Watch Dogs bildkvalitet och ljussättning trimmas av moddare

Permalänk
Entusiast

Ok så det är inte en modd utan han har bara aktiverat inställningar som redan finns i spelet genom att pilla på .xml-filer.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Keeper of Traditions

Tji fick de som sa att det inte skulle bli några mods.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig allting blir suddigt som är längre än 10 meters avstånd (förutom när jag siktar med vapen) ???

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem

Lite kasst o hata på folk som förhandsbokar spel och som sedan blir missnöjda när slutresultatet inte alls är som "reklamsnutten".
Tänk er själva om nu ställer er på kö för en Lamborghini eller annan bil man får vänta ett par månader på, sedan levereras en Fiat, hur j-a nöjda hade ni blivit?

Rätt omoget att gå till attack på likasinnade gamers för att de har blivit lurade. Sedan om spelet inte faller just dig i smaken skiter väll jag i, alla gillar inte The Sims heller så.

Det som är fel är att de har mage att ta fullt pris vid förhandbokningar, det borde snarare vara som andra företag gör och säljer spelet lite billigare och ger tillgång till alpha/beta och de lyssnar på dina åsikter.
Inte öppna kiosken innan korven ens kommit och inte ens skämmas då man säljer lidl korv till sibyllapris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Lite kasst o hata på folk som förhandsbokar spel och som sedan blir missnöjda när slutresultatet inte alls är som "reklamsnutten".
Tänk er själva om nu ställer er på kö för en Lamborghini eller annan bil man får vänta ett par månader på, sedan levereras en Fiat, hur j-a nöjda hade ni blivit?

Rätt omoget att gå till attack på likasinnade gamers för att de har blivit lurade. Sedan om spelet inte faller just dig i smaken skiter väll jag i, alla gillar inte The Sims heller så.

Det som är fel är att de har mage att ta fullt pris vid förhandbokningar, det borde snarare vara som andra företag gör och säljer spelet lite billigare och ger tillgång till alpha/beta och de lyssnar på dina åsikter.
Inte öppna kiosken innan korven ens kommit och inte ens skämmas då man säljer lidl korv till sibyllapris.

Edit: Missförstog första stycket.

Och det där om Alpha tycker jag är rent skit. Speciellt ifall spelet har en fanbase, som så fort man yttrar något negativ skriker ALPHA. Ett spel ska släppas när det är färdigt.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Dallebull:

Lite kasst o hata på folk som förhandsbokar spel och som sedan blir missnöjda när slutresultatet inte alls är som "reklamsnutten".
Tänk er själva om nu ställer er på kö för en Lamborghini eller annan bil man får vänta ett par månader på, sedan levereras en Fiat, hur j-a nöjda hade ni blivit?

Rätt omoget att gå till attack på likasinnade gamers för att de har blivit lurade. Sedan om spelet inte faller just dig i smaken skiter väll jag i, alla gillar inte The Sims heller så.

Det som är fel är att de har mage att ta fullt pris vid förhandbokningar, det borde snarare vara som andra företag gör och säljer spelet lite billigare och ger tillgång till alpha/beta och de lyssnar på dina åsikter.
Inte öppna kiosken innan korven ens kommit och inte ens skämmas då man säljer lidl korv till sibyllapris.

Fast det där håller inte alls. Köper du en Lamborghini så beställer du en specifik vara. Du har dessutom gått in och tittat på en liknande bil och suttit och valt färg och inredning in absurdum. Det folk gjorde när de förbokade Watch Dogs var att de tog första bästa annons på Blocket och gjorde en banköverföring till säljaren bara baserat på en suddig mobilbild.

Vad som är omoget är att sitta och gråta för att man än en gång inte fick exakt vad man hade förväntat sig. Efter BF3 kan man tycka att folk borde insett att det fanns en stor risk att BF4 skulle innehålla buggar vid lansering, ändå förhandsbokade folk som galningar och sedan gnällde alla när det var fullt med buggar. Lär er av era misstag. Det är en viktig erfarenhet som man har nytta av resten av livet. Tänk till innan du kastar iväg pengar på saker. Om en sak var dålig, köp inte nästa likadana sak utan att först kolla om den är lika dålig.

