Permalänk

Csgo stuttering

Ja så jag har köpt en ny dator och när jag spelar så ibland så fastnar cs i typ en halv sekund, jag vet ej hur jag ska fixa detta och det händer bara när jag spelar cs, inga andra spel. Pls hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundman98:

Ja så jag har köpt en ny dator och när jag spelar så ibland så fastnar cs i typ en halv sekund, jag vet ej hur jag ska fixa detta och det händer bara när jag spelar cs, inga andra spel. Pls hjälp

Först och främst så kan du vara lite mer detaljerad. Vilka komponenter har du i datorn? Grafikkort, CPU, RAM-minnen etc?
Vad har du provat för lösningar? Installera om drivrutiner? Installerat om CS:GO och Steam?

Med tanke på att jag fick så dålig information kan jag bara take a wild guess.

Prova skriv i Launch Options under Properties inne på Steam/CS:GO "-threads 8" (utan "" såklart) och se om det hjälper. Prova annars ominstallera grafikkortets drivrutiner samt uppdatera ditt moderkorts BIOS.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk

https://www.komplett.se/komplett-gamer-watchdogs-edition/1088...

Denna har jag, ok ska prova att installera cs, men threads 8 menar väl om jag har en 8 kärnig processor? för jag har bara en 4 kärnig.

Permalänk
Medlem

Ifall det är nå skit så kör adwcleaner och sök igenom hårddisken med något antivirusprogram.

Testat köra verify local data på csgo i Steam?

Permalänk
Hedersmedlem

*Bump raderad*

Observera att bumpning ej är tillåtet, denna gången har jag plockat bort inlägget men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Prova att verifiera som Larrxi sa, sen starta om modemet. Brukar hjälpa för mig.

Visa signatur

Chassi: A4-H2O Mobo: Strix Z390-I CPU: 9700K AIO: EK-AIO 240 RAM: Kingston Fury 3200MHz CL16 2x16GB GPU: 4090 FE PSU: ROG Loki 1000W SSD: 1x 970 EVO 500GB, 1x 660P 2TB Tangentbord: Mecha Mini (MX black) Mus: Pro X Superlight Skärm: G8 OLED, LG 34GK950G

Permalänk

Jag ska testa och verifiera dem filerna nu, men alltså det händer när jag tabbar ner och sen upp igen så kommer det ibland efter det.

Permalänk

Hjälpte inte...

Permalänk
Medlem

Prova programmet adwcleaner som rensar hårddisken på skräp.

Permalänk
Medlem

min polare har samma problem.
det fryser i 0.2 sekunder sen ere som vanligt igen.
han har detta problem i alla spel...
någon som vet någon lösninig??
har formaterat o testat win 7/8 64bit..
uppdaterat bios till moderkortet..
testat olika inställningar på grafikkortet..
testat olika skärmar och olika hz..

han har en i7 4770k, gtx 780ti 16gb ram o något asus moderkort.

skulle uppskatta om någon vet något man glömt?

Visa signatur

Dator: Bitfenix Prodigy / i5 3570k / H100 / ASRock Z77 / GTX 780 / Samsung 830 128Gb / 8Gb CL8 / 630W
Skärm: Samsung SyncMaster SA950 27" 120hz FullHD 3D LED
Ljud: harman/kardon - HK675 / Cerwin-Vega V-12F
Tv: Samsung 40" LED - UE40D7005LUXXE

Permalänk

under pci-e inställning ändra från auto till gen2 (finns gen1,gen2,gen3)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

under pci-e inställning ändra från auto till gen2 (finns gen1,gen2,gen3)

är det i bios man ska ändra det?

Visa signatur

Dator: Bitfenix Prodigy / i5 3570k / H100 / ASRock Z77 / GTX 780 / Samsung 830 128Gb / 8Gb CL8 / 630W
Skärm: Samsung SyncMaster SA950 27" 120hz FullHD 3D LED
Ljud: harman/kardon - HK675 / Cerwin-Vega V-12F
Tv: Samsung 40" LED - UE40D7005LUXXE

Permalänk
Medlem

Det löste sig med gen2 ändringen! tackar så mycket

Visa signatur

Dator: Bitfenix Prodigy / i5 3570k / H100 / ASRock Z77 / GTX 780 / Samsung 830 128Gb / 8Gb CL8 / 630W
Skärm: Samsung SyncMaster SA950 27" 120hz FullHD 3D LED
Ljud: harman/kardon - HK675 / Cerwin-Vega V-12F
Tv: Samsung 40" LED - UE40D7005LUXXE

Permalänk

Skönt att höra!

Hade själv samma problem och d löste även det för mig jag gjorde även en bios update till senaste bios och trodde att det skulle funka och det verkade väldigt bra till en början men efter ca 1 tim csgo så hände det och då visste jag vad jag skulle göra

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Skönt att höra!

Hade själv samma problem och d löste även det för mig jag gjorde även en bios update till senaste bios och trodde att det skulle funka och det verkade väldigt bra till en början men efter ca 1 tim csgo så hände det och då visste jag vad jag skulle göra

Händer det tex om du blir skjuten så blire svart i en halv sekund ibland? Har samma fel i cs och har inte förstått varför. Kanske oc kså ska ändra till gen2 när jag kommer hem och prova!

Visa signatur

Qnix 2560x1440p @ 120hz - MSI GTX 980 Gaming - Intel i7-2600K @ 4.4GHZ
Fractal Design Define R3 - MSI Z68A-GD65 - Sennheiser 598 + Modmic

Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB - Intel SSD 330 180gb - 5TB HDD - Noctua NH-U14S - Corsair TX 850W

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Tesked:

Händer det tex om du blir skjuten så blire svart i en halv sekund ibland? Har samma fel i cs och har inte förstått varför. Kanske oc kså ska ändra till gen2 när jag kommer hem och prova!

Problemen jag refererar till är Z97-A tillsammans med 660 serien.

Mitt problem har vart när ljudspelas up samtidgt som nån skjuter så fryser lixom bilden sig och oftast då kan man ctrl alt del ur problemet .
Men har ibland fått starta om datorn med knappen på chassiet för jag inte kommer nånstans.

Sedan jag ändra nb-pci-e inställning från Auto till gen 2 har problemen försvunnit och jag spelar som vanligt.