Permalänk
Medlem

behöver ny prosessor fläkt

hejsan behöver en prosessor fläkt som är bättre än den som sitter i på min bärbara compaq 615 men skulle vilja hitta en tyst fläkt om det finns som ändå klarar av att kyla ner den (den blir het som en spis)

ni kan svara här men också söka upp mig på facebook och svara mvh pelle åkerlöf

Permalänk
Medlem
Skrivet av djps:

hejsan behöver en prosessor fläkt som är bättre än den som sitter i på min bärbara compaq 615 men skulle vilja hitta en tyst fläkt om det finns som ändå klarar av att kyla ner den (den blir het som en spis)

ni kan svara här men också söka upp mig på facebook och svara mvh pelle åkerlöf

Rengör den bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Repair:

Rengör den bara

det är redan gjort men du vet compaq 615 har skapat en jet motorer så jag vill hitta en fläkt som skulle kunna passa och som kylde ner tyst har haft en usb kyl platta men den lät också funderar på om det finns någon som kan skapa bättre kyl men låter mindre

Permalänk

Tyvärr är alternativen små när det gäller fixa andra fläktar till laptops...

Men ny fläkt:
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-Original-Cooling-Fan-FOR-HP-Com...

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem
Skrivet av djps:

det är redan gjort men du vet compaq 615 har skapat en jet motorer så jag vill hitta en fläkt som skulle kunna passa och som kylde ner tyst har haft en usb kyl platta men den lät också funderar på om det finns någon som kan skapa bättre kyl men låter mindre

Modda en 140mm fläkt till USB. Ta bort de små skitfläktarna från plattan och limma fast den.

Permalänk
Medlem

tackar för alla tipps ska kika på den där 140mm fläkten som var det bästa tippset