Förhandsbokning som fenomen borde bara gå och dö för det gynnar enbart de som tillverkar spelen. Det finns exakt noll och ingen anledning att någonsin förboka ett spel. Lägre priser vid förhandsbokningar är bara trams från utvecklarnas sida, de försöker blåsa dig på dina pengar. Det är inte för din skull utan det är för att garantera att de får sålt sin skit. De lever på att folk är otåliga och inte kan vänta ens en enda dag med att spela ett nytt spel. För det är allt som krävs. Vänta en endaste liten dag efter lanseringen så kommer alla stora spelsidor och speljournalister ha hunnit testa spelet och kan direkt säga om det är fullt med buggar eller om det är lika bra som man kunde förvänta sig. Då kan man göra ett välinformerat beslut om huruvida spelet är värt pengarna. Köper man en fysisk kopia så har man förlorat en dag. Köper man en digital kopia via till exempel Steam så har man förlorat en timme eller två.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Är det bara för mig allting blir suddigt som är längre än 10 meters avstånd (förutom när jag siktar med vapen) ???

Har inte modden själv men är nog DoF (Depth of Field) som orsakar detta. Konstigt dock att du upplever det så starkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrNubcake:

Har inte modden själv men är nog DoF (Depth of Field) som orsakar detta. Konstigt dock att du upplever det så starkt.

DoFen är överdriven, det känns som att man är närsynt

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk

Nae, du har fel. Instämmer inte.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Ok så det är inte en modd utan han har bara aktiverat inställningar som redan finns i spelet genom att pilla på .xml-filer.

troligen
men det är ju dom gömda inställningarna vi vill åt ändå

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

DÅ är folk dumma, som fortsätter o förbokar, och får samma skit om och om igen!

Efter FarCry 3 borde folk ha lärt sig!? Nu Watch Dogs, kan lova dig att det kommer bli samma med Division!

Vad är det för fel på FarCry 3 nu då?? det är ett bra spel

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sputte:

Visst blev det trevligare med bättre ljussättning, och depth of field, men det spelet behöver är ett hi res texture pack. Hoppas det kommer i framtiden

kör med dom förvalda Ultra inställningarna så ser du att det inte behövs.
ändrar du nåt till custom så blir texturerna bra mycket sämre med mer blur.
bug?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeafBox:

Ja detta ser ju inte speciellt bra ut för Ubisoft, tom döpt inställningarna till "E3". Nästan som om dom visste i förväg att dom skulle ändra på det
http://i.imgur.com/6gvbTTY.jpg

Busted!
fattar fortfarande inte varför dom tog bort så mycket godis?
var det för att alla PS4a ägare inte skulle bli ledsna och kinkiga?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Vad är det för fel på FraCry 3 nu då?? det är ett bra spel

Spelet är jättebra, men grafiken är långt ifrån så snygg som den var på E3 demon.

Permalänk
Medlem

Skön inställning
Inte köpt Watch Dogs och kommer inte göra det häller, utvecklare som MEDVETET försämrar ett spel på PC bara för att konsolerna inte ska se dåliga åt ligger på sandlådenivå.
Ubisoft dra något dött över er och ta en funderare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

DÅ är folk dumma, som fortsätter o förbokar, och får samma skit om och om igen!

Efter FarCry 3 borde folk ha lärt sig!? Nu Watch Dogs, kan lova dig att det kommer bli samma med Division!

Skrivet av Señor Hallon:

Nej, men denna förbokningshets MÅSTE få ett slut.

Ja, för att skydda sig själv så är det smart att inte förboka, för företagen kommer alltid utnyttja det. Det är samma princip som att inte låsa sin cykel, det är dumt för det är givet att någon kommer stjäla den förr eller senare, men det är fortfarande enbart tjuvens fel. Enbart företaget som bör skämmas i detta fallet.

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Skrivet av THB:

Som jag skrev i den andra tråden om detta så är det inte någon konspiration från Ubi.
När de visade första trailern på E3 2012 så fanns inte "Next-Gen" konsollerna och de hade specifika inställningar för just E3, vilket ca 99% av alla har.

Sedan så fick de helt sonika tidsbrist och avaktiverade dessa inställningar eftersom de inte var klara med dom och ville inte släppa ett ofärdigt spel med dessa ej riktigt klara effekter och inställningar så de stängde helt sonika av dem.

Att de ligger kvar tyder iaf enligt mig på att de har planerat att slå på dom, förmodligen via en patch vid senare tillfälle när de fixat till effekterna.

Det stod i och för sig "Ubisoft hävdar att Watch Dogs först och främst utvecklades för PC-plattformen" i artikeln. Varför ska i sådana fall PC-versionen behöva lida pin för att konsolerna är sena?

Skrivet av Zotamedu:

Fast det är ju konsumenterna som gång på gång envisas med att betala för något som de inte har en aning om ens fungerar. Om man förbeställer ett spel som Watch Dogs är man rent ut sagt antingen lättlurad eller korkad. Ingen hade en aning om spelet var bra innan det släpptes eftersom det var helt nytt. Sluta köpa skit så kanske utvecklarna någon gång lär sig att sluta tillverka skit. Det finns exakt noll och inga rationella argument för att förbeställa ett nytt spel. Det är bara korkat. Sluta genast upp med dumheterna. Du köper grisen i säcken.

Sen ska Ubisoft ha skit för att de envisas med att ljuga i marknadsföringen men det är på inget sätt ett försvar för att förhandsboka. Tvärt får det bara folk som ändå förhandsbokar trots att det har blivit standard att ljuga i marknadsföringen att verka ännu mer lättlurade.

Absolut det du säger är logiskt. Men det kanske är enkelt för oss som är mer insatta i "datorvärlden" att dra en sån slutsats? Jag personligen anser att företagen har manipulerat marknaden och personer "överlag" psykologiskt med deras enorma marknadsföring (vilket du sa mot slutet). På så sätt blir de lovade enormt mycket men får lite tillbaka. Ofta vid sådana tillfällen kan säkert inte "den vanliga" personen förstå va de har förlorat. Jag försöker inte försvara ignorans, men för företagen är "ignorance is bliss" lönsamt. På så sätt kan de gång på gång utnyttja ett sådant system!

Jag personligen gillar inte begreppet "mer byråkrati", men när det är byråkrati som försöker begränsa hur företag kan manipulera marknaden psykologiskt och komma undan med det anser att att mer regler behövs. Vilka regler? Tyvärr kan jag personligen inte svara på det mer än det som sades tidigare i tråden, att man ska kunna straffas om man lovar för mycket och ger för lite. Kanske en större form av konsumentskydd? Sen kan man inte trolla fram marknadsregler över världen hur som helst. Men jag hoppas att vi inom EU kan ta initiativ för den Europeiska marknaden!

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Teh_Auwlboy:

Det stod i och för sig "Ubisoft hävdar att Watch Dogs först och främst utvecklades för PC-plattformen" i artikeln. Varför ska i sådana fall PC-versionen behöva lida pin för att konsolerna är sena?

Absolut det du säger är logiskt. Men det kanske är enkelt för oss som är mer insatta i "datorvärlden" att dra en sån slutsats? Jag personligen anser att företagen har manipulerat marknaden och personer "överlag" psykologiskt med deras enorma marknadsföring (vilket du sa mot slutet). På så sätt blir de lovade enormt mycket men får lite tillbaka. Ofta vid sådana tillfällen kan säkert inte "den vanliga" personen förstå va de har förlorat. Jag försöker inte försvara ignorans, men för företagen är "ignorance is bliss" lönsamt. På så sätt kan de gång på gång utnyttja ett sådant system!

Jag personligen gillar inte begreppet "mer byråkrati", men när det är byråkrati som försöker begränsa hur företag kan manipulera marknaden psykologiskt och komma undan med det anser att att mer regler behövs. Vilka regler? Tyvärr kan jag personligen inte svara på det mer än det som sades tidigare i tråden, att man ska kunna straffas om man lovar för mycket och ger för lite. Kanske en större form av konsumentskydd? Sen kan man inte trolla fram marknadsregler över världen hur som helst. Men jag hoppas att vi inom EU kan ta initiativ för den Europeiska marknaden!

