Permalänk
Medlem

Black screen

Nyligen har jag börjat få black screen, har aldrig hänt tidigare, har haft datorn i 1,5 år. Det händer ungefär 1 gång per dag. Först börjar hemsidor att sluta svara och sedan blir skärmen blå i ungefär 1 sekund följt av black screen. Datorn är igång hela tiden vid black screen och om jag startar om den så fungerar allt som det ska igen. Det jag kom att tänka på är att datorn möjligtvis blir överhettad då det är sjukt varmt i mitt rum just nu, men då borde ju datorn stängas av vilket den inte gör. Det andra jag tänkte på är om jag kanske måste uppdatera tex moderkortet, ssd, grafikkortet eller liknande. Har ej tittat om allt är up to date.

Datorns spec:
Windows 8.1 pro 64bit
Z77A-G43 - ATX
i5-3570k 3,4 GHz
8192 MB
SSD Crucial M500 240GB

Har någon erfarenhet av mitt problem, förslag på lösning?

Permalänk
Skrivet av Spatzen:

Nyligen har jag börjat få black screen, har aldrig hänt tidigare, har haft datorn i 1,5 år. Det händer ungefär 1 gång per dag. Först börjar hemsidor att sluta svara och sedan blir skärmen blå i ungefär 1 sekund följt av black screen. Datorn är igång hela tiden vid black screen och om jag startar om den så fungerar allt som det ska igen. Det jag kom att tänka på är att datorn möjligtvis blir överhettad då det är sjukt varmt i mitt rum just nu, men då borde ju datorn stängas av vilket den inte gör. Det andra jag tänkte på är om jag kanske måste uppdatera tex moderkortet, ssd, grafikkortet eller liknande. Har ej tittat om allt är up to date.

Datorns spec:
Windows 8.1 pro 64bit
Z77A-G43 - ATX
i5-3570k 3,4 GHz
8192 MB
SSD Crucial M500 240GB

Har någon erfarenhet av mitt problem, förslag på lösning?

Vad har du för skärm?

*bump*

Visa signatur

Primärdator : Ryzen 7 5800x3d 32GB - Arctic Liquid Freezer III 240 - Strix X570-F - RTX 2070S - SAMSUNG 970 EVO+ NVME 1 TB - Samsung 750 Evo 500 GB - Samsung 840 Pro 238 GB - Fractal design define 7 compact

Lekdator: i7 2600k 16GB-ddr3- 2x GTX 770 - Samsung 840 pro 238 GB - Resväska