Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

EVGA Supernova G2 750W 7 volt mod

Permalänk

EVGA Supernova G2 750W 7 volt mod

Hej!

Jag undrar om EVGA Supernova G2 750W kan skadas av att använda fläktkontrollern i Define R4 när man sätter den på 7 volt. Har hört att vissa nätaggregat kan förstöras av detta så ville gärna veta.

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem

Jag är nyfiken på om detta då även skulle gälla 850w-versionen

Visa signatur

Gillar prylar och spelar sällan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevinkingeen:

Hej!

Jag undrar om EVGA Supernova G2 750W kan skadas av att använda fläktkontrollern i Define R4 när man sätter den på 7 volt. Har hört att vissa nätaggregat kan förstöras av detta så ville gärna veta.

Tar upp en gammal tråd nu.
Tänkte fråga dig hur det går med nätagget då jag ska köpa en likadan och har en FD r4 också
Får du plats med nätagget och en bottenfläkt samtidig eller är det kanske alldeles för lång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaoodo:

Tar upp en gammal tråd nu.
Tänkte fråga dig hur det går med nätagget då jag ska köpa en likadan och har en FD r4 också
Får du plats med nätagget och en bottenfläkt samtidig eller är det kanske alldeles för lång?

Det är precis att en 140mm INTE får plats, så en 120mm är inga problem.

Visa signatur

Intel i7 5820k @ 4,5GHz | ASUS X99-A | Corsair DDR4 16GB | EVGA GeForce GTX980 Ti SC+ 6GB | EVGA SuperNOVA G2 750W

Intel i5 3570k @ 4,2GHz | ASUS P8Z77-V LE | Corsair DDR3 8GB | ASUS Geforce GTX 660ti | Corsair TX650W