Fast det handlar inte bara om datorvärlden. Att tänka ett steg till och inte köpa allt är något man bör ha koll på ändå. Om man slänger pengar på allt som vid första anblick ser bra ut så blir man snart väldigt fattig. Enbart min spamkorg i mailen innehåller tillräckligt med dåliga investeringar som vid första anblick ser bra ut för att ruinera en hel familj. Man behöver inte vara tekniskt insatt för att man ska inse att det är en dålig idé att köpa något som man inte vet något om. Tyvärr verkar det som om folk i allmänhet är rätt korkade. Annars hade väl nigeriabrev och annat fuffens inte fungerat för det är ju lite samma logik mellan att satsa på ett Nigeriabrev och att köpa ett helt nytt spel innan det är släppt. Det finns en trailer som lovar att du ska få massa pengar om du bara skickar in 499 kr nu.

Ubisoft ska ha mycket skit för deras agerande men det försvarar på inget sett denna idiotiska kultur av att köpa saker som inte är färdiga.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Spelet är jättebra, men grafiken är långt ifrån så snygg som den var på E3 demon.

Ok, finns det nån video på hur det skulle ha sett ut från början?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Ok, finns det nån video på hur det skulle ha sett ut från början?

Visst gör de' det. Tada!

Watchdogs

Farcry 3

Skulle vilja lägga till med att det är ju inte första gången UBIsoft är i blåsväder för detta att dom lovar massor "grafiskt" men inte levererar på det.. Farcry 3, samma sak. Ska bli intressant och se om det händer med Farcry 4 med.

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Fast det handlar inte bara om datorvärlden. Att tänka ett steg till och inte köpa allt är något man bör ha koll på ändå. Om man slänger pengar på allt som vid första anblick ser bra ut så blir man snart väldigt fattig. Enbart min spamkorg i mailen innehåller tillräckligt med dåliga investeringar som vid första anblick ser bra ut för att ruinera en hel familj. Man behöver inte vara tekniskt insatt för att man ska inse att det är en dålig idé att köpa något som man inte vet något om. Tyvärr verkar det som om folk i allmänhet är rätt korkade. Annars hade väl nigeriabrev och annat fuffens inte fungerat för det är ju lite samma logik mellan att satsa på ett Nigeriabrev och att köpa ett helt nytt spel innan det är släppt. Det finns en trailer som lovar att du ska få massa pengar om du bara skickar in 499 kr nu.

Ubisoft ska ha mycket skit för deras agerande men det försvarar på inget sett denna idiotiska kultur av att köpa saker som inte är färdiga.

Absolut!

Men tyvärr finns det säkert flera sidor av problemet. Att personer ska handla smart är alltid det bästa alternativet (faktiskt så skulle bara den enkla lösningen lösa flera världsproblem). Men konsumtion likt ekonomi är väldigt beroende av psykologiska faktorer. Ignorans och lögner är olika problem men framförallt är okunnighet nog det största problemet. Upplysning om problemet för allmänheten är nog det som säkert skulle hjälpa mest.

Visst det är en bra liknelse på människans ignorans (vilket skapas av okunnighet) med scam-mail. Men ett annat exempel kan ju vara följande;

Jag gick och såg den senaste x-men filmen på bio vilket på reklam såg extremt lovande ut. Men efteråt ångrade jag att man precis bränt 200 kr på sådant skit (150 för 3d vilket inte ens var 3d, och 50 på godis). För att filmen var inte alls som de byggde upp det på reklamen. Ska jag då ladda ner ett demoexemplar olagligt bara för att få insikt att den va dålig från början, eller kanske förstöra hela upplevelsen bara för att försäkra mig?

Visst ett spel är betydligt större än en film, men å andra siden är de inte det med tanke på hur de ständigt släpps som "berättelser man får uppleva själv"? Jag har nu bestämt mig att jag inte kommer stödja bio längre, den saken är klar. Men kommer det egentligen säga något till "filmvärlden"? På så sätt anser jag att (för båda delarna) att på reklam om produkten bör bli mer strikt om va de faktiskt visar är relevant eller inte till produkten. En lösning att lösa okunnighet och ignorans personligt är att vänta på en recension nästa gång. Men personligen har många recensioner varit totalt missvisande för just mig.

Dold text

Summa summarum anser jag; att företag inte får hur som helst ta sig friheten genom reklam att glorifiera deras produkter om saker som inte är relevant till deras produkt. Var den hårfina gränsen ska gå vet jag faktiskt inte, men likväl anser jag att något borde göras.

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Teh_Auwlboy:

Absolut!

Men tyvärr finns det säkert flera sidor av problemet. Att personer ska handla smart är alltid det bästa alternativet (faktiskt så skulle bara den enkla lösningen lösa flera världsproblem). Men konsumtion likt ekonomi är väldigt beroende av psykologiska faktorer. Ignorans och lögner är olika problem men framförallt är okunnighet nog det största problemet. Upplysning om problemet för allmänheten är nog det som säkert skulle hjälpa mest.

Visst det är en bra liknelse på människans ignorans (vilket skapas av okunnighet) med scam-mail. Men ett annat exempel kan ju vara följande;

Jag gick och såg den senaste x-men filmen på bio vilket på reklam såg extremt lovande ut. Men efteråt ångrade jag att man precis bränt 200 kr på sådant skit (150 för 3d vilket inte ens var 3d, och 50 på godis). För att filmen var inte alls som de byggde upp det på reklamen. Ska jag då ladda ner ett demoexemplar olagligt bara för att få insikt att den va dålig från början, eller kanske förstöra hela upplevelsen bara för att försäkra mig?

Visst ett spel är betydligt större än en film, men å andra siden är de inte det med tanke på hur de ständigt släpps som "berättelser man får uppleva själv"? Jag har nu bestämt mig att jag inte kommer stödja bio längre, den saken är klar. Men kommer det egentligen säga något till "filmvärlden"? På så sätt anser jag att (för båda delarna) att på reklam om produkten bör bli mer strikt om va de faktiskt visar är relevant eller inte till produkten. En lösning att lösa okunnighet och ignorans personligt är att vänta på en recension nästa gång. Men personligen har många recensioner varit totalt missvisande för just mig.

Dold text

Summa summarum anser jag; att företag inte får hur som helst ta sig friheten genom reklam att glorifiera deras produkter om saker som inte är relevant till deras produkt. Var den hårfina gränsen ska gå vet jag faktiskt inte, men likväl anser jag att något borde göras.

Du kunde läst lite recensioner på internet för att bilda dig en uppfattning av hur filmen är. Det finns gott om dem som inte är fulla av spoilers.

Jag tror folk måste lära sig skillnaden mellan reklam och konsumentupplösning. Reklam är till för att försköna en produkt så mycket det bara går. Här finns generellt en del lagar som styr för att skydda konsumenter mot rena lögner. Det är en gråskala mellan att försköna verkligheten och ett ljuga rakt ut. Man bör dock aldrig någonsin ta reklam och PR-material för annat än just lögn och kreativ försköning. Det är specifikt designat för att få produkten att se så bra ut som möjligt. Ingenstans finns det någon som helst motivering att ge en så representativ bild som möjligt i reklam. Så man ska alltid ta reklam med en hel skottkärra full av salt. Sen finns det andra som ger en oberoende bild av varor. När det gäller film och spel finns det mängder av recensenter som jobbar med att dela med sig av sina åsikter. Här får man skilja på objektiva och subjektiva delar. Om ett spel är roligt är delvis en subjektiv åsikt men att ett spel är fullt av buggar är ett objektivt konstaterande. Den subjektiva biten är svår för då bör man leta lite tills man hittar recensenter som har ungefär samma smak som du eller i alla fall ta del av tillräckligt mycket material för att man ska kunna avgöra hur recensentens åsikter står sig mot dina. Samma sak med film, böcker och mycket annat. För andra rena varor finns det andra saker källor som Plus, Råd & rön, en uppsjö hemsidor och diverse recensioner. Det är lättare än någonsin att skaffa sig information innan man köper något. Aldrig har det varit så lätt att fatta beslut baserat på fakta men ändå envisas folk med att kasta pengar omkring sig som småbarn och skylla på alla andra efteråt.

Ubisoft måste sluta med sina missvisande trailers. Ska de ha häftiga trailers får de inte kalla det för gameplay eller "in enginge". Säg som det är och kalla det förrenderat PR-material så vet alla vad som gäller. Samtidigt måste folk sluta skylla ifrån sig när de konsekvent tar dåliga ekonomiska beslut. Köper man något innan det är klart så gör man en chansning.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Du kunde läst lite recensioner på internet för att bilda dig en uppfattning av hur filmen är. Det finns gott om dem som inte är fulla av spoilers.

Jag tror folk måste lära sig skillnaden mellan reklam och konsumentupplösning. Reklam är till för att försköna en produkt så mycket det bara går. Här finns generellt en del lagar som styr för att skydda konsumenter mot rena lögner. Det är en gråskala mellan att försköna verkligheten och ett ljuga rakt ut. Man bör dock aldrig någonsin ta reklam och PR-material för annat än just lögn och kreativ försköning. Det är specifikt designat för att få produkten att se så bra ut som möjligt. Ingenstans finns det någon som helst motivering att ge en så representativ bild som möjligt i reklam. Så man ska alltid ta reklam med en hel skottkärra full av salt. Sen finns det andra som ger en oberoende bild av varor. När det gäller film och spel finns det mängder av recensenter som jobbar med att dela med sig av sina åsikter. Här får man skilja på objektiva och subjektiva delar. Om ett spel är roligt är delvis en subjektiv åsikt men att ett spel är fullt av buggar är ett objektivt konstaterande. Den subjektiva biten är svår för då bör man leta lite tills man hittar recensenter som har ungefär samma smak som du eller i alla fall ta del av tillräckligt mycket material för att man ska kunna avgöra hur recensentens åsikter står sig mot dina. Samma sak med film, böcker och mycket annat. För andra rena varor finns det andra saker källor som Plus, Råd & rön, en uppsjö hemsidor och diverse recensioner. Det är lättare än någonsin att skaffa sig information innan man köper något. Aldrig har det varit så lätt att fatta beslut baserat på fakta men ändå envisas folk med att kasta pengar omkring sig som småbarn och skylla på alla andra efteråt.

Ubisoft måste sluta med sina missvisande trailers. Ska de ha häftiga trailers får de inte kalla det för gameplay eller "in enginge". Säg som det är och kalla det förrenderat PR-material så vet alla vad som gäller. Samtidigt måste folk sluta skylla ifrån sig när de konsekvent tar dåliga ekonomiska beslut. Köper man något innan det är klart så gör man en chansning.

Hurr! konsumentupplösning får vi verkligen hoppas dom aldrig börjar med! (sorry, jag kunde bara inte låta bli när du serverade den så fint!) Om inte jag kommer ihåg tokfel här så kan dom inte komma åt Ubisoft genom att kalla E3 demon falsk marknadsföring eftersom det inte är juridiskt samma produkt eller nåt sånt helt tokigt. Alltså Watch Dogs E3 preview demon är inte hela Release versionen av Watch Dogs utan en techdemo så i juridisk mening är dom två separarata produkter.

Permalänk
Medlem

TB har släppt ett klipp om ämnet https://www.youtube.com/watch?v=b43ZlqPvBDs

Permalänk
Citat:

Du kunde läst lite recensioner på internet för att bilda dig en uppfattning av hur filmen är. Det finns gott om dem som inte är fulla av spoilers.

Citat:

En lösning att lösa okunnighet och ignorans personligt är att vänta på en recension nästa gång. Men personligen har många recensioner varit totalt missvisande för just mig.

Kan inte det mesta bli subjektivt då? Sett flertal recensioner där 1300x720 inte är någon skillnad mot 1920x1080 medan jag personligen ser en rätt markant skillnad på min 46" tv? Inte för att jag är en expert känns det som att 1300x720 mot 1920x1080 är rätt objektivt en stor skillnad beroende på tv/skärm-storlek? (ett exempel ska inte ta kål på allihopa, men jag känner "personligen" att många är partiska)

Men jag förstår det du menar, och jag ställer mig fortfarande på den delen att jag tycker det är vidrigt att konsumenter måste ta reklam som skottlossning. Oavsätt hur bortblåsta vissa människor är så är det fortfarande onödigt att företag kan utnyttja reklam att visa upp "ickerelevanta saker".

När ubisoft profilerar sig med "next gen, super awesome details mega car action powers, better than everb4, have you seen these shadows?" (en generell uppfattning) sen såg det sämre ut an GTA IV så blir det ju lite frågetecken efter. Det anser jag är ickerelevant i sådana fall och det bör inte vara acceptabelt.

Sen om konsumenter slänger runt pengar för att de gjorde en förskönad reklam som att "this new fps is soooo awesome, u better buy it lol, have you seen the dragons??!" (ett nytt fps spel där det kan komma drakar) så är det deras problem tyvärr.

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Teh_Auwlboy:

Kan inte det mesta bli subjektivt då? Sett flertal recensioner där 1300x720 inte är någon skillnad mot 1920x1080 medan jag personligen ser en rätt markant skillnad på min 46" tv? Inte för att jag är en expert känns det som att 1300x720 mot 1920x1080 är rätt objektivt en stor skillnad beroende på tv/skärm-storlek? (ett exempel ska inte ta kål på allihopa, men jag känner "personligen" att många är partiska)

Men jag förstår det du menar, och jag ställer mig fortfarande på den delen att jag tycker det är vidrigt att konsumenter måste ta reklam som skottlossning. Oavsätt hur bortblåsta vissa människor är så är det fortfarande onödigt att företag kan utnyttja reklam att visa upp "ickerelevanta saker".

När ubisoft profilerar sig med "next gen, super awesome details mega car action powers, better than everb4, have you seen these shadows?" (en generell uppfattning) sen såg det sämre ut an GTA IV så blir det ju lite frågetecken efter. Det anser jag är ickerelevant i sådana fall och det bör inte vara acceptabelt.

Sen om konsumenter slänger runt pengar för att de gjorde en förskönad reklam som att "this new fps is soooo awesome, u better buy it lol, have you seen the dragons??!" (ett nytt fps spel där det kan komma drakar) så är det deras problem tyvärr.

Fast det är ju det reklam är per definition.

Citat:

om arbete l. värksamhet (gm användning av de under 1 nämnda medlen) för att stimulera allmänhetens köplust för en viss vara l. för att skapa intresse för l. rekommendera ett affärsföretag l. en konstnär l. en konstnärlig föreställning l. ett konstvärk o. d.; äv. i utvidgad l. bildl. anv., särsk. om en persons l. en organisations o. d. värksamhet för att sprida kännedom om sig själv l. sina idéer o. d. (o. därigm uppnå ekonomiska l. andra fördelar)

Så säger Svenska akademin ordbok om reklam. Det är något som ska stimulera allmänhetens köplust och sprida kännedom om verksamheten för att därigenom uppnå ekonomiska och andra fördelar. Sluta lyssna på reklam. Utgå från att all reklam är lögn och förbannad dikt. Reklam är per definition till för att manipulera dig till att köpa något. Det är inte, har aldrig varit och kommer aldrig bli en källa till okritisk information och allmän upplysning så sluta se den som det.

Det finns lagar och regler som ska reglera reklam så den inte blir för extrem men även inom dessa ramar är det aldrig någonsin en onyanserad eller ens representativ bild av produkten som presenteras i reklam.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag fick ett snyggare och stabilare spel utan att ändra mina inställningar i spelet genom detta. Så jag är enbart tacksam för att detta hittades.

Fast det känns som om sånt här myglande började redan under Crysis tiden.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Jag fick ett snyggare och stabilare spel utan att ändra mina inställningar i spelet genom detta. Så jag är enbart tacksam för att detta hittades.

Fast det känns som om sånt här myglande började redan under Crysis tiden.

Ja håller med, detta trixande är ju inte nåt nytt direkt.

