Google köper videoströmningstjänsten Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Härligt, då kan man börja använda Twitch och slippa allt buffering och annat mög.

Om man fortfarande har mycket buffer så är det något fel på routingen, dom uppgraderade nyligen kraften ytterligare på sina europeiska servar.
Hade inte några problem alls med buffering kring stora events efter det.

Skrivet av Swedish Berserk:

Varför ogillar så många Youtube? Tycker själv det blir bättre och bättre hela tiden. Och till alla som gnäller på reklam som man kan trycka bort efter fem sekunder ( i de flesta fallen ) ni borde sätta på TV och se hur länge reklamen varar där vi snackar minst 7-8 minuter med reklam..

Har inte sett på Twitch så länge men det är faktiskt en riktigt bra tjänst som jag tror kommer bli ännu bättre om nu Google köper upp det.

För att Youtube älskar att använda helt orimliga lösningar kring deras UI på hemsidan, varför är allt fortfarande centrerat som jag använde en 4:3 skärm?

Permalänk
Hedersmedlem

Google är redan för stora så detta är definitivt inte bra. Skynet nästa!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Det är verkligen inte Google ni har att skylla för att det är massa reklam hos era favorit YouTube uppladdare. Som skapare har man total frihet att välja om man vill ha reklam och dessutom vilken typ, banners, kort preroll, lång preroll, skippbar preroll etc. Att det är massa reklam är för att uppladdarna tjänar mest pengar så, Google har endast bidragit med möjligheten, precis på samma sätt som streamers på Twitch kontrollerar sin reklam också.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MultiMan:

Google är redan för stora så detta är definitivt inte bra. Skynet nästa!

Hur stor kan Google bli innan de likt Microsoft dras inför domstol pga sin dominerande ställning tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

För Youtube har börjat pusha starkt för "mid roll ads" och ändrade befintliga uppladdade klipps oavsett om användaren ville ha det eller inte.
Att ha reklam i början och ibland slutet har många använt länge och är inte alls lika störande som att ha en reklampaus i mitten av ett klipp man tittar på.
Vilket leder till att man antigen laddar ner adblock eller helt enkelt inte tittar klart på videoklippet.

Just reklam i mitten av filmen kan jag inte säga för mycket då jag kör adblock men twitch hade väl occkså att efter x antal minuter så fick man lite reklam om jag minns rätt?

Skrivet av Mimematis:

Om man fortfarande har mycket buffer så är det något fel på routingen, dom uppgraderade nyligen kraften ytterligare på sina europeiska servar.
Hade inte några problem alls med buffering kring stora events efter det.

För att Youtube älskar att använda helt orimliga lösningar kring deras UI på hemsidan, varför är allt fortfarande centrerat som jag använde en 4:3 skärm?

Jag har haft själv problem att streama i bra kvalite utan att streamen bara dör sedan att de har ganska dålig support för att skicka i bra format är också lite meh från deras sida samt att de själva inte vet vad för format och vilka parametrar de vill ha.

Sen formateringen ser jag inget fel på.

Dold text
Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaakaaN:

Hur ska man nu spela musik på streams...?

Skickades från m.sweclockers.com

Bara positivt i min mening. Då slipper man dassig dubstep.

Permalänk
Skrivet av moztech:

Bara positivt i min mening. Då slipper man dassig dubstep.

Kollar du endast e-sport events eller? Om man inte aktivt söker sig till p12er eller folk som bara lyssnar dubstep så hör man ju ofta riktigt bra musik, men det förutsäger ju att man faktiskt kollar på någon hygglig streamer också.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,3GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Just reklam i mitten av filmen kan jag inte säga för mycket då jag kör adblock men twitch hade väl occkså att efter x antal minuter så fick man lite reklam om jag minns rätt?

Jag har haft själv problem att streama i bra kvalite utan att streamen bara dör sedan att de har ganska dålig support för att skicka i bra format är också lite meh från deras sida samt att de själva inte vet vad för format och vilka parametrar de vill ha.

Sen formateringen ser jag inget fel på.

Twitch har reklam när du först klickar in på en Stream (förutom vissa kanaler) sen så är det upp till användaren som streamar att välja att skicka ut reklam.
Om du inte är en partner på Twitch så är det ingen reklam alls förutom prerollen.

Hur vidare formatet är bra eller inte kan jag inte tala för men det största problemet är troligen FlashPlayer som spökar, var rätt nyligen med som dom satt igång att spelaren skulle använda sig utav hårdvara acceleration som hjälpt till att få bättre bild på höga bitrate streams. (1080 60fps)

Men så är det ju också flera olika inställningar som är vitala om man ska kunna streama bra utan att droppa, tror dom har ett cap på 4000 på bitraten btw.

Angående Youtube så skulle jag mycket hellre vilja se att spelaren åt upp mer plats, känns onödigt att ha kanterna där men inget som Youtube Center inte kan fixa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyroshrimp:

Kollar du endast e-sport events eller? Om man inte aktivt söker sig till p12er eller folk som bara lyssnar dubstep så hör man ju ofta riktigt bra musik, men det förutsäger ju att man faktiskt kollar på någon hygglig streamer också.

Får hoppas att dom släpper genom Kpopen som Koreanerna spela friskt när dom spelar

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Får hoppas att dom släpper genom Kpopen som Koreanerna spela friskt när dom spelar

https://www.youtube.com/watch?v=6SwiSpudKWI

Då vare Kpop som gällde denna morgon alltså! Och då du länkade en låt så vill nu jag också länka en

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,3GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk
Avstängd

twitch chatten kommer bli ersatt av google +

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Entusiast

Verkar som om de två huvudargumenten emot köpet i tråden är:
1, Reklam vilket är ett konstigt argument. Twitch har redan en hel del reklam men på ett lite annat sätt än Youtube. Det är färre men längre reklamklipp men det beror mest på formaten på det som spelas upp. Reklamen på längre klipp på Youtube går för övrigt att ställa in så om du ser på ett långt klipp på två timmar och det är reklam var tionde minut så är det den som laddat upp du ska skälla på. De lite vettiga brukar nöja sig med en reklamfilm i havltimmen eller en i timmen utöver den obligatoriska reklamen i början som ju även finns på Twitch. Skillnaden är att utdelningen till de som skapar materialet är större på Youtuve. På Twitch krävs det att folk prenumererar för att den som streamar ska få några pengar. Eller att de är så stora att de kan lägga in egna reklamgrejer oberoende av Twitch men få är stora nog att göra sådana dealar.

2, Musik. Det är bara en tidsfråga innan all den upphovsrättsskyddade musiken som spelas på Twitch kommer tas bort. Om inte Google gör det så kommer skivbolagen göra det medelst en mångmiljonstämmning mot Twitch. Det är olagligt att streama musik som de inte får använda och det kommer straffa sig förr eller senare. Vilket låter bäst? Att någon går in och styr upp det direkt och ser till att folk faktiskt följer lagen eller att de väntar tills företaget blir stämt på enorma summor först och sedan inför samma reglering? Tycker det låter billigast för Twitch att styra upp det först. Framförallt när det är så extremt enkelt att spela musik som är fullt laglig att använda. Många som är smarta kör OC Remix men finns fler källor till fullt laglig musik. Vem vet, om det blir ett stort problem kanske Spotfy kan ta fram en speciallicens för broadcastad musik där de tar en högre kostnad mot att musiken spelas på Twitch. Det hade varit intressant men antagligen kräver det för mycket pappersarbete och juridik för att bli verklighet.

Finns för och nackdelar med uppköpet. Många som är i branschen verkar vara försiktigt optimistiska över uppköpet eftersom de flesta redan använder båda plattformarna. Om Google kan slänga in sin serverkraft och sin reklamplattform kan det bli bra. Kan även tänka mig att de löser en snygg integration för att ladda upp en stream direkt till YouTube vilket kan förenkla för streamare. Den stora frågan är väl om Twitch kommer finnas kvar som en egen tjänst och hur det blir med prenumerationsmodellen. Google vill ju inte att användare ska betala för att slippa reklam eftersom de lever på reklam.

Just reklamen och finansieringen är en stor fråga i det här. Tittarna vill inte ha någon reklam alls. De som skapar innehåll vill att folk tittar på reklam för det är så de får betalt. Om ingen tittar på reklam kommer de inte få några pengar och då kan de inte lägga upp sina filmer. Det är tydligen inte ens hälften som faktiskt tittar på reklam hos de stora vilket betyder att de bara får betalt för hälften av de som tittar. Det betyder också att de skulle kunna halvera reklamen om alla tittade. Ingen tycker om reklam men någon måste betala för innehållet någonstans. Antingen får Google införa en avgift för YouTube där alla som vill se måste betala och sedan fördelas pengarna som blir över efter serverdrift och liknande mellan de som laddar upp material. Eller så betalar man med sin tid.

Tycker modellen med YouTube är mycket bättre än den modell alla är vana vid från TV där man först betalar 350 kr i månaden för att få den stora äran att titta på massa kanaler fulla med reklam.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Skitbra!

Alla lipade brallorna av sig när de köpte Youtube men hur fungerar det nu? Hur jävla bra som helst. Visst, det kommer ta kanske ett halvår minst innan men precis som med Youtube kommer Twitch definitivt bli bättre i slutändan mot vad det är nu.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Permalänk
Medlem
Citat:

...däremot framgår att Googles Youtube-division är ansvarig för fördärvet.

Fixed.

Permalänk
Inaktiv

NEJ!

Permalänk
Inaktiv

Aw. Snart köper de väl Sweclockers också

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Skitbra!

Alla lipade brallorna av sig när de köpte Youtube men hur fungerar det nu? Hur jävla bra som helst. Visst, det kommer ta kanske ett halvår minst innan men precis som med Youtube kommer Twitch definitivt bli bättre i slutändan mot vad det är nu.

Hur är youtube bättre nu? Kommentarssytemet är helt förtört, video responses är borttagna, RSS är dolt numera, går ej längre blockera föreslagna videos och kanaler (pewdiepie och TyT är de som jag alltid brukade blockera samt några mindre irriterande), copyrightcensur om du använder ljudklipp som nån annan äger som är längre 3sekunder (nej inte ens sampling i fair use clausulen verkar de bry sig om), vastängning av användare fär helt ringtokia anledningar, dfe tvingar en att ha ett google+ konto, går ej längre prebuffra hela videon i flashplayern... osv, osv. Allt är sämre nu i mitt tycke.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Inaktiv

Google+ nazi empire 20xx?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Merc_:

twitch chatten kommer bli ersatt av google +

Om man inte kan tala i realtid så är det meningslöst att titta på streams för mig, då kan jag ju lika görna se deras youtubevideos istället för nån direkt input lär man ju inte ha.

IRC (som det är nu på twitch) är helt enkelt överlägset för ändamålet då alla plattformar har en irc klient till och med i terminalform.
Själv använder jag nvcl och weechat-curses för att se på streams på min linuxmaskin. Hur jag skulle kunna använda twitch med googleprodukter utan att installera Xorg har jag ingen aning om.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Wow! That's impressive sex miljarder timmar video till en miljard användare i månaden

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

ÄNTLIGEN! Nu kanske tjänsten blir ännu bättre och stabilare! Deras applikation är ju svinaktigt dålig, och det kan Google lätt fixa till, samt mycket annat, bland annat designen och stabiliteten.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk

GUD vilket forum jag befinner mig på! Man blir ju mörkrädd! Ena stunden är AMD bakåtsträvare för att de fortsätter med DDR3 fram tills 2016, andra stunden är alla som inte gillar Windows 8 bakåtsträvare. Men att fortfarande stå fast vid att Youtube har blivit sämre sedan Google köpte det är inte alls att leva kvar i Antiken.

Folk har bara bestämt sig för att Google är skit, likt EA. Om man tittar lite mer noga på vad som har hänt så är det inte så illa som ni vill få det att tro. Allexz kommentar på sidan 2 säger egentligen en hel del. Frågan är om det är Google som har sabbat Youtube och kommer att samma Twitch med, uppenbarligen?? Jag tror snarare att det är utvecklingens gång. Vem kan rakt upp och ner säga att Origin idag fungerar sämre än Steam? Jag kan det då inte! Tänk en gång till!

Till er som säger att reklamen på Youtube är skit! Hur ska vi lösa det då? Tänk om ni fick ett mail en dag där Google skriver följande; Genom en omröstning som du deltog i så har vi beslutat att sluta med all reklam och börja med avgift. För 400kr/mån får du tillgång till allt från Google! Skulle du hellre göra det? Det skulle i alla fall inte jag. Samtidigt så tjärnar kanalerna man följer ganska så rejäla summor vilket är trevligt.

Jag är säker på att både Twitch och Youtube hade klarat sig ypperligt utan Google, men frågan är om det hade varit bättre? Google har både erfarenhet, kapacitet och kapital till att sköta dessa tjänster och jag betvivlar att de hade klarat sig bättre. Man får säga vad man vill och Google och den kollen de har på en som individ, men det är något som man dessvärre får leva med om nu Youtube, Twitch och liknande ska vara gratis!

Jag vill inte idiotförklara folk som inte gillar detta köp men man kanske ska tänka en gång extra, tack och hej.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Tror det kan blir riktigt bra det här, optimerade twitch appar, och sen länkar i allt material som google har kontroll över

Visa signatur

Asus Z87-A| 4770k@4.5GHz@1.19v|Gtx680@+100MHz offset - Accelero Hybrid| 2x4GB Corsair 1600MHz DDR3| Samsung 830 series SSD 256GB| Asus Xonar essence STX| Corsair HX620w| Define XL| giefscience.com | Jag streamar på Twitch

Permalänk
Entusiast
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

GUD vilket forum jag befinner mig på! Man blir ju mörkrädd! Ena stunden är AMD bakåtsträvare för att de fortsätter med DDR3 fram tills 2016, andra stunden är alla som inte gillar Windows 8 bakåtsträvare. Men att fortfarande stå fast vid att Youtube har blivit sämre sedan Google köpte det är inte alls att leva kvar i Antiken.

Folk har bara bestämt sig för att Google är skit, likt EA. Om man tittar lite mer noga på vad som har hänt så är det inte så illa som ni vill få det att tro. Allexz kommentar på sidan 2 säger egentligen en hel del. Frågan är om det är Google som har sabbat Youtube och kommer att samma Twitch med, uppenbarligen?? Jag tror snarare att det är utvecklingens gång. Vem kan rakt upp och ner säga att Origin idag fungerar sämre än Steam? Jag kan det då inte! Tänk en gång till!

Till er som säger att reklamen på Youtube är skit! Hur ska vi lösa det då? Tänk om ni fick ett mail en dag där Google skriver följande; Genom en omröstning som du deltog i så har vi beslutat att sluta med all reklam och börja med avgift. För 400kr/mån får du tillgång till allt från Google! Skulle du hellre göra det? Det skulle i alla fall inte jag. Samtidigt så tjärnar kanalerna man följer ganska så rejäla summor vilket är trevligt.

Jag är säker på att både Twitch och Youtube hade klarat sig ypperligt utan Google, men frågan är om det hade varit bättre? Google har både erfarenhet, kapacitet och kapital till att sköta dessa tjänster och jag betvivlar att de hade klarat sig bättre. Man får säga vad man vill och Google och den kollen de har på en som individ, men det är något som man dessvärre får leva med om nu Youtube, Twitch och liknande ska vara gratis!

Jag vill inte idiotförklara folk som inte gillar detta köp men man kanske ska tänka en gång extra, tack och hej.

Detta underbara forum. AMD är bakåtsträvare för att de håller kvar i DDR3 och samtidigt är tråden om att DDR4 nu finns att köpa full av gnäll om att det minsann är onödigt med DDR4 för ingen har användning av det och att JDEC minsann inte borde släppa nya standarder innan de kan öka prestandan ordentligt. Mycket gnäll och lite koll måste jag säga.

Köpet av Twtich kan bli bra och det kan bli dåligt. Vi får se. Av de stora företag som kunde tänkas köpa upp Twitch är nog Google ett av de bättre i alla fall. Hade det varit Amazon hade alla utanför USA kunnat glömma att få några bättre servrar. Har svårt att se att Microsoft hade haft kunskapen att göra något vettigt med det. Facebook tycker ju också om att köpa upp allt och hade det varit bättre med Facebookintegrering istället för Google+? Jag tänker i alla fall hålla mig försiktigt optimistisk än så länge. Google brukar ju köra integreringen rätt långsamt i flera steg så de lär inte förstöra Twitch över en natt i alla fall.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Det jag framför allt tycker har blivit sämre med youtube är deras senaste "innovationer" i kommentarsfälten. Adblock tar hand om reklambiten, så den har jag inte ont av. Dock tycker jag nog inte att Google behöver bli större, det vore bättre med många mindre aktörer egentligen, mer konkurrens.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av jooster:

Det jag framför allt tycker har blivit sämre med youtube är deras senaste "innovationer" i kommentarsfälten. Adblock tar hand om reklambiten, så den har jag inte ont av. Dock tycker jag nog inte att Google behöver bli större, det vore bättre med många mindre aktörer egentligen, mer konkurrens.

Problemet är att det kostar fruktansvärt mycket att hosta och streama video. Kostnaden för bandbredden är enorm och även data kraften och lagringsutrymmet. Anledningen till att folk använder Youtube och Twitch istället för att hosta det själva är för att det är så himla svindyrt att köra egna lösningar. Så för att starta en ny tjänst krävs ett ordentligt startkapital för att ens komma igång och sedan måste man lyckas dra dit folk och visa för investerarna att man faktiskt kan dra in pengar. Ditt egna inlägg visar hur svårt det är eftersom du aktivt blockar den huvudsakliga inkomstkällan för den här typen av tjänster. Hur hade du tänkt dig att någon ska ha råd att bygga upp en liten tjänst om de inte får in pengar för det?

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Björnen92:

Reklam är väl bra för folk som laddar upp videoklipp ??? Det förklarar också varför Youtube ständigt växer...

Hur blir reklamen bra för mig?

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

Prepare yourselves, Google+ is coming. Ne fy fan alltså. Hade varit bättre om ett företag med mindre monopol andelar i marknaden köpt upp Twitch istället. Google är ren dynga för världen idag.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Avstängd

Då måste man väl ha det där jävla Google+ som dom vill tvinga in en på, men som ingen vill ha.

Skönt att dom iaf släppt på deras realname policy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Prepare yourselves, Google+ is coming. Ne fy fan alltså. Hade varit bättre om ett företag med mindre monopol andelar i marknaden köpt upp Twitch istället. Google är ren dynga för världen idag.

Hade varit kul att veta hur du kom fram till den slutsatsen. Finns få företag i världen som kontribuerar mer till teknik och innovation än vad Google gör.

Skrivet av rektor:

Då måste man väl ha det där jävla Google+ som dom vill tvinga in en på, men som ingen vill ha.

Google+ är ingenting jag använder mig av, men jag tycker det är enormt underlättande att endast behöva 1 konto till alla Googles tjänster. Annars hade man haft inloggningar till mailen, Youtube, Android, drive m.m...
Ser inte riktigt vad folk klagar över Google+ för?
Vad är det ni stör er på?
Jag har aldrig varit med om att Google+ har poppat upp på min dator och ställt till med problem.