Permalänk
Medlem

G-sync eller inte?

Jag sitter och funderar på att köpa aoc g-sync skärmen som ska släppas på fredag. Hade först tänkt köpa rog swift skärmen men en prislapp på 7500 kändes inte så värt. Eftersom jag just sålde med pb278q skärm så är jag ute efter en ny, och tycker ni jag ska vänta tills på fredag eller ska jag springa på netonnet imorgon å köpa en benq xl2411z eller någon annan 144hz skärm.

Visa signatur

/ 9700k / Z390-F / Dom Plat Rog 3200@3333mhz / 2070s / Seasonic Prime 1000w T / Define-S / Custom loop / acer predator xb270hu

Permalänk
Inaktiv

Om du kör med låg fps så ger g-sync dig ett gigantisk lyft. Om du kör med en väldig hög fps så blir det ingen stor skillnad. Är du väldigt känslig mot tearing och vill ha bra input delay, så är det bara att slå till. Själv så tycker jag att 7500kr för en tn-panel är mer än för mycket.

G-sync är inte kompatibelt i dagsläget med tekniker så som LightBoost, ULMB, Turbo240 och BENQ Blur Reduction. Så om du tycker att en tydligare bild i rörelse är viktigare än g-sync, så kan du köpa benq skärmen istället.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att bara spelar rpg spel och diablo har inte ens stöd för g-sync eller 144hz än så länge. Framtida spel blir vell sacred 3, dragon age 3, witcher 3.

Visa signatur

/ 9700k / Z390-F / Dom Plat Rog 3200@3333mhz / 2070s / Seasonic Prime 1000w T / Define-S / Custom loop / acer predator xb270hu

Permalänk
Skrivet av varporx:

Med tanke på att bara spelar rpg spel och diablo har inte ens stöd för g-sync eller 144hz än så länge. Framtida spel blir vell sacred 3, dragon age 3, witcher 3.

Q: Does NVIDIA G-SYNC work for all games?
A: NVIDIA G-SYNC works with all games. However, we have found some games that do not behave well and for those games we recommend that users take advantage of our control panel’s ability to disable G-SYNC per game. Games that NVIDIA discovers that have trouble with G-SYNC will be disabled by default in our driver.
(http://www.geforce.com/hardware/technology/g-sync/faq)

Spel behöver inte stödja g-sync, utan det fungerar på samma sätt som vsync, utan screen-tearing och mindre fpsdrops.

Jag kommer att köpa swift när den lanserars i sverige. Själv spelar jag bara League of Legends och kommer kunna klara av att pumpa ut 144fps i 1440p med ett gtx 680(förhoppningsvis)
Prislappen är hög, men jag tror inte 4k kommer vara popis föräns om 5 år+, och om denna skärmen klarar sig så länge är jag nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av UrbanHazard:

Q: Does NVIDIA G-SYNC work for all games?
A: NVIDIA G-SYNC works with all games. However, we have found some games that do not behave well and for those games we recommend that users take advantage of our control panel’s ability to disable G-SYNC per game. Games that NVIDIA discovers that have trouble with G-SYNC will be disabled by default in our driver.
(http://www.geforce.com/hardware/technology/g-sync/faq)

Spel behöver inte stödja g-sync, utan det fungerar på samma sätt som vsync, utan screen-tearing och mindre fpsdrops.

Jag kommer att köpa swift när den lanserars i sverige. Själv spelar jag bara League of Legends och kommer kunna klara av att pumpa ut 144fps i 1440p med ett gtx 680(förhoppningsvis)
Prislappen är hög, men jag tror inte 4k kommer vara popis föräns om 5 år+, och om denna skärmen klarar sig så länge är jag nöjd!

Yes g-sync och 144hz fungerade förut på diablo innan patch 2.0.4. Ett alternativ är att att köpa en asus vg248qe och sen sätta in ett chip själv efter ett tag. Men just nu så lutar det åt att sitta å rulla tummarna tills på fredag och beställa en AOC 24" LED G-Sync g2460Pg.

Visa signatur

/ 9700k / Z390-F / Dom Plat Rog 3200@3333mhz / 2070s / Seasonic Prime 1000w T / Define-S / Custom loop / acer predator xb270hu

Permalänk
Skrivet av varporx:

Yes g-sync och 144hz fungerade förut på diablo innan patch 2.0.4. Ett alternativ är att att köpa en asus vg248qe och sen sätta in ett chip själv efter ett tag. Men just nu så lutar det åt att sitta å rulla tummarna tills på fredag och beställa en AOC 24" LED G-Sync g2460Pg.

Ska kolla in dessa skärmar, ska ta mig en funderare jag med. Hade swift haft en IPS skärm så hade det varit ett solklart val för mig i alla fall, men verkar som tekniken begränsar deras skärm och måste köra sin egna TN panel.

Har just nu en 27" LG IPS skärm med minimala bezels, är nöjd, men jag känner att jag vill kunna köra 140fps + och hade inte varit fel att testa på g-sync, eftersom jag stör mig väldigt mycket på minsta drops i frames och tearing såklart.

Permalänk
Medlem

Jo blir då aoc skärmen för mig. Asus skärmen blir det inte eftersom färg menyn försvinner helt efter man har hett in chippet.

Visa signatur

/ 9700k / Z390-F / Dom Plat Rog 3200@3333mhz / 2070s / Seasonic Prime 1000w T / Define-S / Custom loop / acer predator xb270hu

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig betala mer än 1500:- för en skärm med TN-panel.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb