Permalänk
Medlem

Problem med min stream på twitch!

Hej!
Jag beställde nämligen en dator från komplett för någon vecka sen och fick den idag.
Tänkte testa streama lite på twitch, men min stream får fryslagg. Ljudet är helt okej men själva bilden står bara helt still, vad kan problemet vara?
Om det är fel på inställningar, vad ska jag ändra?

Speccs:
Operativsystem: Windows 8.1 64-bit
Processor: Intel(R) Pentium(R) CPU G3240 @ 3.10GHz (2 CPUs), ~3.1GHz
RAM: 8GB
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 750

EDIT; Streamar CS:GO ifall det skulle göra något bättre

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Din cpu orkar inte streama och spela samtidigt. Det är knappt att min gör det och den är bra mycket starkare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe305:

Din cpu orkar inte streama och spela samtidigt. Det är knappt att min gör det och den är bra mycket starkare.

Grejen är att jag testade Xsplit gamecaster nu och det funkade helt perfekt utan lagg, det måste vara något med OBS
Hade även en sämre dator innan denna och då gick det att streama perfekt, fast med 800x600 som max in-game vilket inte var så kul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maqt:

Grejen är att jag testade Xsplit gamecaster nu och det funkade helt perfekt utan lagg, det måste vara något med OBS
Hade även en sämre dator innan denna och då gick det att streama perfekt, fast med 800x600 som max in-game vilket inte var så kul!

Jag har ingen erfarenhet av Xsplit men vad jag förstått så ska OBS vara mindre krävande.

Det kan ju även vara så att du har ställt in OBS på högre inställningar än din dator orkar med. Leta upp en bra guide att följa så ska du nog kunna få till optimala inställningar.

Permalänk
Medlem

Du kanske ska posta dina inställningar också så det går att se om det är fel på dina inställningar.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.