---

Men samtidigt tror jag inte det är utvecklarna sjäva som satt där och sa "nej det här ser för bra ut vi får nog skruva ner lite". Man börjar ju undra lite när inställningarna till och med är Döpta till E3* Skulle tro att detta är ett rent idiotiskt beslut av kostymeliten på Ubisoft baserat på nåt fint pie chart Excel ark. "Det ser för bra ut för tillfället ni får inte göra spelen för snygga så vi kan sälja in snyggare grafik för Watch Dogs 2" det är ju ett rätt normalt försäljningstrick att skruva ned kapaciteten av nåt (cpu:er någon?) tills det är accepterat av kunderna men inte så bra det bara går. Då kan dom sälja en iteration till och en till och en till osv.

Oftast vill ju dom som gör spelen göra dom så snygga dom kan men marknadsnissarna vill göra dom bara så snyggga det behövs för att spelarna ska acceptera produkten. Därav finns inställningarna kvar, det kanske rent av är en liten kupp av programerarna att lämna dom där för dom visste att nån rådig pc snubbe oundvikligen skulle hitta dom förr eller senare. lite så Konspirationsteoretiskt

Permalänk
Medlem

Saxat ur det jag skrev på FZ:

Det här är inte klokt, TheWorks har bokstavligen talat kommit på hur man blir av med stuttering. Tro mig, jag är en skeptiker (och rätt pessimistiskt) inställd till sådana hära saker, men jag var tvungen att prova och ->HERREGUD<- vilken skillnad det blev.

Från att i princip varit tvungen att använda Medium texturer (ser förjävligt ut) och resterande inställningar på medium/high (Level of Detail på low), till att ha HIGH texturer och allt annat på Ultra (Level of Detail på Medium!!!) med bibehållen konstant 60FPS (Använder alltid Vsync).
Stutteringen i korsningar vid bil- och mckörning (ännu snabbare) är BORTA. Jag vågade inte tro det så jag satt och körde runt i en bil i en halvtimme. TheWorks vet vad han sysslar med, även om han har hittat allt detta i den extraherade spelet.
Frågan är VARFÖR Ubisoft inte kan göra något snarlikt?

OBS: Shadows på High/Ultra med modden leder för mig till en 60->17 FPS drop, så var försiktig med endast Shadows-inställningen.

Edit: Tål sägas att jag sitter på en i5 @ 4.3GHz samt 2x överklockade 670n med 2GB VRAM. Spelet är inte optimerad till PC för fem öre då Ubisoft inte har tagit hänsyn till den mängd VRAM som utgör normen för PC, utan har istället gått på den delade VRAM:en i PS4/XO. I 1080P kräver WD bokstavligen talat mer eller mindre en GPU med 2GB VRAM på de lägsta inställningarna för att det inte ska förekomma stuttering _alls_. Och så ska det inte vara....

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Så säger Svenska akademin ordbok om reklam. Det är något som ska stimulera allmänhetens köplust och sprida kännedom om verksamheten för att därigenom uppnå ekonomiska och andra fördelar. Sluta lyssna på reklam. Utgå från att all reklam är lögn och förbannad dikt. Reklam är per definition till för att manipulera dig till att köpa något. Det är inte, har aldrig varit och kommer aldrig bli en källa till okritisk information och allmän upplysning så sluta se den som det.

Det finns lagar och regler som ska reglera reklam så den inte blir för extrem men även inom dessa ramar är det aldrig någonsin en onyanserad eller ens representativ bild av produkten som presenteras i reklam.

Jo visst det svenska akademin säger om ordet i sig är korrekt! Men jag anser fortfarande att det är fel att göra reklam om något i en produkt som inte finns där, att dra ut på något som finns där är dock en annan grej. Samt att påstå att "all reklam är så" är väl lite omoget. Dessutom påstod jag väl aldrig att det ska vara total källhänvisning? Skitsamma, känns som att jag deraile(at) den här tråden tillräckligt.

Visa signatur

In the beginning the universe was created.

This has made a lot of people very angry, and has been widely regarded as a bad move.
- Douglas Adam