spännande, bodde på Duettgatan 1. Mitt emot Rumpan Bar, bottenvåningen. I en liten 16 kvm Bodde där i 4,5 år

Du kommer eventuellt få vissa problem när du ska ta ner det du limmat på väggen Vet ej hur starkt det där limmet är men jag körde med dubbelhäftat-tejp och fick med mig bitar av yttre lagret av den målade betongen när jag skulle flytta ... fick sen spackla och lära mig blanda färg så det blev någorlunda likt originalfärgen. Vilket det blev

Rumpan, RIP, är riven i förmån för fler studentlägenheter, men de ska tydligen bli en ny festlokal i botten på någon av bygnaderna, dock lite finare än vad Rumpan var, om ryktet stämmer.

Joo, har änvänt riktigt lim så det kommer troligen gå käpprätt åt helvete när det ska tas loss, men som sagt, den dagen den sorgen!

Skrivet av bagfalls:

Hur lyssnar man på dom då? Går dom ens att plocka ut?

Haha, ja då, de vilar som sagt bara på lite vanlig pappspik så de är bara att lyfta ner. Tyvärr var jag tvungen att överge min gamla goda LP-rigg när jag flyttade till den här lilla lägenheten, men jag hoppas kunna införskaffa något vettigt i slutet av sommarn från HIFI-Klubben

Permalänk
Medlem
Skrivet av SM-LoD:

Rumpan, RIP, är riven i förmån för fler studentlägenheter, men de ska tydligen bli en ny festlokal i botten på någon av bygnaderna, dock lite finare än vad Rumpan var, om ryktet stämmer.

Joo, har änvänt riktigt lim så det kommer troligen gå käpprätt åt helvete när det ska tas loss, men som sagt, den dagen den sorgen!

Haha, ja då, de vilar som sagt bara på lite vanlig pappspik så de är bara att lyfta ner. Tyvärr var jag tvungen att överge min gamla goda LP-rigg när jag flyttade till den här lilla lägenheten, men jag hoppas kunna införskaffa något vettigt i slutet av sommarn från HIFI-Klubben

Va? Har dom rivit Rumpan? Tråkigt. hade många trevliga stunder där inne. Måste ju komma en festlokal eller liknande, är ju tråkigt för Campus annars om det inte finns ett vattenhål i området.

Jo, men lite spackel o sen blanda färg, gick rätt bra faktiskt, man såg ingen skillnad när jag gjorde det Om du känner den som bor i rum nr 5 på Duettgatan 1, bottenplan så kan du gå in o kolla själv

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB